Stationairprobleem 343 1982

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 23:02 #719451 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationairprobleem 343 1982
nope, niets met dat slangetje uitgespookt (ik weet dat er een restrictie in zit) het luchtfilterhuis is wel 30x los en vast geweest, ik kan me wel voorstellen dat ik hem eventueel een keer vergeten ben goed te doen,

maar ook zonder luchtfilterhuis hoort hij goed te lopen... joost, controleer eens of alle bougiekabels goed vastzitten? bovenop de verdelerkap meen ik me te herinneren dat de kabels er niet lekker in gingen.. ik denk overigens dat door de ruime hoeveelheden remmenreiniger/motorreiniger en spraygrease een of meerdere onderdelen van de ontsteking zijn overleden. eff onderhoudje aan je ontsteking en het is allemaal weer toppie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 15:41 #719516 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982

trenning;62085 schreef : Heeft de auto een B14.2E motor? Deze heeft (vlgs mij) de vacuumaansluiting voor de rembekrachtiger op een betere plaats zitten als de eerdere B14.1 en B14.0. Bij die zit die vlak boven de 1e cilinder (v.a. de koppeling) zitten, dat geeft dan inderdaad uitval van die cilinder bij vacuumlekkage.


B14.2E (motornummer is trouwens 000003496:D).

Gisteren heb ik bij Laurensz is 's-Heerenberg gekeken, ik heb nog steeds niet ontdekt waar die slang heen moet. Ik heb er wel een gekregen, dus ik kan hem erop zetten.

Net is een stukkie gereden met de auto, maar 't is echt bagger. Als ik nog tijd heb vandaag ga ik die plek waar de slang van de rembekrachtiger heen moet zoeken, ik weet nu waar ik ongeveer moet zijn. Anders wordt het na mijn vakantie.

Poei. Benieuwd of het nu een vacu?mprobleem of ontstekingsprobleem is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 17:24 #719534 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stationairprobleem 343 1982

volvofiel;62016 schreef : Euh... waar zit de carterontluchting?

volvofiel;62080 schreef : De rembekrachiger? Waar zit die?

En euh... h?b ik ?berhaupt wel rembekrachtiging?

volvofiel;61986 schreef : Stationairsproeier? Waar zit die?

Volgens mij wordt het tijd dat je het werkplaatshandboek even download in het ledenmenu. Daar staat precies in wat waar zit... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 17:43 #719538 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Ja, ik dacht het ook...:no_comment:

Ik hoop dat na m'n vakantie Kevin wat ontstekingsspullen kan regelen, kijken of hij het dan weer normaal doet. Vacu?mprobleem is volgens mij niet aan de orde, ik hoor geen zuigend geluid. Alleen zo af en toe een pufje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 17:49 #719540 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationairprobleem 343 1982
heb je de bougiekabels al nagelopen? je moet ze echt stevig in de verdelerkap drukken, de hoesjes zaten aardig vastgebakken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 17:53 #719541 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Zal ik meteen even doen. De verdelerkap is al een paar keer losgeweest inmiddels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 18:59 #719554 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationairprobleem 343 1982
niet toevallig de verdelerkap een halve slag verdraait? of toevallig 2 bougiekabeltjes verwisseld in het proces? check je vraagbaak even en controleer of ze nog in de goede volgorde zitten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 19:57 #719573 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Dat heb ik gecontroleerd. Nog steeds de goede volgorde. Wat was 't ook weer, 1-3-4-2? Ach, met de vraagbaak in de hand heb ik dat nagelopen. Kabels zitten goed vast.

Nou ja, eerst maar eens vakantie, ik heb me voorgenomen bepaalde delen uit de vraagbaak door te lezen t.b.v. algemene ontwikkeling:D.
Daarna komt dit probleem wel weer aan bod, hij staat veilig achter in de tuin. M?t wieldop ter bescherming van de tellerkabel (ja, nu schiet het me te binnen, waar zijn die naafdoppen gebleven??).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 20:28 #719593 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationairprobleem 343 1982
ik heb ze niet:D

vraagbaak doorlezen is inderdaad een goed begin, ik ken de mijne wat 1400 en vario betreft al bijna uit m'n koppie. maar ook in de vraagbaak staat niet alles helaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 22:25 #719627 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Tja, ik heb ze ook niet in mijn handen gehad. Waar o waar zijn die doppen gebleven??
Maar goed dat ik net een nieuw setje heb...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD