Bokken, afslaan, geratel...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2008 23:01 #720319 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken, afslaan, geratel...
inderdaad; koud of warm (na 3 minuten) zie je geen verschil op de peilstok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2008 11:01 #720345 door V300 register

AvdAkker;62992 schreef : ontopic

Harry, zit er al een beetje vooruitgang in?

slb_340;62996 schreef : Ja Henri, hoe staat het ermee?

Henri? :no_comment: :f

Maar ehm... ik heb nog geen tijd gehad om ernaar te kijken. Ik heb een aantal dagen vrij gevraagd nog v??r m'n vakantie, maar aangezien het best wel druk is vrees ik dat ik dat ik geen extra vrij krijg... Moet ik dus de auto fixen ?n m'n vakantietijd :(

Er staan trouwens weer goeie tips bij! Het valse-luchtprobleem zal ik bekijken nadat ik de carburateur heb vervangen, de tweede trap blijft hangen na volgas... Is niet erg veilig :D

Bedankt iedereen weer voor de tips! :worship:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 11:08 #720348 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bokken, afslaan, geratel...
J.L. zal nooit volgas gereden hebben. Ik maak het ook geregeld mee. Ik maak een auto rij rustig en ralaxed. Er is niets aan de hand. Vervolgens rijd gaat iemand de auto op z'n donder geven alsof het een Portsche Carrera is en er komen allerlei stotter en andere problemen te voorschijn. Ik denk vaak daar moet ie tegen kunnen, maar soms denk ik ook dat je van een oude carberateurgestuurde motor niet het uiterste moet verlangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2008 11:19 #720350 door V300 register

Erik;63046 schreef : J.L. zal nooit volgas gereden hebben. Ik maak het ook geregeld mee. Ik maak een auto rij rustig en ralaxed. Er is niets aan de hand. Vervolgens rijd gaat iemand de auto op z'n donder geven alsof het een Portsche Carrera is en er komen allerlei stotter en andere problemen te voorschijn. Ik denk vaak daar moet ie tegen kunnen, maar soms denk ik ook dat je van een oude carberateurgestuurde motor niet het uiterste moet verlangen.

:S:S:S:S:S:S:S

Erik, het spijt me zeer, maar je hebt het toch ?cht bij het verkeerde eind... Ik rij echt niet als een coureur ofzo... Dat is mijn stijl niet. Waarom denk je dat ik vario rij?! Ik verlang echt niet het uiterste van mijn 340, maar w?l dat ik volgas kan geven mocht dat nodig zijn. Als je een situatie verkeerd hebt ingeschat, kan het van levensbelang zijn even volgas te geven. Mja, als ie daar niet tegen kan...

Dus wat je hier zegt is totale onzin. Die problemen met dat gestotter hebben n?ks maar dan ook n?ks te maken met dat ik 'vaak' volgas gegeven zou hebben of dat ik mijn 340 aftrap. Ik rij nu met die motor waarschijnlijk net zo netjes als J-L gedaan zou hebben.

Insinueer geen dingen waar je geen weet van hebt alsjeblieft, daar hou ik niet zo van.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 12:07 #720353 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bokken, afslaan, geratel...
Zo af en toe moet je een auto een beetje op z'n donder geven ook. Daar is niks mis mee. Als hij lekker op temperatuur is mag je hem best af en toe in het rood jagen, anders koekt hij helemaal vast.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2008 12:36 #720357 door V300 register
Inderdaad! Tussen 'aftrappen' en 'op z'n staart trappen' zit een behoorlijk verschil... Maar dat heb ik nog helemaal niet gedaan sinds de motorwissel :hmmz2:Daarom snap ik Eriks reactie ook helem??l niet... :no_comment:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2008 13:25 #720358 door V300 register
Harry, ik denk dat Erik je niet aanvalt. Ik had het laatst met hem over de 340 van mijn buurman. Die ervaart ook bokken en stoten. Alleen als de motor koud is en hij volgas het Keizer Karelplein op wil driften. Tja, ik heb hem ook een injectiemotor aangeraden. Met een carburateur ervaar je soms schokken en stoten. Niettemin denk ik dat je, zoals Freerk al terecht zei, even de stationairsproeier moet controleren. Ik heb zelf, afgezien van een defecte waterpomp, nooit problemen gehad met deze motor. Ik ben overigens ook weer 340-rijden. Heerlijke motor, maar wat l a n g z a a m m m m

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2008 20:48 #720368 door V300 register
hoezo langzaam ,valt echt wel mee hoor
voor mn werk rijd ik een peus expert met 1.9d dus geen turbo
69pk op 1325kilo en dat is het leeggewicht en er zit zeker 200kilo zooi in,dus dat moet er nog bij
dus in mn 340 heb ik het wow effect:)

groetjes ronald

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2008 12:16 #720379 door V300 register
Vergeleken met de 360.... Ik snap dat ik iets meer toeren moet maken. Bij de 360 kwam ik amper boven de 2500 toeren uit.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 14:30 #720381 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bokken, afslaan, geratel...
Ik vind een 360 al niet echt snel, wel snel genoeg. Ik wil niet eens weten hoe snel een 340 met 1.4 is...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC