Stationairprobleem 343 1982

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2008 21:45 #720190 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
Het is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, maar aangezien het best belangrijk is... het kl?nkt als het slangetje met de restrictie. Had ik ook last van na m'n motorwissel, slangetje vervangen zonder restrictie over te zetten. Heb je precies hetzelfde gepuf en gestotter, en wil ie niet blijven lopen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2008 21:56 #720192 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationairprobleem 343 1982
ja dat is het leuke juist, wij hebben de motor van de ene in de andere gelepeld en daar niets aan gedaan (gewoonweg geen tijd voor als je alles in 1 weekend moet proppen).

wat ik wel raar vind is dat hij voordat ik wegging eigenlijk gewoon goed liep en nou dus niet meer. dus t kan ook nog steeds een losgeschoten vacuumslangetje zijn (ik heb joost meerdere slangen laten zien waarbij de koppelstukken aan vervanging toe waren)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 22:37 #722369 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Welke vacu?mslang? Sorry, m'n geheugen kan wel eens een zeef zijn.

Opvallend, de wagen startte niet vanavond, na 5 minuten rust deed hij het in ??n keer:).

Na 100 meter rijden (vanuit de achtertuin naar de oprit, via de weg) zetten we de motor af (caravan op de plek van de wagen en de wagen op de plek van de caravan:D). Na 5 minuten weer aan de gang geslingerd... en hij liep warempel een stuk beter!! Nog steeds niet stationair, nog steeds ploffen uit de uitlaat maar hij deed 't beter!
Dan toch een vacu?mprobleem?

Kan iemand die een 343 handgebakje heeft een foto maken van de slang die van de rembekrachtiger ergens naartoe gaat (en dan vooral op de foto zetten w??r hij naartoe gaat)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 22:46 #722376 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Misschien is er wel te krenterig gereden en neemt 'ie nu wraak. En dat terwijl hij 1:14 deed. Behalve toen Anjo er in reed:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 22:55 #722382 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationairprobleem 343 1982

volvofiel;65152 schreef : Welke vacu?mslang? Sorry, m'n geheugen kan wel eens een zeef zijn.

Kan iemand die een 343 handgebakje heeft een foto maken van de slang die van de rembekrachtiger ergens naartoe gaat (en dan vooral op de foto zetten w??r hij naartoe gaat)?



geen foto van nodig,

haal je luchtfilterhuis los.

je werpt dan een ruime blik op je carburateur, en het inlaatspruitstuk.
alle slangen die aan het inlaatspruitstuk zitten zijn vacuum en daar zitten dus slangen op die ongetwijfeld lekken.

aann je carburateur zit een dun slangetje dat naar de bobine loopt (vacuumvervroeger) ook dit slangetje lekt.

het is eigenlijk heel simpel, een vacuumslang dient soepel te zijn om zichzelf vast te kunnen zuigen en hierdoor dus lekken te voorkomen. zodra een slangetje hard is kan hij zich niet vastzuigen en gaat hij lekken.

hard worden al deze slangetjes, omdat ze door de motorwarmte vanzelf uitdrogen, hierdoor zijn de slangen aan de motoronderdelen vaak het eerst aan de beurt.

als je toch hiermee bezig ben, knal er gelijk alvast een nieuw luchtfilter in, maak het luchtfilterhuis schoon (alle olie er iig uit) en vernieuw je benzinefiltertje (die had je toch?)

dat waren iig de slangen die ik nog zeker wist, een uitgebreide controle van alle andere vacuumslangen kan meer uitkomst bieden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 23:03 #722385 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Die slangetjes dienen dus vastgetaped te worden?
Kan de motor trouwens lopen als het luchtfilterhuis er compleet af is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 23:07 #722387 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stationairprobleem 343 1982
neen, vervangen die koppelstukjes.
ja, motor loopt ook prima zonder luchtfilterhuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2008 23:08 #722388 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationairprobleem 343 1982
Luchtfilterhuis is niet nodig om de motor te laten lopen.

EDIT: wat Anjo zei.

Is er al wat aan dat slangetje gedaan van de carterontluchting, zoals Wouter en Harry aangaven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 23:10 #722389 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Daar heeft Anjo mee geknutseld en hij heeft ervoor gezorgd dat die restrictie er in zit, dacht ik.

Waar haal ik die slangetjes dan vandaan? Bestellen bij de materialenboer?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 23:11 #722390 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stationairprobleem 343 1982
Edit: nu snap ik je vraag (ratelderatel:)). Nee, nog niet naar gekeken. Voor alle zekerheid morgen controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD