Het grote Politiek Topic
- V300 register
- Verbannen
-
Niels, ik denk dat we het over veel zaken best eens zijn. Maar immigratie inperken is heel wat anders dan mensen die Nederlands staatsburger zijn bepaalde rechten afnemen vanwege hun geloof. Dat is ver over de grens van wat we in een democratie willen. Ik ben een liberaal en ben voor vrijheid en wens niet van een overheid te horen hoe ik me moet gedragen of kleden. Afkomst mag geen beperking zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
'Zomaar' het Nederlands staatsburgerschap ontnemen kan ook niet: dat kan alleen in geval van landverraad, terrorisme of bij het in dienst treden van het leger van een vreemde mogendheid, en dan alleen bij het hebben van minstens ??n andere nationaliteit. Dat weet Wilders ook wel. Maar ik vrees dat krachttermen inmiddels nodig zijn om een verandering te bewerkstelligen. De persoon die hetzelfde de vorige keer op een nette manier ter sprake probeerde te brengen is nu dood.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;147028 schreef : Tja, als ik het zo zie moeten we maar een referendum gaan houden of we Limburg nog bij Nederland willen hebben. Dan is het zetelaantal van de PVV direct gehalveerd. yeehaa!
Jaaa Jaaa Jaaa! De rest van het land is toch al verloren :y:
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;147022 schreef : Mensen uit de achterstandswijken stemmen vrijwel niet op de PVV, alleen mensen uit kleine plaatsen.
Eindhoven bewijst alleen het tegendeel van bovenstaande stelling; en ook in Limburg hebben ze achterstandswijken... terwijl daar de steun zeker aanwezig is.
De wijken waar hier in Roosendaal de PVV het hoogste percentage gehaald heeft zijn ook typisch de wijken met veel sociale huur. In de wijk Kalsdonk en de Westrand, daar bestaat 40 tot 50 procent van de bevolking uit "niet westerse allochtonen". Van de overige inwoners heeft dus zo'n beetje de ene helft op de VVD, en de andere helft op de PVV gestemd! Hoezo, bang voor iets wat ze nooit zien???
Typisch voorbeeld van hoe het in die wijken de laatste 10 jaar veranderd is; in Kroeven is een tennisvereniging, bij die club speelt een man die 1 straat van mijn huis een praktijk voor fysiotherapie runt. De beste man was iets te ijverig aan het sporten en krijgt een hartaanval. Toevallig was de eerste hulpdienst die na de 112 oproep kwam opdagen de politie. Tijdens het reanimeren van de tennis speler komt er een groepje Marokkaanse jeugd herrie staan maken en beginnen zich te bemoeien met de agenten, op het dak van de surveillance auto slaan, etc. De politie werd dus op dat moment afgeleid / aangevallen, terwijl ze levensreddend handelen aan het verrichten zijn op een burger.
Gelukkig kwam de ambulance net op tijd om de hulpverlening over te nemen, zodat de politie zich kan richten op het veilig maken van de omgeving. Vervolgens ontstaat er dus een confrontatie tussen de hulpdiensten de Marokkanen, die gelukkig geen invloed heeft op de hulpverlening, want het slachtoffer overleeft het voorval!
Maar hij had net zo goed dood kunnen zijn als de ambulance wat later gekomen was; alleen omdat de politie daar blijkbaar volgens sommige "buurtbewoners" niet welkom is. Het bedreigende hieraan is volgens mij in een aantal factoren te analyseren;
- de marokkaanse cultuur is sterk groeps- en familie gericht.
- de eigen cultuur wordt als onaantastbaar en superieur aan de westerse cultuur gezien
- als gevolg van bovenstaande is er g??n respect voor vrouwen, g??n respect voor autoriteit, g??n wens om bij te dragen aan de samenleving.
Het antwoord van de 'gevestigde politiek' op deze problemen en bedreigingen is misschien wel heel correct en wenselijk geweest. Maar of het tot nu toe veel zoden aan de dijk gezet heeft??? nah...
24 zetels haal je ook niet als je alleen aanhang hebt in Brabante kutdorpen waar nooit buitenlanders komen
- V300 register
- Verbannen
-
Een paar jochies zijn kennelijk verantwoordelijk dat wij de marokkanen als een homogene groep zien. Ik hoop maar dat ik voortaan in het buitenland niet op het gedrag van Joran vd Sloot wordt aangesproken.....
Feit blijft wel dat er veel PVV aanhang is in kleine gemeenten met weinig allochtonen. En je maakt mij niet wijs dat die mensen op de PVV stemmen vanwege de AOW leeftijd. Gewoon omdat ze een hekel hebben aan buitenlanders!
- V300 register
- Verbannen
-
De grootste reden dat ik pvv heb gestemd is omdat ik vind dat de politiek een flinke schop onder de kont nodig had/heeft. Met de CDA/PvdA/VVD van afgelopen jaren kwamen er zoveel beloftes, maar eenmaal in de kamer durfde geen enkele parij iets uit te voeren, bang om hun zetels kwijt te raken. Wilders is iemand die ook echt actie onderneemt naar mijn mening.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
A) Ze kunnen allemaal Nederlands praten
C) Ze gedragen zich allemaal
D) Ze dringen ons geen cultuur op
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;147064 schreef : Het zijn natuurlijk incidenten die je aanhaalt.
Die ontkenningsfase zijn we hopelijk toch wel voorbij? Wat valt er nog incidenteel aan te noemen als dit soort dingen gewoon structureel gebeuren?
Ik hoef hier geen willekeurige Marokkaan op aan te spreken. Sterker nog, al die goedpraterij voor die idioten maakt de positie van de ambitieuze en goedwillende mensen in de maatschappij alleen maar zwakker.