Thread zonder onderwerp :D
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Zit je modem qua stroom in dezelfde groep als je ketel? Wat je even bij wijze van test dan zou kunnen proberen is met een verlengsnoer vanuit een andere groep naar je modem en dan kijken wat hij dan doet. Dan kan je uitsluiten of het in de stroomvoorziening zit, wat overigens raar zou zijn. Hoe groot is de afstand tussen modem en ketel? Is er een kans dat je binnenkomende lijn van je modem vlak langs de kabel van je ketel loopt?
- V300 register
- Verbannen
-

Wazig probleem, Jeroen. Hoe oud is je router? Heb je misschien de mogelijkheid om het met een andere te proberen of het dan nog zo is? Is het ook zo als je de wireless verbinding helemaal uitschakelt op het modem en dus alleen bekabeld werkt?
Hoe zit het met de aarding van de apparaten in je huis?
Hebben jullie kabelinternet of ADSL?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De router is een 1 jaar oude Siemens Gigaset SX-762 WLAN ADSL router/modem.
De telefoonlijn komt niet via de meterkast binnen en de verschillende leidingen en kabels komen elkaar ook niet tegen. De modem zit direct bij de binnenkomende telefoonlijn en de stroomvoorziening komt bij een andere groep vandaan.
Zowel via WLAN als bekabeld (mijn pc zit altijd met een kabeltje verbonden, dat werkt veel beter) gaat het mis. De modem zelf gaat raar doen, het is niet het signaal dat verstoord wordt.
Alleen de WCD's in de keuken en badkamer zijn geaard, de rest is allemaal ongeaard.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik neem aan dat de router een webinterface heeft. Ga eens op zoek naar de mogelijkheid tot logging en kijk wat daar uit komt aan info.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Overigens merk ik dat ik sinds ik win7 ipv vista heb, ik er eigenlijk geen last meer van heb, hooguit afentoe zeer traag internet.
Dat is dan wel opmerkelijk, want ik ben niet de enige die last heeft van het wegvallen van internet...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Windows 7 draait hier al bijna een jaar, dat heeft niks geholpen...
Dat zal ik eens proberen.setsunakaede;159179 schreef : Heb je je draadloze verbinding al eens uitgezet op de router? Om uit te sluiten dat het via je wifi je router om zeep helpt?
Ik neem aan dat de router een webinterface heeft. Ga eens op zoek naar de mogelijkheid tot logging en kijk wat daar uit komt aan info.
- V300 register
- Verbannen
-
:+
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Maakt geen verschil: Douche aan = internet + bekabeld netwerk weg...setsunakaede;159179 schreef : Heb je je draadloze verbinding al eens uitgezet op de router? Om uit te sluiten dat het via je wifi je router om zeep helpt?
Logboek staat aan (met foutopsporingsprofiel), maar ik weet nog niet waar ik dat terug kan gaan vinden? De handleiding doorspitten levert ook niet veel op behalve dat ik een systeemlogboekserver moet instellen? :wtf2:setsunakaede;159179 schreef : Ik neem aan dat de router een webinterface heeft. Ga eens op zoek naar de mogelijkheid tot logging en kijk wat daar uit komt aan info.