Bokken, afslaan, geratel...
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
twkuiper;63096 schreef : En hij is bovendien een stuk zuiniger dan de 2-liter, tegenwoordig ook zeker niet onbelangrijk.
Dat staat vast. En 130 in z'n 5 gaat prima.
- V300 register
- Verbannen
-
kun je rijstijl etc de schuld van gaan geven (wat volgens mij niet de bedoeling was, ik denk dat Erik het meer algemeen bedoelde)
Maar in principe heeft juist iemand die veel en vaak volgas rijdt er het minste last van... ook rijden met alleen de 1e trap vind ik een beetje raar; dan kun je net zo goed een B14.3 gaan rijden

- V300 register
- Verbannen
-
Veel technici raden dan ook aan vooral op opritten af en toe met warme motor door te trekken in de toeren en veel gas te geven.
Als je ?ltijd rustig rijdt, onder de 2500 toeren blijft etc krijg je meer vuil etc afzetting in de cilinders - en het verhaaltje wat Wouter heeft opgeschreven hierboven etc..
Voor een motor goed: Af en toe volle belasting
Optijd onderhoud
Lange afstanden (met warme motor rijden)
Slecht voor een motor:
Altijd laag in de toeren rijden
Nooit belasten
Warm laten draaien ?
Misschien kan iemand is zo'n boekje of word-documentje voor dummies (no offence) schrijven met tips hoe je auto t efficientst/best te rijden etc..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
resultaat na ca 10000 km en goed onderhoud: een superfel blokje wat al het vermogen dat ie heeft geeft wanneer je het vraagt, ook zonder kickdown goed trekt vanaf onder en een motortje dat me nog nooit in de steek heeft gelaten! zelfs de olie die er 600 km geleden uitkwam en er een goede 10000 km in heeft gezeten was nog bijna doorzichtig ipv aangekoekt zwart.
zolang 't carburateurtje vast blijft zitten (tegenwoordig controleer ik dat elke tankbeurt) rijd hij geweldig!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
btw, het rode zonder kickdown te gebruiken tik je aan rond de 160/165 kmh, net ff uitgeprobeerd
- V300 register
- Verbannen
-
bij volgas is er nl. geen vacuum, dus kan de kickdown enkel het opschakelvacuum uitschakelen.
m.a.w. onder de 120 per uur krijg je een vario niet boven de 5000 toeren zonder aanpassingen aan de vacuumregeling.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
met de kickdown erbij kan ik vanaf 80 kmh al in het rode z?jn.
ff tussedoor, wat dat vacuumbuffer betreft, een 5 liter luchttank is zeker teveel van het goede, omdat je dan de vacuumdruk in die buffer nooit hoog genoeg krijgt? wat word meestal gedaan qua formaat tank? ben ik wel benieuwd naar, 5L luchttankjes kan ik zo bij terberg ritselen...
- V300 register
- Verbannen
-