Stationairprobleem 343 1982

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 13:21 #722467 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Ohja, tot slot deze nog:


Vond ik een leuke offtopic foto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2008 13:45 #722471 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
oliepeil lijkt me veel te hoog normaal is tussen min en max 1 liter.
als ik dat extrapoleer zit er dus 1 liter te veel in lijkt wel erg veel te veel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2008 13:59 #722475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
Als ik jou was zou ik wat olie aftappen? Of beter nog meteen verversen. Olie lijkt me wat donker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 14:16 #722480 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Inderdaad, tot de conclusie '1 liter teveel' was ik ook gekomen.

Deze maand is al duur genoeg, dus ik denk dat ik wat aftap en niet ververs. Dat komt volgend jaar weer, kan er meteen een nieuw oliefilter op en geen Fram-dingetje meer (wat Wouter mij zei).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2008 13:08 #722702 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Alles nagekeken. Slangetjes gefixt en opnieuw aangesloten, restrictie zat verkeerdom (:humor::)). Vacu?mvervroeger geplakt. Stekkertjes nagekeken.
Alleen zit ik nu nog met twee slangen in m'n maag. Zie ander topic.

Maar nu eerst vanmiddag naar Eindhoven.

Oja, de slang voor de rembekrachtiger heb ik afgeplakt. De aansluiting op het spruitstuk was niet mogelijk. Dus dan maar een stuk tape er overheen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2008 21:43 #722804 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Voor alle zekerheid heb ik het luchtfilterhuis er af gelaten. Maar goed ook, anders had ik een verbrand luchtfilter:humor:

Alle slangetjes zijn goed en, voor zolang ik de auto liet lopen, hij liep ook weer op alle vier de cilinders. Maar nu... de ontsteking.

Na een poosje starten (dat vond ik op zich al verdacht, normaal start-ie sneller) sloeg hij aan, echter met rook uit de carburateur (2x pluimpjes) en even later een heuse steekvlam (woho, dan schrik je toch wel effe!).
Toen kwam ik tot de conclusie dat dus ??k de ontsteking aan het eind is.
Nu hoop ik met het vervangen van de bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor de zaak weer fatsoenlijk te krijgen.

Of denken jullie aan iets anders? Nee toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 18:16 #725678 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
1. Zijn er mensen die nog even naar de foto's op de vorige pagina kunnen kijken?

2. Anjo, de ontsteking zou toch nog op tijd moeten staan? Na de wissel liep 'ie prima?

3. Ok?, nieuw restrictieslangetje dus. Waar haal ik die vandaan?

4. Koppelstukje vacu?mvervroeger is vervangen

5. Slang die loopt van het T-stuk op het kleppendeksel moet ik vervangen, helemaal kapot vanbinnen. Er zit een raar ringetje in? Moet ik die overzetten?

6. Benzinepomp kapot? Is net nieuw.

7. Waar o waar zit nu toch de aansluiting op het spruitstuk voor de slang van de rembekrachtiger? Of kan ik die slang afdoppen op de een of andere manier?

8. Bij het starten met gas is heel iets een bonkbonk-bonkbonk geluid te horen (soort hartslag). Niet luid ofzo, maar als de kap open is en je staat ernaast hoor je het wel. Schadelijk?

9. Bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor heb ik gisteren vernieuwd. De oude bougies zijn pikzwart en hebben kooltjes tussen 'dat stukkie ijzer' en 'dat stuk eronder' (dus waar de vonk 'doorheen loopt'). De oude verdeelkap had nauwelijks contact meer en de rotor was ook helemaal geoxideerd.

Na het vervangen van de ontsteking liep 'ie beter, maar nog steeds niet goed. De vierde bougie (geteld vanaf bestuurder) zat vast en is met moeite losgedraaid. De rest ging relatief makkelijk.

Ok?, een heel verhaal weer, voor het gemak maar even genummerd. Foto's ga ik nu van de camera afhalen.

Wie o wie heeft antwoord op (een van) bovenstaande vragen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 18:40 #725681 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Doar bunt zi-j dan:

Wat is nummer 1? Nummer 2 is het uiteinde van de rembekr. slang








De open aansluiting is voor de slang van het spruitstuk, maar waar is de dichte voor?




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 19:08 #725690 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationairprobleem 343 1982
wag ff, ik kom zo wel met een uitgebreide reply incl foto's

jij hebt een contactpuntjesontsteking, en net zoals bij de brommertjes moet je na het wisselen van de contactpuntjes dit opnieuw afstellen cq "op tijd zetten" ik weet hoe het moet maar het is een handigheidje..

in het de tweede topic heb ik gelezen dat de motor ook een heftige backfire maakt (vlammen uit carburateur) dus het lijkt me verstandig om voorlopig even te stoppen met sleutelen tot er iemand naar kan kijken, voordat er een B14.2 blok afgeschreven kan worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 19:12 #725692 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982

AvdAkker;66041 schreef : wag ff, ik kom zo wel met een uitgebreide reply incl foto's

jij hebt een contactpuntjesontsteking, en net zoals bij de brommertjes moet je na het wisselen van de contactpuntjes dit opnieuw afstellen cq "op tijd zetten" ik weet hoe het moet maar het is een handigheidje..

in het de tweede topic heb ik gelezen dat de motor ook een heftige backfire maakt (vlammen uit carburateur) dus het lijkt me verstandig om voorlopig even te stoppen met sleutelen tot er iemand naar kan kijken, voordat er een B14.2 blok afgeschreven kan worden.


Die backfire is verleden tijd! Met de 'nieuwe ontsteking' doet 'ie dat niet meer:)

Alhoewel, zo af en toe slaat hij wel terug. Maar zeker geen rook en vuur meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD