Motor lijkt te verzuipen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2012 09:54 #632371 door V300 register
Motor lijkt te verzuipen? is gemaakt door V300 register
Hey mensen,

Vorige week reed ik over een hobbelige weg (waar ik elke dag overheen rijd) en ineens leek hij te verzuipen. Op lage snelheid begon hij te horten en te stoten en viel hij uiteindelijk uit. Later start ik hem weer. Loopt stationair prima en bij gas geven komt hij weer op en begint hij gelijk weer te horten en te stoten. Na de rotorkap en bougie kabels te vervangen bleek dat het niet te zijn. Want als hij warm was gaf hij weer hetzelfde probleem. Dus naar de carburateur. Die er af gehaald en uit elkaar gehaald. Bleek de vernevelaar los te zitten. Die vast gedraaid en hij reed weer prima.

Nu vandaag bijna weer hetzelfde probleem behalve dat hij niet uitvalt als ik stilsta. En als ik hem dan in zijn vrij zet dan komt hij gewoon goed door in toeren. Nu heb ik even een paar minuten gewacht en de motortemperatuur ging iets naar beneden en toen deed hij weer normaal. Daarna ben ik hetzelfde stuk terug gereden, maar het probleem kwam niet op.

Heeft iemand enig idee of het weer hetzelfde probleem is? En hoe kan ik dat dan voorkomen.

Het gaat om een 340 GL.

Alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2012 11:28 #917787 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor lijkt te verzuipen?
Ik heb net het een en ander geprobeerd. Busje haarlak (had geen spuit deodorant) rond het spruitstuk gespoten, gebeurde niets. Heb hem goed warm laten draaien (de vin was meerdere malen al aangeslagen) daarna de stationairschroef uitgedraaid, maar op een gegeven moment was hij er wel heel ver uit, maar het motortje bleef rond de 700 toeren draaien. Daarna even op de rem gestaan. Zakte iets terug maar bleef wel draaien. Daarna beetje gas er op en gelijk er af. Toen viel hij uit. Daarna geprobeerd te starten maar bleef niet meer stationair draaien. Dus de stationairschroef weer ingedraaid en blijft wel goed lopen. Als ik nu gas geef en dan los laat en op de rem trap dan dipt hij wel even in maar pakt hem wel gewoon weer op (dat hoort neem ik aan). Ik heb daarna ook een stuk gereden maar het lijkt wel als of er nooit wat aan de hand is geweest. Erg raar.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2012 11:48 #917791 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Motor lijkt te verzuipen?
dan denk ik dat je stationairschroef te ver naar buiten stond (al dan niet losgetrild) en hij verzoop. de standaardafstelling is 2,5 slag linksom vanaf helemaal dicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2012 12:40 #917793 door V300 register
Tijdens de problemen bleef hij wel altijd gewoon stationair draaien. Pas toen er gas gegeven werd ging hij stotteren. Dus de stationairschroef klinkt dan niet logisch.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2012 13:01 #917794 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Motor lijkt te verzuipen?
je zult je verbazen hoe lang en onder welke omstandigheden deze blokjes toch lopen ;)

de sproeiers kunnen ook nog loszitten (onder andere), deze kun je vastdraaien als je het luchtfilter eraf haalt.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-11-2012 14:46 #917795 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Motor lijkt te verzuipen?
Of je hebt een vuiltje voor ??n van de sproeiers gehad...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2012 15:02 #917798 door V300 register
Kan het ook zijn dat er water in de carb zat? Ik had laatst getankt en vergeten de dop er op te doen... Toen 50 km door de regen gereden naar mijn werk... en toen ik klaar was met mijn werk er pas achter kwam. Verder liep hij erna gewoon perfect en ondertussen wel al een keer getankt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2012 15:29 #917800 door V300 register
Ik heb nog even een filmpje gemaakt van de lopende motor. Voor de liefhebbers:

Ik heb namelijk het idee dat hij soms een beetje overslaat. Misschien dat het in het eerste filmpje bij de uitlaat duidelijk is.

[YOUTUBE]NmrP5-QiFLM[/YOUTUBE]

Hier een filmpje dat ik gas geef en daarna op de rem trap. Je hoort de dip hier bij de tweede keer gas geven.

[YOUTUBE]w90yjQe5RkM[/YOUTUBE]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2012 16:11 #917802 door V300 register
Klinkt niet h??l vreemd in mijn oren. Klepjes stellen wellicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2012 12:45 #917917 door V300 register
Ok, ik heb ondertussen alweer 200km gereden en heb er geen last meer van gehad. Waarschijnlijk dus toch een vuiltje..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC