Thread zonder onderwerp :D
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
17-03-2010 20:20 #823942
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
pfff ik wil ook... nog ff geduld :no:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 20:37 #823943
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Jammer dat ik geen foto gemaakt heb van de laatste rit die ik een maand of 7 geleden gemaakt heb. Dat was nog eens een interessant transport. Ik had ongeveer 15 ton in 3 stalen frames van 14x2x2 meter per stuk op een 3-assen gestuurde dieplader liggen.
Ik wou dat ik een fotootje gemaakt had toen.
Ik wou dat ik een fotootje gemaakt had toen.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 22:01 #823980
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Thread zonder onderwerp :D
dan kom ik pas om de hoek kijken met mijn daf lf..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2010 22:03 #823981
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
vind het ook wel grappig dat nagenoeg al het distributie en terminal assortiment voor terberg geleverd wordt met statische koppelschotel (geen mogelijkheden voor meegestuurde of hydraulische trailers dus) blijkbaar hebben die lui het niet nodig ofzo, al is dat natuurlijk wel de ganse dag vooruit scheuren in rondjes over de haven van de ene naar de andere overheadkraan. echt manouvreren is het niet op zo'n uitgestrekte vlakte
bijna alle zware trekkers en nagenoeg al het spul dat niet naar distributie/haven gaat wordt uitgerust met enkel of dubbelwerkende extra hydrauliek en voorzieningen voor stuurassen op de trailer
bijna alle zware trekkers en nagenoeg al het spul dat niet naar distributie/haven gaat wordt uitgerust met enkel of dubbelwerkende extra hydrauliek en voorzieningen voor stuurassen op de trailer
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 23:03 #823994
door V300 register
Hoho, een of meerdere stuurassen op de trailer heeft helemaal geen voorzieningen nodig op de trekker!
Tenminste, er zijn enkele systemen die het nodig hebben maar de meesten niet.
Dubbelwerkende extra hydrauliek op de trekker lijkt me eerder om een zware hydrauliek zoals kiepinstallaties of hefinrichtingen te bekrachtigen.
Tenminste, er zijn enkele systemen die het nodig hebben maar de meesten niet.
Dubbelwerkende extra hydrauliek op de trekker lijkt me eerder om een zware hydrauliek zoals kiepinstallaties of hefinrichtingen te bekrachtigen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2010 23:16 #823996
door Anjo van den Akker
oh vet, dan zijn er dus meerdere versies mogelijk:P
gestuurde trailers werken bij ons meestal via een joystick in de trekker cabine, soms via controller bediening op de trailer (waarbij we naast extra hydrauliek een 60polige kabel aanleggen, is ook o.a. voor verlichting e.d.) maar eigenlijk altijd wel via sturing vanaf de vooras
gestuurde trailers werken bij ons meestal via een joystick in de trekker cabine, soms via controller bediening op de trailer (waarbij we naast extra hydrauliek een 60polige kabel aanleggen, is ook o.a. voor verlichting e.d.) maar eigenlijk altijd wel via sturing vanaf de vooras
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 23:20 #823997
door V300 register
Wat voor stuurtrailers zijn dat? Wie fabriceert die bedoel ik dan.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2010 23:25 #823999
door Anjo van den Akker
geeeeeeeeeeeeeeen ideee, bij de koppelingen naar de trailer houd het voor mij op zeg maar:f
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2010 09:11 #824015
door V300 register
Dat is meer voor dat groot exeptioneel transport. Van die heule lange dingen waarbij iemand met een joystick de trailer ook nog is goed over de rotonde manouvreert?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2010 11:37 #824020
door V300 register
Volgens mij is er maar een juiste manier om de meeste rotondes in NL over te rijden, met dat grote spul...: Rechtdoor.
Sinds ze de N9 tussen Alkmaar en Den Helder vol hebben geplempt met die dingen (het is een doorgaande weg en belangrijke route voor vrachtwagens die kant op, dus heee die hebben er vast geen last van...... doh!) staat ergens vrij hoog op mijn verlanglijstje om met een Leopard 2 net zo lang over die rotondes te rijden dat het een mooi vlak stukje weg wordt, waar de trucks weer gewoon overheen kunnen. Grrr.....
Sinds ze de N9 tussen Alkmaar en Den Helder vol hebben geplempt met die dingen (het is een doorgaande weg en belangrijke route voor vrachtwagens die kant op, dus heee die hebben er vast geen last van...... doh!) staat ergens vrij hoog op mijn verlanglijstje om met een Leopard 2 net zo lang over die rotondes te rijden dat het een mooi vlak stukje weg wordt, waar de trucks weer gewoon overheen kunnen. Grrr.....
Moderators: Mark Smeets