Het grote Politiek Topic

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 23:58 #835065 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Het grote Politiek Topic
Ben ik dan de enige die Groen Links gestemd heeft, overigens met het grote gevaar dat mijn belangen voor het behouden van de historische voorraad in de knel kan komen. Belangrijk voor mij was de eigen bijdrage in de gezondheidszorg en het onderwijs. Niemand kiest er voor ziek te worden en de kansen in onderwijs moet niet afhangen van je rijkdom. Bovendien baal ik er van als je een slecht milieu hebt met onbetrouwbare grond, zwemwater, vervuilde lucht, gevaren voor straling etc. Witte asbest wordt is nu door de gezondheidsraad gelijk gesteld aan blauwe. Dat betekend dus heel voorzichtig mee omgaan en zo snel mogelijk opruimen. Eigenlijk had de woningcorporatie allang zonnepanelen op het dak moeten schroeven, daar is notabene subsidie voor. We krijgen nu wel een goede Hr++ ketel. Stapsgewijs komen we er wel.

Ik hoop dat we de kans krijgen onze 340'tigs en 360'tigs om te bouwen naar mileuvriendelijke brandstof. Daar zijn al technische oplossingen voor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 08:52 #835080 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote Politiek Topic
ja kom maar op met die E85 Bio-Ethanol en het liefste hetzelfde als in zweden (zo zwaar gesubsidieerd dat het onderhand goedkoper is als lpg:D)

daar wil ik m'n auto's wel naar ombouwen, ware het niet dat ik het in een straal van 100km nergens kan tanken;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 08:53 #835081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote Politiek Topic
Haha, ik zag al krakers met een T-shirt met de tekst: 'we hebben het niet geweten' met allemaal huilende mensen achter prikkeldraad en de kop van Wilders er naast. ;D

Maar zonder gekheid: ik schaam mij diep voor het niveau van de gemiddelde PVV stemmer. Ik denk dat we met goed onderwijs veel kunnen redden. De mensen weten niet beter, wonen in een of ander Brabants kutdorp, zien nooit iemand met een andere huidskleur, maar zijn er toch bang voor. Stel jezelf een keer open voor mensen met een andere achtergrond, ga een keer bij een Turks gezin op bezoek. Kan heel verhelderend zijn.

Mensen uit de achterstandswijken stemmen vrijwel niet op de PVV, alleen mensen uit kleine plaatsen. Gelukkig woon ik in de gemeente waar het minst op de PVV is gestemd, namelijk 3,4%. EDIT, toch 12%. Let wel: hier woont een van de grootste Antilliaanse gemeenschappen van Nederland, dus we zitten er hier midden in. Ik denk dat het door het gemiddelde hoge opleidingsniveau van de inwoners komt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 08:58 #835082 door V300 register

Lucluc;147022 schreef : Maar zonder gekheid: ik schaam mij diep voor het niveau van de gemiddelde PVV stemmer. Ik denk dat we met goed onderwijs veel kunnen redden. De mensen weten niet beter, wonen in een of ander Brabants kutdorp, zien nooit iemand met een andere huidskleur, maar zijn er toch bang voor. Stel jezelf een keer open voor mensen met een andere achtergrond, ga een keer bij een Turks gezin op bezoek. Kan heel verhelderend zijn.

Tsjeck. Toen er een Turks gezin naast ons kwam wonen in Zevenaar (ik was +- 8) vond m'n moeder het maar niks. Ik vond het grandioos, heerlijk dat brood, de knabbels, het snoepgoed, de thee en nog gezellige en vriendelijke mensen ook. Al moet ik wel toegeven dat ik het jammer vond dat alleen de kids Nederlands spraken. (Maar wel beter dan de gemiddelde buurtbewoner, dat dan weer wel)

Van ma d'r vriend verwacht ik overigens dat hij inderdaad PVV heeft gestemd (zo'n hoge pet hebben we geen van allen van 'm op), maar van ma verwacht ik dat ze d'n Geert door heeft. Die is fanatiek SP'er.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 09:33 #835086 door V300 register

Lucluc;147022 schreef : EDIT, toch 12%. Let wel: hier woont een van de grootste Antilliaanse gemeenschappen van Nederland, dus we zitten er hier midden in. Ik denk dat het door het gemiddelde hoge opleidingsniveau van de inwoners komt.

In de gemeente en provincie Utrecht zijn ze het minst gestegen. Heel fijn, houden zo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 09:45 #835087 door V300 register
Tja, als ik het zo zie moeten we maar een referendum gaan houden of we Limburg nog bij Nederland willen hebben. Dan is het zetelaantal van de PVV direct gehalveerd. yeehaa!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 09:53 #835088 door V300 register

Lucluc;147022 schreef : Haha, ik zag al krakers met een T-shirt met de tekst: 'we hebben het niet geweten' met allemaal huilende mensen achter prikkeldraad en de kop van Wilders er naast. ;D

Maar zonder gekheid: ik schaam mij diep voor het niveau van de gemiddelde PVV stemmer.

Over niveau gesproken!

Ik denk dat je je wel kunt schamen voor het gemiddelde niveau van de stemmer, of Nederlander in het algemeen. Hoeveel mensen hebben niet op het CDA gestemd omdat de ouders dat ook al jaren deden en opa nog met fladdertjes rondliep voor Hein Colijn? Hoeveel mensen hebben niet op de PvdA gestemd omdat Job Cohen zo vaderlijk overkomt? Waarom zijn er ?berhaupt mensen die op de Partij voor de Dieren stemmen? Ik durf te wedden dat 90 procent van de stemmers geen enkele notie heeft genomen van het programma van de door hun gekozen partij.

Lachen hoor, die PVV-stemmers in een hoekje drukken als domme xenofobe tokkies met trainingspakken, badslippers en Opel Astra's. Godwins doen het ook altijd goed, snorretjes en hakenkruisen tekenen op Wilders-posters, beetje hinten naar de holocaust. Is dat dan wel niveau? Getuigt dat wel van enig genoten onderwijs, fatsoen of intelligentie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 10:21 #835090 door V300 register
Een beetje humor mag wel en ik vind het heerlijk om mensen in hokjes te duwen.

Er is 1 heel erg groot verschil en dat is dat Geert Wilders mensen wil beperken in hun vrijheid en daar heb ik persoonlijk, als liberaal, een zeer groot probleem mee. Het is een one-issue partij en alle schuld van de problemen in de samenleving worden afgeschoven op moslims. Ik heb daar geen vrede mee en zal me er altijd tegen verzetten. Ik ben absoluut niet trots op de Nederlandse cultuur van spruitjes, volkszangers en voetbalsupporters. Ik ben een groot voorstander van de multiculturele samenleving. Ik doe mijn boodschappen bij 'de turk', de Thaise toko en de Nederlandse kaaswinkel. Ik ben blij met de diversiteit die andere culturen ons hebben gebracht en ik ben trots op de multiculturele sfeer van mijn woonomgeving. Tegenover die mensen waar ik mijn boodschappen doe voel ik zeer veel schaamte. Hoe denk je dat die zich voelen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 10:40 #835093 door V300 register
Op het gevaar af dat mensen gaan denken dat ik een Wilders-sympatisant ben:
PVV is geen 1-punts-partij! Ze hebben ook een mening over andere zaken die er toe doen in dit land. Je doet ze dus te kort door ze daarop af te serveren.

Dat gezegd hebbende, vind ik de enorme partij stemmen die Wilders gekregen heeft ook best wel eng. Ik mag ook hopen dat hij vooral zijn immigratiebeleid etc. niet te hard kan doordrukken, hoewel ik het er mee eens ben dat het nu wel een beetje erg soft is. Wilders' visie op de zaken gaan me toch flink te ver.

Als ik jullie trouwens moet geloven, mag ik er trots op zijn dat ik me tenminste nog een beetje verdiept heb in de programma's en dat ik ook bij kieswijzers verder heb gekeken dan die irritante staafgrafieken. (als ik puur daarop af zou moeten zijn gegaan had ik TON moeten stemmen... Huuuuu.... de punten hadden de meeste overeenkomsten met mijn visie, maar de motivatie erachter.... mijn dochter had dat beter op kunnen schrijven, en die kan nog niet eens schrijven}:) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 11:11 #835098 door V300 register

Lucluc;147031 schreef : Hoe denk je dat die zich voelen?

Ik zou me als Turkse kaasboer toch vooral opwinden over het feit dat terwijl jij je eigen broek ophoudt en daar belasting voor betaalt, de gemeente of overheid snoepreisjes naar New York weggeeft aan de idioten die gisteren nog een mes of pistool onder je neus hebben gehouden. Tuig als in Slotervaart verdient geen aai over de bol van de burgemeester, die verdienen een ram voor hun kanis.

Een multiculturele samenleving, best. Maar duw me het niet door de strot. Als er iets is dat integratie bewerkstelligt, dan is dat zelfontplooiing. Dat bereik je door mensen zelf verantwoordelijk te maken voor hun toekomst. Moet je dan als 'allochtoon' harder lopen om die ene baan te krijgen dan een Nederlander? Natuurlijk. Maar ik denk dat je er uiteindelijk gemotiveerdere mensen voor terugkrijgt. Dat haal je niet als je positief discrimineert en mensen selecteert op hun afkomst in plaats van op hun talenten of vermogens. En als je mensen zelf initiatieven laat ontwikkelen, hoef je ze ook niet te pamperen met allerlei kulsubsidies.

Als de PVV ervoor kan zorgen dat we uiteindelijk tot een in redelijkheid tot stand gekomen oplossing komen en de onzin van dit alles inzien, dan is het me dat obstinate gebl?r over kopvoddentaks meer dan waard.

Nou, waar blijft mijn Wim Bosboom Trofee? :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC