Het grote Politiek Topic
- V300 register
- Verbannen
-
En dat vat zo'n beetje samen wat ik tegen de politiek in het geheel heb: wel goeie sier maken met allemaal liefdadigheid naar groepen mensen toe, maar de rekening weer bij de burgers neerleggen. Zolang de politiek niet eraan wil dat de overheid de problemen veroorzaakt en niet de maatschappij, kan je sinterklazen wat je wilt maar elke cent die je dan besteedt, en dat mag met de allerbeste bedoelingen zijn, is dan weggegooid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het is erg geconcentreerd, er zit misschien zelfs een vleugje tunnelvisie in...
+ "Falende leden van zittende en staande magistratuur weg". Hmm. Waar wil de PVV al die mensen eigenlijk heensturen?
- V300 register
- Verbannen
-
Dank voor de link: ik zit het program met veel plezier te lezen.
- V300 register
- Verbannen
-
Alle voorbeelden die ik hier zo lees, natuurlijk vind ik dat ook belachelijk dat zoiets mogelijk is. Maar na het signaleren graag een oplossing, dus hoe wil je zoiets oplossen? Wil je bijvoorbeeld ook burgerrechten afnemen van 6e generatie Fransen? Joden? Homo's?
- V300 register
- Verbannen
-
In Nederland hebben we er namelijk een handje van om onaanvaardbaar gedrag te vergoelijken. We schilderen mensen die een Nederlands vlaggetje dragen zelf al af als foute chauvinisten en provocateurs voordat er ook maar een ziel is gekrenkt. We halen de fles wijn bij voorbaat van tafel, wie weet neemt er iemand aanstoot aan de aanwezigheid van alcohol. Als een groep obstinate Marokkanen 'hoer' roept naar een meisje, dan zijn we zelf al de eersten om te beweren dat ze misschien wat anders aan had moeten trekken. Als een persoon een vrouw weigert een hand te geven en zich daarbij beroept op zijn geloof, dan vragen we ons openlijk af of dat niet hopeloos ouderwets is, die Oudhollandse stevige handdruk. We gunnen een kwetsende imam de vrijheid van zijn mening en godsdienst, maar lichten een kritische cartoonist 's nachts met veel machtsvertoon van zijn bed. Als jongeren de buschauffeurs die door hun wijk rijden bespugen en beschimpen, dan is dat omdat zij geen gelijke kansen hebben in de maatschappij, omdat ze structureel negatief in het nieuws komen, of omdat er geen speelplaatsen zijn.
Regels, zowel wetten als fatsoensnormen, zijn waardeloos als je er zelf al een loopje mee neemt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ben ik het helemaal mee eens. Maar deze voorbeelden (incidenten) leiden niet automatisch tot de conclusie: PVV stemmen. In mijn ogen staat godsdienst o.a. de vrijheid van meningsuiting veelal in de weg, echter, daar kun/mag/wil je niets aan doen. En dus is het logisch dat dit soort debatten ontstaan, zeker met de media die erbovenop duiken. Mijn idee van een oplossing ligt in een gulden middenweg, streng, maar niet op de verschillen focussen. Consensus vs. conflict. Maar ja, ik ben ook zo 'polder' als 't maar kan. Oja, ik blijf er wel bij dat bijv. marokkanen onder andere kutmarokkanen zijn geworden door de jarenlange FAIL van de overheid (bad PvdA), maatschappij en media, die dit (ook) hadden moeten signaleren.Niels;144448 schreef : In Nederland hebben we er namelijk een handje van om onaanvaardbaar gedrag te vergoelijken. We schilderen mensen die een Nederlands vlaggetje dragen zelf al af als foute chauvinisten en provocateurs voordat er ook maar een ziel is gekrenkt. We halen de fles wijn bij voorbaat van tafel, wie weet neemt er iemand aanstoot aan de aanwezigheid van alcohol. Als een groep obstinate Marokkanen 'hoer' roept naar een meisje, dan zijn we zelf al de eersten om te beweren dat ze misschien wat anders aan had moeten trekken. Als een persoon een vrouw weigert een hand te geven en zich daarbij beroept op zijn geloof, dan vragen we ons openlijk af of dat niet hopeloos ouderwets is, die Oudhollandse stevige handdruk. We gunnen een kwetsende imam de vrijheid van zijn mening en godsdienst, maar lichten een kritische cartoonist 's nachts met veel machtsvertoon van zijn bed. Als jongeren de buschauffeurs die door hun wijk rijden bespugen en beschimpen, dan is dat omdat zij geen gelijke kansen hebben in de maatschappij, omdat ze structureel negatief in het nieuws komen, of omdat er geen speelplaatsen zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
eipmiw;144449 schreef : Als mensen zichzelf waar kunnen maken worden het bijna automatisch model-burgers.
Precies, en dat is de essentie. En nee, PVV stemmen gaat niet helpen. Maar bij voortduring blijven pamperen van idioten met subsidies en leerzame tripjes naar New York ook niet. Of het dan toevallig een moslim is of niet zal me werkelijk een zorg zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Laatst kwam ik wel een mooi voorbeeld tegen, iemand die 2 dikke (2ehands) auto's van rond de 12.000,- had gekocht, en cash betaalde. Diegene was niet van Nederlandse afkomst, maar trok wel bijstandsuitkering heb ik later vernomen.
Laat 5% van de allochtonen (en met allochtoon bedoel ik canadees, australier, rus of noem maar op) dat nou doen - en die wegsturen als ze worden betrapt, dan scheelt dat wel al een heleboel kosten.
Wat nu nog vaak voorkomt is dat ze 2 maanden in de cel gaan en daar nog gratis kunnen eten en daarna gaat men lekker verder. Of ze worden het land uitgezet.. dat houdt vaak in een half jaar in een detentiecentrum zitten, daarna wordt je vrijgelaten met de mededeling dat je zelf binnen 2 dagen het land moet verlaten...
Dan denk ik... fout bezig.
- V300 register
- Verbannen
-
De voorbeelden die je geeft, natuurlijk deugt dat van geen kant, maar het gaat om hoe je dat wilt uitvoeren. Naar mijn idee kan dat niet vanwege onze grondwet. Dan zal je die dus (gedeeltelijk) moeten afschaffen, maar waar je dan terecht komt....