Het grote Politiek Topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 15:56 #832520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote Politiek Topic
Ik zie niet in waarom we het weer over het gelijkheidsbeginsel moeten hebben. Dat PVVers dat hele discours de afgelopen honderden jaren niet hebben meegekregen is hun probleem. Een lacune in kennis.

De basis, grondwet (!), artikel 1 is dat je niet discrimineert op grond van ras, geloof, afkomst, etc. Vind je dat echt een slechte afspraak?

Even los van het voorbeeld dat je noemt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 17:01 #832527 door V300 register

slb_340;144376 schreef : of het nou een turk, pakistaan of marrokees is..

En een Zweed, Amerikaan of Australi?r?

Als je zogenaamd een immigratiestop wilt, laat dan ook echt he-le-maal niemand meer binnen. Ik mot ook geen Amerikanen hier, die vind ik imperialistisch, dikmakend en orthodox-christelijk. [smiley]

Ik snap er ook helemaal niks van JL.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 17:46 #832538 door V300 register
Je mag best onderscheid maken bij het bepalen wie je binnenlaat. Staat ook in artikel 1: iedereen die zich binnen Nederland bevindt wordt in gelijke gevallen gelijk behandeld, ongeacht geloof, ras, geslacht etcetera. Elders is het de normaalste zaak van de wereld. Probeer Canada maar eens binnen te komen zonder dat je kan aantonen dat je daar werk hebt.

Ik vind het ook helemaal niet erg dat de PVV eens heeft laten doorrekenen hoeveel al die goedbedoelerij met betrekking tot immigratie heeft gekost. Uiteraard volgt de gebruikelijke huilie huilie dat 'de waarde van mensen niet in geld is uit te drukken'; dat de belasting daar anders over denkt, zal ze schijnbaar aan de krent roesten maar het zij zo. Zeg nou zelf: wat heeft het voor zin dat iemand 2.000 kilometer verderop zijn boeltje pakt en hier komt wonen om vervolgens alleen maar geld te kosten? Moet je maar eens vragen aan zo'n Cohen of Pechtold of zij vrijwillig uit hun eigen portemonnee tien man zonder enige tegenprestatie kost en inwoning zouden willen geven. Maar op kosten van de gemeenschap mag en kan het ineens allemaal wel.

Dus geef mij liever een Amerikaans imperialistisch zwijn dat hier gewoon arbeid komt verrichten en daarmee waarde toevoegt aan de maatschappij, dan een Somali?r die hier met nietsdoen nog meer verdient dan thuis aan het werk gaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 18:47 #832542 door V300 register
Ik zou een Somali?r die hier terecht asiel aanvraagt gewoon niet kunnen (en willen) weigeren.

Daarnaast staat de tekst "niet-westerse allochtoon" me niet aan en als dat in de praktijk 'islamieten' betekent, dan vind ik dat al helemaal schandalig.

Eigen belang is het enige dat lijkt te tellen. Als wij het maar goed hebben, dan mag de rest van de wereld in de stront zakken.

Over Canada, dat is vergelijkbaar met Australi? denk ik? Ik erger me altijd kapot aan Border Security, dat tv-programma, als dat het visitekaartje is van Australi?, als ik mij daardoor veiliger moet voelen, dan wil ik er niet eens meer heen.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 18:58 #832545 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Het grote Politiek Topic
Ik kom toch uit een zeer gekleurde stad als ik dat zo even mag omschrijven. Ik heb dan ook helemaal geen problemen met stadsgenoten die van oorsprong uit Turkije, Marokko, Irak etc. komen. Maar ik ken er zat waarvan de vader een beetje Nederlands brabbelt, moeders alleen turks kan en compleet in Boerka driftig heen en weer loopt. Zonen lief (4 stuks) worden om 7.30 de deur uitgetrapt en lopen tot etenstijd op straat stennis te maken en de school op z'n kop te zetten. En vervolgens zit Pa zonder werk. Moeders kan niks maar wel lekker kinderbijslag trekken. En dit zegt absoluut niks over alle turken! Maar een systeem ala Canada dat je op z'n minst werk moet hebben voor je het land in komt vind ik zo gek nog niet. Maar als dat dan eenmaal is aangetoond dan is het ook gewoon klaar. Wij kunnen als Nederland niet alleen de wereld redden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 18:59 #832546 door V300 register
Het gaat niet om asiel, het gaat om immigratie. Laat ik mijn vraag iets anders fraseren: zou jij vrijwillig, uit eigen portemonnee, een Somali?r zonder enige tegenprestatie kost en inwoning willen geven?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 19:07 #832549 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote Politiek Topic

Kevin;144407 schreef : Ik kom toch uit een zeer gekleurde stad als ik dat zo even mag omschrijven. Ik heb dan ook helemaal geen problemen met stadsgenoten die van oorsprong uit Turkije, Marokko, Irak etc. komen. Maar ik ken er zat waarvan de vader een beetje Nederlands brabbelt, moeders alleen turks kan en compleet in Boerka driftig heen en weer loopt. Zonen lief (4 stuks) worden om 7.30 de deur uitgetrapt en lopen tot etenstijd op straat stennis te maken en de school op z'n kop te zetten. En vervolgens zit Pa zonder werk. Moeders kan niks maar wel lekker kinderbijslag trekken. En dit zegt absoluut niks over alle turken! Maar een systeem ala Canada dat je op z'n minst werk moet hebben voor je het land in komt vind ik zo gek nog niet. Maar als dat dan eenmaal is aangetoond dan is het ook gewoon klaar. Wij kunnen als Nederland niet alleen de wereld redden.

deze vizie deel ik eigenlijk ook wel, al heb ik ook totaal geen problemen met vage afkomsten of weet ik wat.

wat ik wel weet is dat het zeker niet alleen immigranten zijn die zich schuldig maken aan het bovenstaande, er zijn gewoon veel te veel "profiteurs" om het zo maar te noemen en vaak zo hollands als het maar zijn kan, als je al ziet hoe makkelijk het is om de ARBO voor de gek te houden om onder je werk uit te komen spreekt het voor zich dat de grenzen opgezocht worden tot je volgens de papieren ziek op bed ligt terwijl je in de achtertuin peren aan het verbouwen bent:o

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 19:25 #832553 door V300 register
@ Niels, Ok?, je hebt een punt, eventjes het onderscheid uit het oog verloren...
Maar toch...zou ik een Amerikaan ook niet zonder enige tegenprestatie kost en inwoning willen geven. Het gaat er dus om of de immigrant een beetje geld heeft of perspectief heeft op een baan en vervolgens ook goed wordt opgevangen door de NLse staat en het volk, niet om het wel of niet westers zijn.

Overigens is asiel en immigratie bijna hetzelfde bij Wilders (onderscheid wat ik hem ook weinig hoor maken), hij wil een quotum van 1000 per jaar. Dat is dus best weinig (17000 nu). Hoogtepunt was in jaren '90 door de oorlog in Joegoslavi? (52000). Er zal ergens oorlog uitbreken als Wilders aan de macht is...dan worden we pas echt asociaal.

Zolang de eisen aan immigranten scherp blijven of wellicht wat worden opgeschroefd op basis van betere argumenten (importbruiden vanuit Turkije en Marokko, van der Laan (PvdA)) is een algehele stop mijnsinziens totaal overbodig. In Nederland wordt er dus al streng geselecteerd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 19:29 #832554 door V300 register

punkazz;144388 schreef : En een Zweed, Amerikaan of Australi?r?

Als je zogenaamd een immigratiestop wilt, laat dan ook echt he-le-maal niemand meer binnen. Ik mot ook geen Amerikanen hier, die vind ik imperialistisch, dikmakend en orthodox-christelijk. [smiley]

Ik snap er ook helemaal niks van JL.

Helemaal mee eens.

Eigenlijk gewoon doen zoals Zwitserland het doet... heb je POEN: welkom. Ben je goed geschoold: Welkom, anders.. helaas. Maar dan kom je Zwitserland niet binnen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2010 19:47 #832559 door V300 register
Als je drie keer het verkeerde huisvuil aan de weg zet in Zwitserland maak je al kans op het innemen van je werkvergunning, echt. Nee dank je, ik leef liever in Nederland.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC