Het grote Politiek Topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2010 20:33 #833515 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote Politiek Topic
volgens mij heb ik genoten van het biefstukje en vond ik het een lekker wijf :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2010 21:44 #833539 door V300 register
Er is op dit moment maar 1 partij waar ik enigszins een positieve keuze voor kan maken, en dat is D66. Maar een kabinet over links zie ik dus echt niet zitten (aanpakken financiele sector /bankenbonussen prima, maar een bijeffect zal altijd een n?g verder geru?neerde staatskas zijn) en D66 wordt nog altijd genoemd als d? partij die dat mogelijk moet gaan maken.

Wat mij betreft wordt het volgende kabinet D66, CDA en VVD. De scherpe kantjes van de al te idiote bezuinigingsplannen van de VVD eraf, een stevige rem op de moraliserende en betuttelende neigingen van het CDA en moet samen met D66 maar slikken met de wat hardere politie- en anti vandalisme plannen van de VVD. D66 mag van mij vooral doorklinken in een "pro europese samenwerking" standpunt.

Het mooie van onze op coalities gebaseerde politiek is dat het nog best eens zo zou kunnen gaan ook.

Als ik ga kijken naar de stemwijzer op basis van in het verleden gehouden stemmingen in de tweede kamer, is de partij met de MEESTE overeenkomsten maar in net iets meer dan 50% van de gevallen het met me eens geweest. Toch heb ik niet het gevoel dat ik zo'n rare politieke keuzes gemaakt heb.

al met al, schiet mij maar lek! Wat de lijsttrekkers nu allemaal roepen in debatten, interesseert me werkelijk zeer bijzonder weinig. Dat de PVDA tot 3 keer toe na berekening aanpassingen doet is wel een teken aan de wand mbt interne beslissings processen en leiderschap. Die partij verdient het om 4 jaar tot rust en bezinning te komen in de oppositie.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-06-2010 23:24 #834114 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote Politiek Topic
www.binnenhofbattle.nl/

zo en nu ff die theeleut en die dierenverkrachtster op het gezicht slaan :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2010 23:41 #834117 door V300 register
Waar kiezen jullie op dit moment voor, korte termijn, of lange termijn? Anders gezegd, maak je een keuze uit eigenbelang of meer een ideologische keuze?

Deze twee kunnen best hetzelfde zijn, maar hieronder een voorbeeld:
Op de korte termijn heeft een student belang bij studiefinanciering en goed onderwijs, dus logische keuze zou een partij zijn die daar voor gaat (SP?)
Maar dezelfde liberale student wil het liefste een wereld met zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis en vindt dat mensen voor zichzelf op moeten kunnen komen en dus ook zelf hun zaakjes moeten kunnen betalen. Dus vanuit dat ideologische opzicht zou hij het beste een liberale partij kunnen kiezen (VVD?)

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 23:56 #834119 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Het grote Politiek Topic
Ik zou iig voor een partij kiezen die niet in de stufi gaat snijden. Het studeren is nu al duur genoeg en die 90 euro in de maand is altijd fijn voor de dictaten om nog maar te zwijgen over het schrappen van de OV.

Investeren in de toekomst lijkt me een goed idee.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 07:52 #834123 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het grote Politiek Topic
Investeren in studenten is investeren in de toekomst. Qua kennis lopen wij volgens mij echt niet op kop. Als we het studeren dan ook nog eens duurder gaan maken gaat het helemaal mis. Er zijn zat vreselijk intelligente mensen waarvan de ouders echt geen sent te makken hebben...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2010 08:12 #834124 door V300 register
Eigenbelang zou eigenlijk geen rol moeten spelen, maar het algemeen belang zou voorop moeten staan.

Trouwens, de VVD is geen echte liberale partij meer. Hypotheekrenteaftrek behouden (subsidie voor rechtse hobby?) en tegen de kilometerheffing (gebruiker betaalt + marktwerking) is echt anti-liberaal. Ook bij partijen speelt korte termijn visie, uit angst om stemmen kwijt te raken.

Goed, Wim Bosboom heeft weer gesproken. :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2010 23:22 #834188 door V300 register

Bodejodel;146034 schreef : Investeren in studenten is investeren in de toekomst. Qua kennis lopen wij volgens mij echt niet op kop. Als we het studeren dan ook nog eens duurder gaan maken gaat het helemaal mis. Er zijn zat vreselijk intelligente mensen waarvan de ouders echt geen sent te makken hebben...

Studiefinancieren mag wmb. direct afgeschaft worden. Studenten zoeken maar mooi een baantje. Ik spaarde mijn volledige stufi elke maand op omdat ik er genoeg uren naast maakte. Velen krijgen stufi, lenen maximaal bij, hangen elke avond in de kroeg en werken niet. Ja, dan kunnen ze die 80/250 euro in de maand ook wel missen.
Maargoed. Werken schijnt tegenwoordig een vies woord te zijn als ik mijn medestudenten/mensen op het nieuws/opinies op straat aanhoor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2010 23:24 #834189 door V300 register

Lucluc;146035 schreef : Eigenbelang zou eigenlijk geen rol moeten spelen, maar het algemeen belang zou voorop moeten staan.

Trouwens, de VVD is geen echte liberale partij meer. Hypotheekrenteaftrek behouden (subsidie voor rechtse hobby?) en tegen de kilometerheffing (gebruiker betaalt + marktwerking) is echt anti-liberaal. Ook bij partijen speelt korte termijn visie, uit angst om stemmen kwijt te raken.

Goed, Wim Bosboom heeft weer gesproken. :D

Als er iets NIET liberaal is is het inderdaad wel de HRA. Sowieso moeten ze die rommel meteen afschaffen. Nouja, afbouwen. En km-heffing. Tja, ik kan het me wel voorstellen dat je het niet eens bent met de huidige plannen. Km-heffing opzich ben ik het volledig mee eens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2010 23:27 #834190 door V300 register
Ik was anders erg blij met mijn stufi hoor, Jos. En hoewel lid van een studentenvereniging (en wonende inpandig bij de soos :D ) is mijn feest- en bierquotum ver onder het NSG (Nederlandsch Student Gemiddelde ;) ) gebleven. Dat kon ik namelijk helemaal niet betalen van mijn stufi, ouderlijke bijdrage en geld uit baantjes.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC