Het grote Politiek Topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 09:31 #834967 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote Politiek Topic
Laat het ze maar is bewijzen :).

Ik heb getwijfeld een linkse partij of VVD te stemmen. Een aantal standpunten kwamen overeen met een linkse partij, die ik toch wel erg belangrijk vond.

Maar veel belangrijke standpunten, en echt veel meer.. kwamen overeen met de PVV en VVD. Uiteindelijk toch voor de VVD gestemd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 09:42 #834969 door V300 register
Anjo: goede samenvatting.

Deze verkiezingen waren ook ronduit vervelend, waar ga je voor stemmen, je portemetniks, je idealen, je ideeen over samenwerking,... niets was bij 1 partij te vinden. En ja, ik heb toch gestemt, ondanks het waardeloze aanbod. Niet stemmen dan laat je het over aan de zwaar ontevreden mensen en dan was PVV helemaal de grootste geworden. (iedereen die niet werkt het land uit is niet mijn idee van samenleven)

Voor mij heeft een SP'er uit de provincie de stem gekregen. (en dat was zoeken... de enige die er op stond stond nog laag ook) Met de huidige uitslag zoals ie nu is zijn zowel de nachtmerrie voor het land (regering met de PVV) als mijn ideale coalitie (VVD/PvdA(SP werd 'm niet)/D66/GL) mogelijk. gaat spannend worden.

Zowel VVD als D66 hebben belangrijke privacy punten in het programma staan, PvdA voor sociaal (al zijn het watjes geworden vergeleken met de SP, die weer doorslaat) en de VVD om de financien in de gaten te houden. Een ding is zeker, met de VVD als grootste partij is het exit km heffing en geen gemorrel aan de hypotheekrenteaftrek. Hopelijk komt die houderschapsbelastingvrijstelling nu ook op de schop. (Het is een partij met autoliefhebbers)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 10:37 #834977 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote Politiek Topic

Niels;146860 schreef : Eh, want?

Kritiek leveren kan iedereen, maar aan een echte oplossing bijdragen doe je pas als je stemt. Anders laat je "het" gewoon aan een ander over. Ik vind dan ook dat de stemplicht weer ingevoerd moet worden.
Naar mijn mening is de politiek een belangrijk onderdeel van ons land en ik vind dat dat voor iedereen bepaalde verplichtingen met zich meebrengt.
Natuurlijk is de verkiezingscampagne een verkapt potje 'zieltjes winnen' maar er is best een duidelijke lijn in te zien. Geen enkele partij strookt precies met je eigen visie en mening, maar het zal toch altijd en kwestie van geven en nemen blijven. Niet stemmen draagt in mijn ogen dan ook totaal niet bij aan een verbetering van het land.

Bovendien; als men niet aangeeft wat zijn/haar voorkeuren zijn en wat er volgens hem/haar aangepakt/veranderd moet worden, hoe moet de politiek haar koers en strategie?n dan bepalen? Hoe gaat het verder als niemand zijn mening kenbaar maakt?

Edit: overigens is dit wederom niet persoonlijk bedoeld!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 11:12 #834978 door V300 register

huysmans;146910 schreef : ...met de VVD als grootste partij is het exit km heffing en geen gemorrel aan de hypotheekrenteaftrek.

Dat zijn twee rechtse hobby's die zwaar gesubsidieerd worden. Dat zijn toch geen liberale standpunten, denk ik, maar puur opportunistisch. :wtf2:

Even los van politiek: overal waar ik rij hangen kleine camera's. O.a. voor slimprijzen projecten (geld krijgen als je files mijdt). Dat is toch echt wel een voorbereiding voor het rekeningrijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 11:36 #834981 door V300 register

volvofiel;146918 schreef : Kritiek leveren kan iedereen, maar aan een echte oplossing bijdragen doe je pas als je stemt. Anders laat je "het" gewoon aan een ander over. Ik vind dan ook dat de stemplicht weer ingevoerd moet worden.

Ja, en dan stem ik blanco, of als dat niet mag vul ik twee kruisjes in, hup stem ongeldig. Per saldo nul verschil met niet komen, behalve dan voor het opkomstpercentage. Als ik de illusie had dat stemmen in het algemeen c.q. mijn eigen stem tot een zinvolle bijdrage of verbetering van het land had gehad, dan had ik gisteren wel naar het gemeentehuis gegaan.

En wat als niemand zijn 'mening' (i.e. stem) kenbaar maakt? Dan is het waarschijnlijk herrie op tv en in Den Haag maar gaat het dagelijks leven gewoon door. Tenminste, ik heb nog geen berichten over hongersnood, genocide of burgeroorlog uit Belgi? gehoord, terwijl de politiek daar toch in een zeer diepe crisis verkeert.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 11:56 #834982 door V300 register

volvofiel;146918 schreef : Ik vind dan ook dat de stemplicht weer ingevoerd moet worden.

Dat is leuk symbolisch, of wil je echt dat de mensen in politiebusjes worden opgehaald?

Ik vind persoonlijke vrijheid het allerbelangrijkste. Van mij mag iemand zelfs een klootzak zijn, als ie dat graag wil. Ik wil ook niet dat anderen hun normen aan mij gaan opleggen over hoe ik moet leven. Stel je voor dat anderen gaan bepalen wat voor kleding je moet dragen.... onvoorstelbaar. :hmmz2:

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 12:12 #834984 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Het grote Politiek Topic

Niels;146922 schreef : Ja, en dan stem ik blanco

Dan kun je beter niet stemmen of ongeldig stemmen, want de blanco stemmen worden volgens een rekenformule verdeeld over de deelnemende partijen.

Het wel of niet stemmen is de vrijheid van iedereen, maar niet stemmen is niet je stem laten horen. Stemplicht invoeren lijkt me weer wat drastisch, want dat hebben we om een reden wel afgeschaft.

En qua mogelijke coalities mogen we hopen dat de volgende niet ontstaat: VVD+PVV+CDA+SGP
Krijg al de rillingen over me rug :hmmz2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 12:45 #834985 door V300 register
Nee, een blanco stem is een ongeldige stem en is dus geen evenredig verdeelde bonus voor alle deelnemende partijen. www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publi...-een-verkiezing.html

Nou we zien het allemaal wel. Wilders heeft in elk geval de PVV-stemmers al bedonderd die voor het behoud van de AOW gingen, andere kopstukken zullen ook nog wel gaan marchanderen met hun beloftes. En wat te denken van Balkenende: bedankt voor uw stemmen, maar ik was toch al niet van plan om in het parlement te gaan zitten. Al had hij dat tussen neus en lippen al aangekondigd, dat moet ik hem dan nageven. :hmmz2:

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 13:31 #834987 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Het grote Politiek Topic
Ik was echt in de veronderstelling dat die verdeeld werden, maar blijkbaar niet en dat is eigenlijk ook beter zo :)

Tjah er zal altijd water bij de wijn gedaan moeten worden. Bij het vormen van een nieuwe coalitie met de huidige partijen wordt het meer water dan wijn :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 15:06 #834988 door V300 register

ZwerverRoodbaard;146928 schreef : Tjah er zal altijd water bij de wijn gedaan moeten worden. Bij het vormen van een nieuwe coalitie met de huidige partijen wordt het meer water dan wijn :P

*kaap quote* (voor ander forum)
Ik ben benieuwd hoe troebel het water zal zijn.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC