Motor lijkt te verzuipen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2012 15:25 #919685 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motor lijkt te verzuipen?
of de vlotternaald sluit niet af, vlotterhoogte is niet goed afgesteld, emulsiebuizen zitten los/vervuild

zijn dus wel meerdere mogelijkheden maar dit is typisch gedrag voor een tijdelijke overvloed aan benzine

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 18:22 #919699 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor lijkt te verzuipen?
Wat me op viel is dat het vierwegventiel blijft klikken als hij slecht draait. Als je je hand op de carburateur doet verdwijnt het. [YOUTUBE]
[/YOUTUBE]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 20:24 #919704 door V300 register
Dat merkte ik vanmiddag bij de mijne ook na de carburateur revisie bleef die schakelen/klikken.
Bij mij sloot de vlotternaald niet goed af omdat ik de nieuwe naaldbus had gebruikt met de oude naald om de vlotterhoogte goed te krijgen.
Nadat ik de nieuwe bus en naald er ingedraaid had met een extra ringetje om de hoogte juist te krijgen was het over en liep de motor netjes stationair.
Gezien Anjo's opmerking en mijn ervaring met hetzelfde effect zou het goed kunnen zijn dat jouw probleem ook in de hoek van de vlotternaald ligt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 23:11 #919709 door V300 register
Vlotterhoogte is 7mm incl pakking. Dus met de vlotterdeksel omgedraaid zit er 7mm tussen. Kan daar nog iets fout aan zijn?

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2012 23:12 #919710 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Motor lijkt te verzuipen?

RVandenbussche;209881 schreef : Wat me op viel is dat het vierwegventiel blijft klikken als hij slecht draait. Als je je hand op de carburateur doet verdwijnt het. [youtube]

[/youtube]

EMVK-klep die klikt? rembekrachtiging-schakelaar, kickdown schakelaar of toerental. Er is geen direct bedoeld verband met electrisch klikken en motorvacuum.
Wel kan ik me voorstellen dat als de klep wordt bekrachtigd op stationair toerental, dat er dan wat fout kan gaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 23:31 #919712 door V300 register

AvdAkker;209827 schreef : als je maar geen U meer tegen me zegt, ik wordt over een kleine maand pas 25:+

haha:w00t:ik kon dan wel je vader wezen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2012 00:43 #919715 door V300 register
Waarschijnlijk komt het dan omdat het toerental zo schommelt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2012 00:45 #919716 door V300 register

powerflux;209893 schreef : EMVK-klep die klikt? rembekrachtiging-schakelaar, kickdown schakelaar of toerental. Er is geen direct bedoeld verband met electrisch klikken en motorvacuum.
Wel kan ik me voorstellen dat als de klep wordt bekrachtigd op stationair toerental, dat er dan wat fout kan gaan.

Waarschijnlijk komt het dan omdat het toerental zo schommelt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2012 01:31 #919717 door V300 register

RVandenbussche;209892 schreef : Vlotterhoogte is 7mm incl pakking. Dus met de vlotterdeksel omgedraaid zit er 7mm tussen. Kan daar nog iets fout aan zijn?

De benzine kan langs de vlotternaald op lopen, wat bij mij het geval was door gebruik van oude houder en nieuwe naald. Dit kan ook door bijvoorbeeld een beschadig van de naald komen.
Andere mogelijkheid is de afsluiting tussen de deksel en de houder van de naald die niet goed is waardoor daar brandstof door komt en vlotterhuis vol/overloopt en de motor verzuipt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2012 10:29 #919720 door V300 register
Dan zou hij toch juist te veel benzine moeten krijgen? Nu krijgt hij ergens te veel lucht want als ik mijn hand op de luchtinlaat hou gaat hij beter lopen. Wat handig zou zijn is een werkende carburateur die ik even kan lenen. Om te kijken of het aan mijn carburateur ligt of dat er iets aan de hand is met mijn pakkingen etc. Ik begin bijna te denken dat mijn inlaatspruitstuk gescheurd of los is.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC