Motor lijkt te verzuipen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2012 10:15 #918084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor lijkt te verzuipen?
Het was weer raak! Nu bij het optrekken bij een oprit net voor een tunnel. Het begint nu toch irritant te worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2012 12:28 #918089 door V300 register
verdelerkap en bougiekabels vernieuwd:
-rotor ook vervangen?
-bougies ook vervangen? zoja welk merk/type/elektrode afstand?

Wat ik zelf sowieso zou aanraden: de carburateur van binnen schoonmaken.
Deksel demonteren, sproeiers en mengbuizen eruit (niet door elkaar gooien) en de betreffende boringen goed schoonmaken van binnen. vlotterkamer leeg maken en goed schoonpoetsen.
-checken of de vlotterhoogte nog goed is (zal wel niet!) en zonodig afstellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2012 14:56 #918094 door V300 register
Thanks wouter voor je reactie!

Verdelerkap is vervangen en de kabels ook. Carb had ik helemaal schoongemaakt (van binnen dan). Alleen nog niet gereviseerd en afgesteld.
Bougies en Rotor nog niet vervangen. Welke bougies zijn aan te raden?

Ik ga wel een carb revisiesetje kopen en hem helemaal reviseren. Ik baal er van dat het zo onduidelijk is en heb het gevoel dat het alleen gebeurd als hij net warm is. En dan dus ook niet altijd als hij warm is.

Toen ik laatst mijn carb had schoon gemaakt bleek de vernevelaar los te zitten. Kan ik die met locktight vastzetten of gaat dat afbrokkelen en daardoor mijn sproeiers verstoppen?

Heeft het nut als ik mijn benzinetank helemaal laat leeglopen of niet? Omdat er misschien vocht in zit?

Thanks.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2012 10:03 #918134 door V300 register
Ok, heb een nieuwe rotor gekocht en bougies. Net even met een vriend (monteur) gekeken en zei dat hij niet helemaal lekker loopt. Ik ga ze er vanavond in zetten, maar betwijfel of het daar aan ligt. Ik bestel het carburateur revisiesetje ook maar even. Dan kan ik aan de slag na mijn vakantie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2012 08:17 #918189 door V300 register
dit probleem lijkt op het probleem wat ik heb gehad. in de carburateur was het schroefje rond de naald losgetrild, waardoor hij wel stationair liep, maar zogauw ik gas gaf, kreeg hij te weinig benzine. bij mij was hij zo ver los dat ik niet meer kon rijden op gegeven moment. ieder tikje aan het gaspedaal vroeg hij meer benzine, kreeg hij niet, en viel hij uit. met een deobus ging hij wel lopen, maar dit trekt hij zonder de vlotterkamer te gebruiken de motor in, dus hieruit kon ik niets opmaken.

ik denk dat het wijs is de 5 schroeven bovenop de carburateur los te halen en kijken of daaronder alles goed vast zit. het was een kwestie van enkele minuten, terwijl ik wel van het hele probleem af was.
Dan moet de pakking wel goed zijn die eronder zit, anders moet je die ook nog gaan vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2012 13:07 #918201 door V300 register
Ik wil even een revisiesetje bestellen van bccp ik heb een weber32 carburateur maar weet op dit moment niet welk type het is of maakt dat niet uit? Het gaat om een b14.4e motor. Anders kijk ik vanavond even als ik thuis ben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2012 13:55 #918202 door V300 register
www.dafhobby.nl/produkten.php?cat=16&title=Brandstofsysteem die weber revisieset moet je hebben. door de 32DIR102/109

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2012 09:47 #918233 door V300 register
Ik heb nog even gecheckt het is inderdaad een 109! Thanks

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2012 10:32 #918237 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Motor lijkt te verzuipen?
Reddingsboei gooien.........:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2012 11:38 #919076 door V300 register
Ok! Carburateur is gereviseerd. De motor liep heel anders. Moest mijn CO schroef ook verdraaien want hij liep redelijk slecht. Mijn choke loopt ook niet helemaal lekker. Hij begint dan te stotteren als hij helemaal open staat. Kan het zijn dat die niet helemaal goed is afgesteld? Want ik heb het palletje los gehad wat de lucht klep iets opent als een klepje open gaat.

Ok gevonden op het forum! Dit ga ik doen:

Geef handmatig vol choke, chokeklep moet volledig de 1e trap afsluiten. Druk vervolgens het stangetje van het automatische choke membraam in. De chokeklep moet nu zeg maar 5 tot 7mm open gaan.
Werkt dit niet, dan geef je dus vol choke maar dan krijgt de motor in de eerste trap geen lucht. Klacht kan zijn dat je enkel met minder als ? choke kan starten en rijden. (membraam automatische chokeklep lek)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC