Motor lijkt te verzuipen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2012 16:14 #919724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor lijkt te verzuipen?
Ik heb net nog even de sproeiers doorgespoten met perslucht. Oude vlotternaald en vlotternaaldhuisje er in gedaan (ja vlotter ook opnieuw afgesteld). Mocht allemaal niet baten. Misschien kan ik beter een nieuwe carburateur kopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2012 19:08 #919726 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Motor lijkt te verzuipen?
spruitstukpakkiing al gechecked? hoe loopt hij met alle vacuumaansluitingen afgedopt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2013 20:05 #919741 door V300 register
Welke vacu?m dingen moet ik afdoppen? Gewoon ene op de carburateur, de ene op het verwarmingsdeel van de carburateur en een op het inlaatspruitstuk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2013 19:44 #919774 door V300 register
Ik heb een andere carburateur ge?nstalleerd maar hij had precies hetzelfde probleem. Ik zal zo eens alles afdoppen alleen ik heb geen idee hoe.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2013 20:23 #919775 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Motor lijkt te verzuipen?

RVandenbussche;209961 schreef : Ik heb een andere carburateur ge?nstalleerd maar hij had precies hetzelfde probleem. Ik zal zo eens alles afdoppen alleen ik heb geen idee hoe.

andere carburateur, zelfde probleem? wel stevig onderzoek ;)

afdoppen is inderdaad die in de verwarmingsvoet (naar EMVK etc) en die op het spruitstuk (naar rembekrachtiger). gebruik wat kurk direct of een stuk slang met aan het uiteinde een bout/prop erin als het te warm is.

Daarmee sluit je de EMVK, het ontkoppelmechanisme ?n de rembekrachtiger mee uit. loopt hij dan wel goed, dan moet je het in die dingen zoeken. loopt hij nog steeds crap, dan kan het een lekkende spruitstukpakking bij de motor zijn - of je carburateurvoet is nog steeds krom.

let wel, als je probleem een vacuumlekkage is. je hebt al getest met je hand op de inlaat. Maar.. misschien krijg hij wel te weinig benzine voor de gevraagde stationaire toeren? Hoeveel gaat hij +/- lopen als je je hand erop houdt zodat hij soepel loopt? Reageert hij op remmenreiniger/starterpilot op deze punten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2013 21:16 #919776 door V300 register
Ja radicaal onderzoek. Ik ben al 2 weken elke dag aan het kloten en ben het ondertussen zat. De eerste carburateur was gevlakt dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2013 21:26 #919777 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Motor lijkt te verzuipen?
Wat doet dat ding dan, of wat niet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2013 21:48 #922224 door V300 register
Ok even een recap:

Probleem: ineens op de snelweg begint hij te stotteren en valt hij uit. Na even wachten start hij wel maar blijft niet meer stationaar lopen. Stationair loopt hij niet. Als ik de stationaarschroef ver in draai blijft hij draaien maar heel erg schommelend in toeren. Als ik de luchttoevoer wat afdicht met mijn hand of de choke klep gaat hij een stuk hoger lopen.

geprobeerd: carburateur gereviseerd. Voetpakkingen vervangen. Vlotterhuispakking vervangen. Carburateur gevlakt. Rotor vervangen. Bougies vervangen. Bougiekabels vervangen. Rotorkap vervangen. Daarna een andere carburateur er op gezet. Dit alles helpt dus ook niet.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2013 23:52 #922231 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor lijkt te verzuipen?
sluit me bij Floris aan, eerst 't vacuum afdoppen (de dunne slang richting de ontstekingsunit kun je laten zitten, die heeft geen invloed) en kijken wat hij dan doet; daarna de spruitstukpakking controleren op lekkage met een of ander ontvlambaar middel uit een spuitbus

valt alleen weinig te koppelen aan 't plotseling stotteren en uitvallen op de snelweg; zou vapour lock kunnen zijn, stationairschroef enorm opschroeven vermoeilijkt alleen de diagnose omdat je dan alleen maar de gasklep verder open draait, logisch dat hij dan weer andere dingen gaat doen als je de luchttoevoer wat afsluit

snap de frustratie dat je al even met dit probleem zit maar check dit (vooral de voor en na filmpjes) dat ding (m'n oude daily) liep ook echt als een krant en het heeft in totaal echt niet al te lang geduurd om dat to-do lijstje af te werken, een B14 is een simpel motortje en in principe zijn alle problemen zo opgelost

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2013 08:52 #922232 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Motor lijkt te verzuipen?
Tijdje geleden had josk ook dit soort problemen.
Met spruitstuk pakking was het geloof ik afgelopen.
Repareren en klaar.

Succes, als het eenmaal goed loopt is het echt een fijn wagentje!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC