Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2010 18:49 #851387 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Een HANDGESCHAKELDE S90. Dat geeft toch geen pas. Ik heb wel eens in handgeschakelde Mercedessen gereden en die transmissies lijken primair ontwikkeld om de eindgebruiker te straffen voor zijn aanmatigende krenterigheid.

Trouwens, ik ga zo Studio Sport maar eens aanzetten. Normaal volg ik voetbal niet zo, maar die 10-0 van PSV tegen Feyenoord, dat maakt me echt ontzettend nieuwsgierig. Jaren geleden won PSV met 10-0 van Volendam, dat al gedegradeerd was en gewoon niet meer kon. Feyenoord is een club met talent en middelen waarvan de spelers nu zeggen dat ze er gewoon geen zin meer in hebben. Tragisch. Maar misschien heb ik het mis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2010 18:54 #851389 door V300 register

Niels;158956 schreef : Een HANDGESCHAKELDE S90. Dat geeft toch geen pas. Ik heb wel eens in handgeschakelde Mercedessen gereden en die transmissies lijken primair ontwikkeld om de eindgebruiker te straffen voor zijn aanmatigende krenterigheid.

Helemaal mee eens. Bij het autobedrijf waar ik werkte hadden we een V70 met handbak in onderhoud. Nou, dat slaat echt helemaal nergens op. Wie gaat er nou schakelen als je zo'n auto rijdt?! Dat schakelen ging ook helemaal nergens over, zo'n auto is daar niet voor gemaakt :mad:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2010 19:16 #851395 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
Nou wij zijn op vakantie geweest met een V70 uit 2006. Een 2.4T handgeschakeld. Vond het toch niet zo erg om handgeschakeld te rijden, lekker zuinig op die lange stukken in Zweden. Vooral de eerste V70's (de classic classic) zie je veel handgeschakeld.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2010 19:56 #851401 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Als ik moet kiezen tussen de 850 automaat van m'n moeder of de handgeschakelde 850 van m'n broer, heb ik toch liever die handgeschakelde!
Het irriteert me echt mateloos dat je met die automaat niet kunt afremmen op de motor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2010 20:52 #851410 door V300 register
Hij schakelde wel ok, maar idd hoort er eigenlijk een automaat in zo'n vlaggenschip.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2010 02:19 #851431 door V300 register
moet zeggen dat ik de handgeschakelde 6-bak van de E-klasse (serie W210) toch echt geen straf vond, vergeleken met de 5-bak slushmatic automaten.

met een 200CDI gewoon een keer 1 op 19,5 gemiddeld gehaald tijdens een dienst (over 300 km geloof ik, dus zeker niet alleen snelweg)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-10-2010 08:52 #851436 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

Jos360;158764 schreef : Toen ik hem zag staan dacht ik aan de tijd dat ik bij iedereen op een viaduct angstvallig keek of ze geen stoeptegel in hun handen hadden. Toen dacht ik ook dat ik soortgelijke berichten allang niet meer gehoord had.

En op de dag dat jij dit post staat het dus juist weer in de krant ...

Das nog eens toeval.

En waarom zou een V70 geen handbak kunnen hebben? Ik vind het eerder raar als daar een automaat inzit, tis toch gewoon een station?

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2010 11:31 #851440 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Thread zonder onderwerp :D

v0lv0freak schreef : Ik vind het eerder raar als daar een automaat inzit, tis toch gewoon een station?

Volvo V70 Variomatic..:halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2010 11:44 #851445 door V300 register

antiekeradio;159000 schreef : moet zeggen dat ik de handgeschakelde 6-bak van de E-klasse (serie W210) toch echt geen straf vond, vergeleken met de 5-bak slushmatic automaten.

Mja die recente zesbakken zijn van die flubberdingen waar je echt moet zoeken naar je versnelling. Zeker als je een voetpedaal voor de parkeerrem hebt is wegrijden van steile hellingen (i.c. de Wetstraat in Brussel) zonder Hill Holder echt vervelend. Neen doet u mij maar een goede foutomaat :)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2010 11:49 #851448 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Thread zonder onderwerp :D
bij ons op het werk rijden ze met een mercedes sprinter 515 automaat.,deze rijdt stukken beter dan de sprinter met een semi automaat..

Moderators: Mark Smeets