Bokken, afslaan, geratel...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik zou zeggen: koppeling gebruikt motorvacuum onder de 1400 toeren om te ontkoppelen, boven 1400 toeren ga je immers rijden.
nu trek ik de leiding die naar de ontkoppelaar gaat los, ja we hebben vacuum. verhoog het toerentaal en ik hoor wel dat nu ineens de aandrijfas mee gaat draaien, maar ik blijf vacuum houden vanaf dat kastje..
precies zoals jij in principe omschreef,
ik heb echter eerder gehad dat mn auto vaak uitviel na het uitrollen, en dat bleek hem in de stationairsproeier te zitten, werking elektrisch testen:
contact aan, stekkertje lostrekken, stekkertje tegen contactje aan laten tikken en vervolgens moet je een "klik" horen, hierna stationairsproeier verwijderen en kanaaltje doorblazen.
is het probleem dan verholpen dan is dit slechts tijdelijk en er zal vast wel meer vuil in de carburateur zitten, vandaar benzinefilters reinigen en of plaatsen, en vlotterkamer+ sproeierkanalen schoonmaken/doorblazen
echter het laatste is een klusje dat je beter in nl kunt doen:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Edit: ow, ik las het verkeerd. Maar wat is dan de conclusie?

- V300 register
- Verbannen
-
Ik vraag me dan alleen nog af wat het geratel is, en of het er iets mee te maken heeft. Toen ik net aan kwam rijden en even gas gaf in N, hoorde ik het geratel. Toen ik later het ontkoppelvacuum ging controleren, hoorden we 't niet... Ik weet 't niet :no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-

Stationair loopt ie trouwens prachtig, zou het dan alsnog de stationairsproeier kunnen zijn?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
't kan ook nog zijn dat de koppelingsboutjes los zitten waardoor je deze een beetje op z'n plaats hoort "schieten"
stationairsproeier zit aan de kleppendekselkant van de carburateur, en er gaat dacht ik een blauw/rood draadje heen,
de mijne liep ook prachtig stationair, maar viel vaak uit bij het afremmen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Dutchie;66133 schreef : Met andere woorden... mijn ontkoppelaar doet het niet?
Edit: ow, ik las het verkeerd. Maar wat is dan de conclusie?
dat het uitvallen niet met de koppeling te maken heeft, anders zou ik daar nu ook last van moeten hebben;)
[edit] we zitten nu al weer op de 4e pagina maar ik heb er op de 3e pagina ook nog een reactie zitte typen:D[/edit]
- V300 register
- Verbannen
-
Knop is in P altijd in geschakelt er zit in dit systeem geen toerenregeling.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
echter gooi ik m'n auto nooit in p, of op handrem. en als ik met m'n auto bezig ben staat ie altijd in z'n vrij.
ik heb namelijk vroeger een bak naar de klote geholpen doordat deze nog in p stond en ik een poging dee tot losmaken van de aandrijfasboutjes..
- V300 register
- Verbannen
-

Daarna ga ik alle tips die je gegeven hebt (en anderen daarbij) allemaal es nalopen. Vind het niet echt relaxed om zo te rijden

Bedankt iig!!
- V300 register
- Verbannen
-
hele probleem opgelost!
viergastester is ook niet heilig... het gaat erom hoe de motor loopt.