Stationairprobleem 343 1982
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
wat ik wel raar vind is dat hij voordat ik wegging eigenlijk gewoon goed liep en nou dus niet meer. dus t kan ook nog steeds een losgeschoten vacuumslangetje zijn (ik heb joost meerdere slangen laten zien waarbij de koppelstukken aan vervanging toe waren)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Opvallend, de wagen startte niet vanavond, na 5 minuten rust deed hij het in ??n keer:).
Na 100 meter rijden (vanuit de achtertuin naar de oprit, via de weg) zetten we de motor af (caravan op de plek van de wagen en de wagen op de plek van de caravan:D). Na 5 minuten weer aan de gang geslingerd... en hij liep warempel een stuk beter!! Nog steeds niet stationair, nog steeds ploffen uit de uitlaat maar hij deed 't beter!
Dan toch een vacu?mprobleem?
Kan iemand die een 343 handgebakje heeft een foto maken van de slang die van de rembekrachtiger ergens naartoe gaat (en dan vooral op de foto zetten w??r hij naartoe gaat)?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;65152 schreef : Welke vacu?mslang? Sorry, m'n geheugen kan wel eens een zeef zijn.
Kan iemand die een 343 handgebakje heeft een foto maken van de slang die van de rembekrachtiger ergens naartoe gaat (en dan vooral op de foto zetten w??r hij naartoe gaat)?
geen foto van nodig,
haal je luchtfilterhuis los.
je werpt dan een ruime blik op je carburateur, en het inlaatspruitstuk.
alle slangen die aan het inlaatspruitstuk zitten zijn vacuum en daar zitten dus slangen op die ongetwijfeld lekken.
aann je carburateur zit een dun slangetje dat naar de bobine loopt (vacuumvervroeger) ook dit slangetje lekt.
het is eigenlijk heel simpel, een vacuumslang dient soepel te zijn om zichzelf vast te kunnen zuigen en hierdoor dus lekken te voorkomen. zodra een slangetje hard is kan hij zich niet vastzuigen en gaat hij lekken.
hard worden al deze slangetjes, omdat ze door de motorwarmte vanzelf uitdrogen, hierdoor zijn de slangen aan de motoronderdelen vaak het eerst aan de beurt.
als je toch hiermee bezig ben, knal er gelijk alvast een nieuw luchtfilter in, maak het luchtfilterhuis schoon (alle olie er iig uit) en vernieuw je benzinefiltertje (die had je toch?)
dat waren iig de slangen die ik nog zeker wist, een uitgebreide controle van alle andere vacuumslangen kan meer uitkomst bieden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Kan de motor trouwens lopen als het luchtfilterhuis er compleet af is?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ja, motor loopt ook prima zonder luchtfilterhuis.
- V300 register
- Verbannen
-
EDIT: wat Anjo zei.
Is er al wat aan dat slangetje gedaan van de carterontluchting, zoals Wouter en Harry aangaven?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Waar haal ik die slangetjes dan vandaan? Bestellen bij de materialenboer?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-