Bokken, afslaan, geratel...
- V300 register
- Verbannen
-
Maar helaas... Gister sloeg de motor bij het verkeerslicht plotseling keer af, en kreeg ik 'm haast niet meer aan. Dat was al de tweede keer in korte tijd... Nu vermoed ik dat het CO nogal hoog is afgesteld, maar zou dat een oorzaak kunnen zijn? Ik moet dat namelijk nog afstellen, maar daar heb ik nog niet de kans toe gezien.
De motor bokt ook bij lage snelheid, dat had ik bij m'n eerste blok niet meegemaakt. Kan dat ook met het CO te maken hebben?
Bovendien ratelt er 'iets' bij de koppeling als ik gas loslaat en als de auto uitrolt. Soort gerikketik wat evenredig afneemt met de snelheid. Iemand enig idee wat dat is? Lager ofzo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Laat je de auto uitrollen met koppeling ontkoppelt of in de versnelling gewoon?
En wanneer slaat de motor af? Als ie stationair draait.. bokt ie dan ook en schudt ie heel erg?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;62855 schreef : Denk idd een lagertje...
Laat je de auto uitrollen met koppeling ontkoppelt of in de versnelling gewoon?
En wanneer slaat de motor af? Als ie stationair draait.. bokt ie dan ook en schudt ie heel erg?
Voor de duidelijkheid, ik heb een Variomatic, dus hij ontkoppelt automatisch.
Stationair schudt de motor wel een klein beetje, maar volgens heeft dat te maken met dat ie wat te rijk loopt - als dat kan. Ik heb wel es gehad dat ik hem met starten verzopen had, maar kan een motor ook verzuipen als ie stationair draait?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als ie echt teveel benzine krijgt; dan valt ie omlaag in de toeren.. of gaat ie wat sputteren.. vooral met rijden/gas geven. Als ie veel te rijk staat kan ie ook uitvallen stationair.
Denk dat ie dan wat constanter uit zou moeten vallen met stationair hoor trouwens..
Bokken, af en toe afslaan bij stationair..
Je hebt olie/koelvloeistof/ standaard dingen sowieso nagekeken?
Er zit niet TEveel olie in?
(meten bij koude motor op vlak wegdek)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kan me ook indenken dat hij op 3 of minder cilinders loopt, heb je dat al kunnen controleren?
bovenstaande is ook zeer goed mogelijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Toen ie afsloeg, kon ik dat daarna corrigeren met de choke, maar toen zwiepte de toerenteller verschrikkelijk tussen de 500 toeren en de 1500 toeren, heel vreemd... :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
slb_340;62861 schreef : Er zit niet TEveel olie in?
(meten bij koude motor op vlak wegdek)
:S koude motor??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;62876 schreef : :S altijd bij een warme motor meten
Nee, natuurlijk niet... :nono:
Als de motor nog warm is, heb je kans dat er nog olie in het blok zit wat nog naar het carter moet terugstromen. Dus krijg je een vertekend beeld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.