Het grote Politiek Topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 15:06 #829387 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote Politiek Topic
Jammer wel dat de angel een beetje uit de staart is bij de PVV. Het is nu eigenlijk niets meer dan een tweede SP of een vervolg op de LPF, met vrijwel dezelfde retoriek en dezelfde standpunten. Nu die hele islamdiscussie een beetje op de achtergrond is geraakt en het echte politieke spel begint, schemert pas echt de knulligheid van het geheel door. En dat betekent simpelweg dat Nederland weer een nietszeggende, doelloze partij rijker is, samen met de grei (CDA, VVD, Pvda, D66) die we al hadden.

Heel de westerse wereld staat nu voor een heel elementaire tweesprong: of we leren eindelijk te accepteren dat ons monetaire en politieke systeem het probleem is en niet de oplossing, of we sluiten wederom de ogen voor ons eigen falen en gaan de pijnlijke maatregelen uit de weg, om enkele jaren later weer voor dezelfde keuze te staan. Helaas kiest de Nederlandse politiek voor het laatste door opnieuw een aantal stutbalken te plaatsen onder een constructie die al jaren op instorten staat. En daarom gaat mijn stembiljet, net als de vorige keer, ongezien en linea recta de papierbak in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 16:57 #829392 door V300 register

Lucluc;143609 schreef : Helaas is 'het volk' te dom om dat te doorzien en om te weten hoe ons politieke bestel werkt, laat staan wat weten van de historie en het ontstaan van ons systeem.

Gaan we weer :D

E?n van de taken van de democratie is om 'het volk' te informeren en betrokken te houden bij de politiek. Het is dus (ook) te wijten aan de volksvertegenwoordiging dat er een kenniskloof is ontstaan tussen politiek en burger (hoewel die ook wel onvermijdelijk lijkt).

Ik ga binnenkort de invloed van internetgebruik (hoog, midden en laagopgeleid) op de politieke kenniskloof onderzoeken, zeer interessante communicatiekwestie, levert vast een mooi interactie-effect op.

Wellicht dat jullie binnenkort een uitnodiging krijgen om een korte enqu?te hierover in te vullen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 17:27 #829397 door V300 register

punkazz;143615 schreef : Gaan we weer :D

E?n van de taken van de democratie is om 'het volk' te informeren en betrokken te houden bij de politiek. Het is dus (ook) te wijten aan de volksvertegenwoordiging dat er een kenniskloof is ontstaan tussen politiek en burger (hoewel die ook wel onvermijdelijk lijkt).

Ik ga binnenkort de invloed van internetgebruik (hoog, midden en laagopgeleid) op de politieke kenniskloof onderzoeken, zeer interessante communicatiekwestie, levert vast een mooi interactie-effect op.

Wellicht dat jullie binnenkort een uitnodiging krijgen om een korte enqu?te hierover in te vullen :D

Klinkt heel interessant, Steven!
Ik doe mee ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 15:54 #829494 door V300 register
Mmm ik kan een hoop hebben maar dat TON-filmpje is wel de bloody limit. Daarom ben ik altijd heel blij dat ik in ieder geval nog 'Het nu volgende is een uitzending in de zendtijd voor politieke partijen' hoor; tot nog toe was ik altijd op tijd bij de afstandsbediening. En toch zal Rita een paar hele algemene, klinkende standpunten in haar programma hebben want de stemwijzer raadde mij TON aan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 16:03 #829497 door V300 register
Mijn top drie was ook TON, PVV en SP, ik neig iig niet naar de 'standaard' partijen als cda, pvda, vvd, want zij doen gewoon niets, ze zijn bang zetels kwijt te raken met radicale veranderingen die wel nodig zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 16:19 #829498 door V300 register
Mijn Top 3: PvdA, Parij vd Dieren (alletwee evenhoog), Groen Links.
Onderaan PVV als laagste, TON 1 na laatste.
Was ook soort uitslag waar ik hoopte en rekende.
Alleen die Thieme-mevrouw heb ik niks mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 19:11 #829510 door V300 register
Zodra ze zijn waar ze willen zijn doen ze toch allemaal wat ze zelf willen, het maakt dus weinig uit op wie je stemt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2010 20:21 #829514 door V300 register
Hier was het SP als advies, maar inderdaad, meningen wijzigen zodra ze in de regering zitten. Ik ben benieuwd.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 12:56 #832495 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote Politiek Topic
Hmm, vreemd. Volgens Stemwijzer is de SP mijn nummer 1 en de PVV nummer 2 :humor:

Volgens Kieskompas staan PvdA, CU, SP en PVV allemaal het dichtst bij mijn "standpunten".

Voor 9 juni moet ik me dus toch nog maar es goed gaan ori?nteren. Vooral de discussie rondom de studiefinanciering en "anders betalen voor mobiliteit" vind ik belangrijk. "Hoe mijn Turkse buurman zich gedraagt" interesseert me niet zodanig dat 'ie de grens over moet zodra hij een fout maakt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 15:18 #832515 door V300 register
Ik twijfel of PVV de economische zaken op orde gaan stellen, ze hebben wel een aantal goede punten en zijn soms zelfs vrij 'groen' en 'links' -wat de media overigens nooit zegt- !

Wat dat betreft heb ik iets meer vertrouwen in de VVD met Rutte of Nelie Kroes als premier..

Wat betreft een turk die een fout maakt, stel dat hij hierheen verhuist.. of het nou een turk, pakistaan of marrokees is.. en daarna komen zijn 5 kinderen ook hierheen. Zijn vrouw zit in de uitkering, kan geen Nederlands en hij pleegt een aantal criminele feiten. Daarnaast trekken ze voor 5 kinderen kinderbijslag uit onze staatskas. Dat is niet een fout, dat is gewoon belachelijk.

Om een turk die door rood rijdt of een keer wildplast maalt niemand geloof ik..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC