Het grote Politiek Topic
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dus bijvoorbeeld in het geval wat door Wouter werd aangehaald niet afwachten maar meteen oppakken en in ieder geval weghalen bij die plek, op basis van obstructie van hulpverlening (o.i.d. daar ik geen verstand heb van 'politie' aangelegenheden)
Ik heb het al eens eerder gezegd, als dit soort jongens/mannen vinden dat ze zulke 'grote' jongens zijn dan vind ik ook dat ze de 'grote' gevolgen daarvan mogen gaan incasseren.
Ook ik zeg; wees welkom in Nederland als buitenlander die imigreert maar ga respectvol om met alle andere inwoners van dit land, 'onze' normen/waarden en andere geloofsovertuigingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
verkeersboetes worden hoger en hoger, maar pleeg je een moord(!!!!!) dan ben je na 2 jaar gevangenis en een jaar voorwaardelijk weer op vrije voeten.
tijdens je proces laat je eventueel wat kwijl uit je bakkes lopen en je zegt dat de rechter een geile neus en schattige oortjes heeft en voila, je krijgt TBS aangesmeerd; de ideale vakantie voor criminelen want zo blijkt, je krijgt gewoon verlof en andere voordeeltjes waarbij je zelfs nog andere in jouw ogen nutteloze zielen van het leven kan beroven met je verse aankoop van de Hema.
wat dat betreft kunnen we beter naar Japan gaan kijken; het verkeer niet zien als een inkomstenbron voor de overheid en er wat minder op focussen en meer blauw de straat op en het echte gajes criminelen/verkrachters/dieven KEIHARD en ook echt KEIHARD aanpakken
hoezo mensenrechten; jij berooft iemand van het leven, ga daar maar tot aan je dood over nadenken in een hokje van 2 bij 1 op water en brood; klaar!
de incidenten met de marrokanen zijn natuurlijk mediahype, het gebeurt naar mijn mening ook veels te vaak en zeker de laatste tijd, maar dat deel van de marrokaanse jeugd is echt niet het enige gajes dat er rondloopt en dat wordt wel gedacht.
ik ben overigens ook zeker wel een voorstander van een multiculturele samenleving, maar niet op de manier van "marrokaanse jongeren mogen maar alles want we zijn er bang voor" er zijn zat marrokanen waar ik het prima mee kan vinden, maar die werken allemaal en hebben wat te doen ipv stoer doen op straat of keihard van die marrokaans gesproken muziek uit hun telefoon laten knallen in de tram.
- V300 register
- Verbannen
-
Zelf woon ik midden in een grote stad. De dichtst bijzijnde bakker is Turks, de snackbar is Turks, de Chinees is chinees, een uitstekende Turkse groentewinkel. Toch gek dat ik nog nooit problemen met deze mensen heb gehad. Ik heb ook op een school stage gelopen met zeer veel gekleurde kinderen. Netjes, beleefd, de ouders benaderen je nog met respect. Gek, weer geen negatief beeld. Misschien ligt het wel aan hoe ik die mensen benader?
Maar ik wacht af, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd. Ik ben in ieder geval blij met alle buitenlandse invloeden in mijn directe leefomgeving.
EDIT: voor wat betreft de incidenten ben ik zeker niet van de softe aanpak, integendeel. Net zoals voetbalsupporters graag lang opbergen.
- V300 register
- Verbannen
-
Het verschilt echt per persoon zoals je al zegt.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;147081 schreef : Misschien ligt het wel aan hoe ik die mensen benader?
Misschien, of nee ongetwijfeld omdat het gewoon fatsoenlijke, eerlijke mensen zijn. Maar je Turkse groenteboer zal geen ambulancebroeder voor zijn muil slaan of wel?
En mag het een keer afgelopen zijn met die halfverbloemde Godwins ertussendoor? Ik vind het een beetje jammer.
- V300 register
- Verbannen
-
Je moet het echt breed zien en accepteren dat sommige mensen anders zijn. Ik moet dus ook accepteren dat er mensen zijn die hun heil zoeken in de PVV, al vind ik dat nog zo moeilijk.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;147081 schreef : Zuid Limburg is natuurlijk een economisch zwakke regio (nog nooit zoveel dicht getimmerde huizen gezien), dus ik begrijp het wel.
Als je hiermee op mij doelt, wie woont hier in de nette buurt waar ze zovaak over auto's heen lopen en spiegels er het vaakst naast hangen?
Ja dat komt hier ook voor, als er wat te doen is op het voetbalveld dat om de hoek ligt, anders ook nooit..
En ik woon ook niet in een achterbuurt en ben ook niet arm. Als ik wil ga ik nu naar de dealer en kom met een nieuwe (!) C30 thuis, niet slecht voor een student uit Zuid-Limburg toch?
Over generalisering gesproken
- V300 register
- Verbannen
-