Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
linkje naar foto
met een 'echte' automaat met koppelomvormer en planetaire stelsels
versus de 'oude sprinter' (aanduiding T1N MkII) met de "sprintshift" gerobotiseerde 6-bak.
Link naar foto
Wat helemaal verrot rijdt zijn die T1N MkII sprinters met handbak. Kort pookje uit het dash waarbij de speling van de pook groter is dan de hele schakelweg, ding komt klem te zitten bij snel schakelen naar de 3, etc.
De T1N MkI sprinters hadden nog zo'n enorme lange knuppel vanuit de vloer, dat zwabbert ook alle kanten op, maar het schakelde iig een stuk preciezer. ( foto )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
:nono:Lucluc;158952 schreef : Het is gewoon een 960 met ander typeplaatje, toch? Ik vind het een prachtbak!
Stiekem is er in het interieur heel veel anders. Aan de buitenkant scheelt het niet zoveel, wat andere sierlijstjes enzo.
Oja, hij heeft een Multilink II achteras. Als je daar alle rubbers en kogeltjes (ca. 30 stuks of zo?!?) van wilt vervangen, en dat komt zeker voor als dat nog niet gedaan is, ben je volgens mij zo 1000 euro verder.
De handbak is een M90, dat is een prima 5-versnellingsbak. De 3-traps automaat is misschien wat deftiger, maar ik heb toch altijd het gevoel dat ik 2 versnellingen tekort kom...
- V300 register
- Verbannen
-
Veel oudere automaten gebruiken hun koppelomvormer om te compenseren voor een 'gebrek' aan versnellingen. Mijn drietraps Corolla deed dat ook, dan krijg je in ??n en twee een soort CVT-effect en in de drie een ram van de lock-up. Wel een simpele, maar niet de effici?ntste setup dus daarom heb je tegenwoordig van die gevallen met zeven of acht versnellingen met elk een lock-up, en soms zelfs een plaatkoppeling (Mercedes AMG).
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;159019 schreef : versus de 'oude sprinter' (aanduiding T1N MkII) met de "sprintshift" gerobotiseerde 6-bak.
Link naar foto
Met zo'n Sprinter heb ik ook wel eens gereden, en het is leuk dat het automaat is, maar daar houdt het ook mee op. Het duurt echt ellendig lang voordat ie opschakelt, en als je wilt inhalen op de snelweg duurt het weer veel te lang voor ie terugschakelt. Ik hou van automaat rijden, maar hier ben ik niet kapot van iig.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;159022 schreef : :nono:
Stiekem is er in het interieur heel veel anders. Aan de buitenkant scheelt het niet zoveel, wat andere sierlijstjes enzo.
Oja, hij heeft een Multilink II achteras. Als je daar alle rubbers en kogeltjes (ca. 30 stuks of zo?!?) van wilt vervangen, en dat komt zeker voor als dat nog niet gedaan is, ben je volgens mij zo 1000 euro verder.
Ik weet dat de huidige eigenaar kosten nog moeite heeft gespaard om deze auto in topconditie te krijgen.
Maar ik denk dat ik de vertrouwdheid van de 360 wel zou gaan missen. Je raakt op den duur vergroeit met zo'n ding.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-