Stationairprobleem 343 1982
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar ook zonder luchtfilterhuis hoort hij goed te lopen... joost, controleer eens of alle bougiekabels goed vastzitten? bovenop de verdelerkap meen ik me te herinneren dat de kabels er niet lekker in gingen.. ik denk overigens dat door de ruime hoeveelheden remmenreiniger/motorreiniger en spraygrease een of meerdere onderdelen van de ontsteking zijn overleden. eff onderhoudje aan je ontsteking en het is allemaal weer toppie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
trenning;62085 schreef : Heeft de auto een B14.2E motor? Deze heeft (vlgs mij) de vacuumaansluiting voor de rembekrachtiger op een betere plaats zitten als de eerdere B14.1 en B14.0. Bij die zit die vlak boven de 1e cilinder (v.a. de koppeling) zitten, dat geeft dan inderdaad uitval van die cilinder bij vacuumlekkage.
B14.2E (motornummer is trouwens 000003496:D).
Gisteren heb ik bij Laurensz is 's-Heerenberg gekeken, ik heb nog steeds niet ontdekt waar die slang heen moet. Ik heb er wel een gekregen, dus ik kan hem erop zetten.
Net is een stukkie gereden met de auto, maar 't is echt bagger. Als ik nog tijd heb vandaag ga ik die plek waar de slang van de rembekrachtiger heen moet zoeken, ik weet nu waar ik ongeveer moet zijn. Anders wordt het na mijn vakantie.
Poei. Benieuwd of het nu een vacu?mprobleem of ontstekingsprobleem is.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
volvofiel;62016 schreef : Euh... waar zit de carterontluchting?
volvofiel;62080 schreef : De rembekrachiger? Waar zit die?
En euh... h?b ik ?berhaupt wel rembekrachtiging?
Volgens mij wordt het tijd dat je het werkplaatshandboek even download in het ledenmenu. Daar staat precies in wat waar zit...volvofiel;61986 schreef : Stationairsproeier? Waar zit die?

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat na m'n vakantie Kevin wat ontstekingsspullen kan regelen, kijken of hij het dan weer normaal doet. Vacu?mprobleem is volgens mij niet aan de orde, ik hoor geen zuigend geluid. Alleen zo af en toe een pufje.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Nou ja, eerst maar eens vakantie, ik heb me voorgenomen bepaalde delen uit de vraagbaak door te lezen t.b.v. algemene ontwikkeling:D.
Daarna komt dit probleem wel weer aan bod, hij staat veilig achter in de tuin. M?t wieldop ter bescherming van de tellerkabel (ja, nu schiet het me te binnen, waar zijn die naafdoppen gebleven??).
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vraagbaak doorlezen is inderdaad een goed begin, ik ken de mijne wat 1400 en vario betreft al bijna uit m'n koppie. maar ook in de vraagbaak staat niet alles helaas.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar goed dat ik net een nieuw setje heb...