Motor lijkt te verzuipen?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
RVandenbussche;209961 schreef : Ik heb een andere carburateur ge?nstalleerd maar hij had precies hetzelfde probleem. Ik zal zo eens alles afdoppen alleen ik heb geen idee hoe.
andere carburateur, zelfde probleem? wel stevig onderzoek

afdoppen is inderdaad die in de verwarmingsvoet (naar EMVK etc) en die op het spruitstuk (naar rembekrachtiger). gebruik wat kurk direct of een stuk slang met aan het uiteinde een bout/prop erin als het te warm is.
Daarmee sluit je de EMVK, het ontkoppelmechanisme ?n de rembekrachtiger mee uit. loopt hij dan wel goed, dan moet je het in die dingen zoeken. loopt hij nog steeds crap, dan kan het een lekkende spruitstukpakking bij de motor zijn - of je carburateurvoet is nog steeds krom.
let wel, als je probleem een vacuumlekkage is. je hebt al getest met je hand op de inlaat. Maar.. misschien krijg hij wel te weinig benzine voor de gevraagde stationaire toeren? Hoeveel gaat hij +/- lopen als je je hand erop houdt zodat hij soepel loopt? Reageert hij op remmenreiniger/starterpilot op deze punten?
- V300 register
- Verbannen
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Probleem: ineens op de snelweg begint hij te stotteren en valt hij uit. Na even wachten start hij wel maar blijft niet meer stationaar lopen. Stationair loopt hij niet. Als ik de stationaarschroef ver in draai blijft hij draaien maar heel erg schommelend in toeren. Als ik de luchttoevoer wat afdicht met mijn hand of de choke klep gaat hij een stuk hoger lopen.
geprobeerd: carburateur gereviseerd. Voetpakkingen vervangen. Vlotterhuispakking vervangen. Carburateur gevlakt. Rotor vervangen. Bougies vervangen. Bougiekabels vervangen. Rotorkap vervangen. Daarna een andere carburateur er op gezet. Dit alles helpt dus ook niet.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
valt alleen weinig te koppelen aan 't plotseling stotteren en uitvallen op de snelweg; zou vapour lock kunnen zijn, stationairschroef enorm opschroeven vermoeilijkt alleen de diagnose omdat je dan alleen maar de gasklep verder open draait, logisch dat hij dan weer andere dingen gaat doen als je de luchttoevoer wat afsluit
snap de frustratie dat je al even met dit probleem zit maar check dit (vooral de voor en na filmpjes) dat ding (m'n oude daily) liep ook echt als een krant en het heeft in totaal echt niet al te lang geduurd om dat to-do lijstje af te werken, een B14 is een simpel motortje en in principe zijn alle problemen zo opgelost
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Met spruitstuk pakking was het geloof ik afgelopen.
Repareren en klaar.
Succes, als het eenmaal goed loopt is het echt een fijn wagentje!