Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:18 #821369
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik zou een andere school kiezen als ik jou was ![:o :o]()
Dat is inderdaad wel klote.
Dat is inderdaad wel klote.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:20 #821370
door V300 register
Geweldig yeehaa!
Ik heb het altijd helemaal prachtig gevonden om vrachtwagen te rijden. En het verdient nog lekker ook.
Die 3 examens voor chauffeursdiploma zijn wel kut inderdaad. Je betaald je scheel en de kennis die je opdoet bij vooral techniek heb je geen kut aan als chauffeur. Administratie is soms wel interessant maar 9 van de 10 keer ook niet. De basiskennis over rijtijden is wel genoeg. CMR's en dergelijke leer je tijdens het werk vlug genoeg lezen.
Rijden is veul leuker
Ik heb het altijd helemaal prachtig gevonden om vrachtwagen te rijden. En het verdient nog lekker ook.
Die 3 examens voor chauffeursdiploma zijn wel kut inderdaad. Je betaald je scheel en de kennis die je opdoet bij vooral techniek heb je geen kut aan als chauffeur. Administratie is soms wel interessant maar 9 van de 10 keer ook niet. De basiskennis over rijtijden is wel genoeg. CMR's en dergelijke leer je tijdens het werk vlug genoeg lezen.
Rijden is veul leuker
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:25 #821372
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Gelukkig heb ik de boeken voor 50 euro gehuurd voor onbeperkte tijd van een maat, scheelt dus alweer. Examens vraag ik zelf aan via internet, dus dat scheelt ook alwer. Ik hoop straks voor 200 euro klaar te zijn met de theorie, ipv 900 euro die de rijschool vraagt (inclusief cursus... ik kan zelf ook lezen hoor
)
Ze hebben nu overigens nog wat nieuws verzonnen om het wat duurder te maken. Als je meer dan 12 uur per week wilt rijden, dan:
1. mag je een extra theorie examen doen mbt de administratie. 3 cases met 15 vragen per case
2. extra praktijk examen bijzondere verrichtingen, a 10 stuks op een gesloten terrein
3. praktijk examen laden en lossen.
Dit komt allemaal boven de normale examens (2 keer theorie en 1 keer praktijk).
achja, je moet je geld toch ergens laten
Ze hebben nu overigens nog wat nieuws verzonnen om het wat duurder te maken. Als je meer dan 12 uur per week wilt rijden, dan:
1. mag je een extra theorie examen doen mbt de administratie. 3 cases met 15 vragen per case
2. extra praktijk examen bijzondere verrichtingen, a 10 stuks op een gesloten terrein
3. praktijk examen laden en lossen.
Dit komt allemaal boven de normale examens (2 keer theorie en 1 keer praktijk).
achja, je moet je geld toch ergens laten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:30 #821373
door V300 register
Wat een onzin van die meer dan 12-uur lessen regel... Ik had 25 lessen in een week oid. Dat werkt perfect, uurtje of 4-5 per dag
En hoezo 2x theorie? Ik had 3x theorie. 1x verkeer, 1x administratie, 1x techniek.
En 1x praktijk.
Maargoed, zullen we dit in TZO verder bespreken?
En hoezo 2x theorie? Ik had 3x theorie. 1x verkeer, 1x administratie, 1x techniek.
En 1x praktijk.
Maargoed, zullen we dit in TZO verder bespreken?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:36 #821375
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
En vergeet niet dat je na het behalen van je rijbewijs straks elke 5 jaar in totaal 35 uur aan herscholing moet gaan doen! Doe je dat niet dan nemen ze je CCV diploma in.
En idd die extra administratie, en het extra praktijk examen op besloten terrein. Overigens is dat niet bij het CBR maar doe je met je eigen rijschool. Enigste wat kan is dat je net als bij de APK een soort steekproef krijgt. Je rijschool moet die examens dan dus ook bij het CBR aanmelden, en soms krijg je daarbij dan dus iemand van het CBR die een steekproef afneemt.
@ Jos, die 12 uur regel slaat op je CCV diploma die je dan dus moet hebben!
(MOD ff verplaatsen naar TZO)
En idd die extra administratie, en het extra praktijk examen op besloten terrein. Overigens is dat niet bij het CBR maar doe je met je eigen rijschool. Enigste wat kan is dat je net als bij de APK een soort steekproef krijgt. Je rijschool moet die examens dan dus ook bij het CBR aanmelden, en soms krijg je daarbij dan dus iemand van het CBR die een steekproef afneemt.
@ Jos, die 12 uur regel slaat op je CCV diploma die je dan dus moet hebben!
(MOD ff verplaatsen naar TZO)
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:40 #821376
door Kevin Kloosterman
Dat moest ik van mijn school in Praag ook doen...!
Die mensen zitten daar ook echt op te wachten... kreeg bij het aanspreken van iemand meteen drugs aangeboden, heb me omgedraaid beklag gedaan bij de leraren en gezegd dat ze maar een persoon moeten regelen en dat ik dan wel weer eens zou gaan praten!
Die mensen zitten daar ook echt op te wachten... kreeg bij het aanspreken van iemand meteen drugs aangeboden, heb me omgedraaid beklag gedaan bij de leraren en gezegd dat ze maar een persoon moeten regelen en dat ik dan wel weer eens zou gaan praten!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:40 #821377
door V300 register
Aha, ik las Mark zijn bericht fout. Wel vaag, ik hoeft geloof ik die herkeuring elke 5 jaar niet te doen. Dat was toch nieuw? Ik heb mijn CCV diploma nu bijna 3 jaar en ik heb daar nog nooit wat van gehoord iig. Het zou best klote zijn als dat waar is.
En idd, examens bij de rijschool doen. Ik had voor zowel vrachtwagen als oplegger wel dezelfde man, die werkte voor het CCV. Aardige vent
En idd, examens bij de rijschool doen. Ik had voor zowel vrachtwagen als oplegger wel dezelfde man, die werkte voor het CCV. Aardige vent
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:44 #821378
door Kevin Kloosterman
Vanaf september 2009 moeten alle chauffeurs dit doen! Voor buschauffeur geldt de regel al vanaf 2008. Overigens als je voor die data je rijbewijs had geldt voor jou de 1e keer dat je het binnen 7 jaar moet doen. Daarna elke 5 jaar. En ze tekenen het ook af op je rijbewijs met code 95. Verloopt je code 95 (je vakbekwaamheid) dan mag je dus niet meer rijden! Wil je toch doorrijden moet je na het verlopen eerst totaal 35 uur maken voor je weer mag rijden. Meer info:
www.cbr.nl/10534.pp
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:44 #821379
door V300 register
Dat inderdaad ja. Het zijn ook van die totaal nutteloze opdrachten. 5 jaar geleden zeiden de docenten tegen mij dat ik later wel zou zien wat ik er aan zou hebben. Ik begrijp het echter nog steeds niet.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:45 #821380
door Kevin Kloosterman
Welkom in het land der fabelen....
Moderators: Mark Smeets