- Berichten: 4
Stationairprobleem 343 1982
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 10:00 #719355
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Euh... waar zit de carterontluchting?:f
Sorry jongens, ik weet meer na afgelopen weekend, maar nog steeds weinig:woops:
Sorry jongens, ik weet meer na afgelopen weekend, maar nog steeds weinig:woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-07-2008 10:09 #719359
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Dat slangetje zit muurvast op het T-stuk (ineens schoot me te binnen wat je bedoelt).
Anjo, heb jij dit slangetje toevallig vervangen? Of heb je er een stukje van afgeknipt? Daar zat een gat in namelijk, weet je nog?
Als je dat stuk er hebt afgeknipt, kan het misschien zijn dat je het propje hebt meegeknipt?
Ik moet zo eerst naar school, daarna kan ik verder neuzelen.
Anjo, heb jij dit slangetje toevallig vervangen? Of heb je er een stukje van afgeknipt? Daar zat een gat in namelijk, weet je nog?

Als je dat stuk er hebt afgeknipt, kan het misschien zijn dat je het propje hebt meegeknipt?
Ik moet zo eerst naar school, daarna kan ik verder neuzelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-07-2008 12:27 #719373
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Om nog effe door te gaan: ook met gas loopt de motor niet fijn. Hij ploft (hoorbaar bij de uitlaat) en je kunt horen dat hij niet goed loopt.
Ik denk dat ik inderdaad de verdelerkap, rotor e.d. maar moet vervangen...
Ik denk dat ik inderdaad de verdelerkap, rotor e.d. maar moet vervangen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-07-2008 17:01 #719405
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Hij loopt ietsje beter dan gisteren. Zo af en toe nog een pufje, maar er is veel gas nodig om hem draaiend te houden. Ook als je vanuit hoog in de toeren het gaspedaal loslaat en later weer gas geeft om het toerental te laten stijgen is het al te laat. Gas los = afslaan.
Hij draait dus echt op 3 cilinders, dus een valseluchtprobleem is mijns inziens niet van toepassing.
Hij draait dus echt op 3 cilinders, dus een valseluchtprobleem is mijns inziens niet van toepassing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2008 18:01 #719413
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
dop de slang aansluiting van de rembekrachtiger eens af?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-07-2008 18:34 #719418
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
De rembekrachiger? Waar zit die?
En euh... h?b ik ?berhaupt wel rembekrachtiging?
En euh... h?b ik ?berhaupt wel rembekrachtiging?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2008 18:43 #719419
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
Rembekrachtiger heb je, das de grijze trommel op je hoofdremcilinder, links tegen het kachelhuis.
Met een verstopte of dichte stat.sproeier moet ie boven stationair wel mooi lopen.
Vacuumlek kun je misschien lokaliseren door goed te luisteren rondom de carb. daar waar je een overdreven sterk 'zuig'geluid hoort.
Zelfs in het donker is me dat zo eens gelukt een losse carterventilatieslang weer aan te sluiten.
Met een verstopte of dichte stat.sproeier moet ie boven stationair wel mooi lopen.
Vacuumlek kun je misschien lokaliseren door goed te luisteren rondom de carb. daar waar je een overdreven sterk 'zuig'geluid hoort.
Zelfs in het donker is me dat zo eens gelukt een losse carterventilatieslang weer aan te sluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2008 19:02 #719421
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
overigens kan een vacuumlekkage w?l het lopen op 3 cilinders verklaren. afhankelijk van waar de lekkage zit...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2008 19:15 #719423
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
Heeft de auto een B14.2E motor? Deze heeft (vlgs mij) de vacuumaansluiting voor de rembekrachtiger op een betere plaats zitten als de eerdere B14.1 en B14.0. Bij die zit die vlak boven de 1e cilinder (v.a. de koppeling) zitten, dat geeft dan inderdaad uitval van die cilinder bij vacuumlekkage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2008 19:21 #719425
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
ook bij jonge types zitten sommige aansluitingen niet in het midden.
slangetje met restrictie blijft overigens verdacht, omdat dat heel vaak vervangen wordt bij 'kluswerk' aan de motor
slangetje met restrictie blijft overigens verdacht, omdat dat heel vaak vervangen wordt bij 'kluswerk' aan de motor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets