show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2016 09:10 #959962 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Bedankt allemaal!

volvofiel;239293 schreef : Heel mooi Bart, staat 'm goed!

Over die gelijkenis kan ik wel meepraten ja, qua voorkant dan. Als mijn 360 en 460 naast elkaar staan kun je duidelijk zien dat 't familie is.

De achterkant vind ik wel heel anders.

Ik bedoelde meer dat ze beiden rood zijn, extra opties als gespoten bumpers en spoiler hebben, mistlampen, GL uitvoering,...
Maar inderdaad, als je ze met de neus naast elkaar zet dan zie je inderdaad veel meer gelijkenis qua model.

Stephan440;239297 schreef : Netjes zo hoor! Vind het er een stuk beter uitzien. Alleen de snowcap nog even goed poetsen zodat die weer dezelfde kleur heeft als de stootranden / zwart op de bumpers ;)

Intussen is de sneeuwkap weer met olie ingewreven, net als de bumpers :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2016 19:18 #959974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Mooi bakkie kerel!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2016 13:06 #960246 door V300 register
Naafdopjes

Naafdopjes waren voor mijn velgen nergens te vinden omdat het een afwijkende maat is, laat staan naafdopjes van Volvo. Conclusie: zelf maken!
Persoonlijk vind ik ze best aardig gelukt, al blijft het een zilver stukje plastic wat met vloeibaar rubber op zijn plaats wordt gehouden. Zeker van een afstandje ziet het er wel leuk uit. Veel beter dan zo'n gapend gat, al zeg ik het zelf.

Het wordt zo best een leuk wagentje! Eigenlijk is hij nog zo mooi dat ik het wel jammer vind om er mee door de pekel te rijden :woops:
Misschien nog maar een stalling er bij en een Fiat Panda kopen als dagelijks vervoer... Maar goed, dan kan ik beter een 340 bij kopen, dan is er weer eentje gered. O ja, daar was deze voor bedoeld :+

Volgende klus wordt de riemen van de vario vervangen en de zaak afstellen. Ook wil ik de voorspatborden er eens afschroeven ter inspectie, en als het beter weer wordt de wagen opnieuw tectyleren. Nog genoeg op het programma dus!

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2016 13:47 #960247 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Wauw, net of het nu echte Volvo velgen zijn :p

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-02-2016 16:14 #960249 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Staat prima zo Bart!

Goed plan om de voorschermen er eens af te halen, bij mij zat er nauwelijks Tectyl op en flink wat opgehoopte rommel op de bekende plek onderaan het scherm.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2016 18:35 #960250 door V300 register

Steven340;239613 schreef : Wauw, net of het nu echte Volvo velgen zijn :p

Daar heb ik dus nog steeds geen uitsluitsel over kunnen vinden. Volgens de toenmalige verkoper zijn dit velgen van een Duits actiemodel van een 440. Echter heb ik daar nooit iets over terug kunnen vinden... Zou wel grappig zijn als het effectief ook zo is! Maar aan de andere kant, nouja boeien, voor ?125 had ik een leuk setje honingraatvelgen, en die staan een 300-serie sowieso verrassend goed :D

Wouter76;239615 schreef : Staat prima zo Bart!

Goed plan om de voorschermen er eens af te halen, bij mij zat er nauwelijks Tectyl op en flink wat opgehoopte rommel op de bekende plek onderaan het scherm.

Ik denk niet dat er bij mij een gebrek zal zijn aan tectyl, volgens mij heb ik toentertijd voor elk spatbord 1 bus gebruikt :f
Wel wil ik het roesten voor zijn. Zolang er aan de binnenkant roest zit, waar niemand het ziet, kan ik het nog afslijpen en in de zinkspray en tectyl zetten. Als het plaatwerk ergens doorrot dan moet er gelast worden en dan blijf je dat toch zien...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2016 19:17 #963321 door V300 register
Terug van de garage

Een paar weken geleden alweer zijn de varioriemen vervangen, een wereld van verschil! De auto rijdt nu weer heerlijk. Ook is alles weer goed afgesteld zoals het in de fabriek bedoeld was.
Heerlijk ook dat mijn garage zo meedenkt met dit soort dingen, en dit ziet als liefhebberij en een uitdaging in plaats van een hoop gedoe om een oude bak.

Toen ik echter terug reed van de garage rook ik wat, verbrand rubber... Na wat gekeken te hebben bleek de band linksvoor tegen de veerpoot aan te schuren. Niet moeilijk te raden was dat het onderste schoteltje was doorgeroest. Bij deze kon de auto weer terug.
Eenvoudige reparatie, zo leek het. Oude veerpoot er af, alles overschroeven op de nieuwe, en weer monteren. Het bleek echter toch wat lastiger dan dat. De schokdempers waren nog origineel, geen patronen maar de met olie gevulde veerpoot. De ''nieuwe'' veerpoot was echter enkel het stuk ijzer zonder schokdemper en dergelijken en alles moest dus overgezet worden. Makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien het losse olie betreft.
Vervolgens kwam de garage met 2 opties: nieuwe olie in de veerpoot en het oude systeem behouden of nieuwe Monroe schokdemperpatronen monteren aan beide kanten. Beiden waren niet op de zeer korte termijn van 2 dagen te krijgen, helaas... In overleg met de garage maar voor een creatieve oplossing gekozen. De oude olie uit een andere oude originele schokdemper gehaald, en vervolgens in de reeds gemonteerde veerpoot gegoten. Toen was het gerepareerd, en kan ik komende zondag per Volvo 340 naar de ALV yeehaa!

Nu maar eens rustig aan gaan kijken voor een setje nieuwe schokdempers. De garage stelde Monroe voor en verder heb ik gezien dat Born Built Beauties ook nieuwe instelbare dempers aanbiedt. In beide merken heb ik wel vertrouwen, maar wat zouden de soepelste zijn?
Het sportieve gevoel hoeft namelijk niet zo van mij, liever wat zweverig.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-03-2016 08:56 #963343 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

General Custom;240117 schreef :
Nu maar eens rustig aan gaan kijken voor een setje nieuwe schokdempers. De garage stelde Monroe voor en verder heb ik gezien dat Born Built Beauties ook nieuwe instelbare dempers aanbiedt. In beide merken heb ik wel vertrouwen, maar wat zouden de soepelste zijn?
Het sportieve gevoel hoeft namelijk niet zo van mij, liever wat zweverig.

Ik ken nog iemand die dat ooit riep, totdat hij nieuwe schokdempers monteerde ;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2016 11:15 #963345 door V300 register
Hahahaha ik zal het onthouden Mark!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2018 10:31 #975321 door V300 register
Gisteren ben ik weer even lekker bezig geweest met de Volvo.

Vorige week ging ik heel vrolijk op weg naar de stalling met de spullen om hem een beurt te geven: ontstekingsdelen, filters, etc. Na 8 maanden stilstand verwachtte ik toch op zijn minst dat de rotor en/of verdelerkap last zouden hebben van geoxideerde contacten en dat het luchtfilter wellicht vol vocht getrokken was. Dat bleek niet zo te zijn, en daarom besloten enkel olie en oliefilter te vervangen. Daarna was het starten en lopen (op euro 98 van 8 maanden oud).

Helaas blijkt de auto er toch niet helemaal ongeschonden vanaf te zijn gekomen. Eén band was leeg dus daar zal een keer wat moeten gebeuren, gelukkig dat ik nog een reservewiel met een zelfde maat band had liggen. Daarnaast waren er een paar slechte contacten, zowel de koplampen als de gevarenlichten deden het pas na een keer wiebelen met de stekker.

Inmiddels staat de 340 bij de garage voor de apk-keuring en een technische controle. Fingers crossed!

Bijlagen:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC