show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2014 00:26 #948919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
He dat zijn bekende bumpers!! die heb ik bij de BBQ vorig jaar nog gezien denk ik :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2014 07:12 #948922 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Dat zou goed eens kunnen Wouter, bedankt nog voor de tip ;)

In de zomer ga ik ze een keer netjes schuren en spuiten, je weet wel, als de aanhanger hier weg is, en de Camaro zo ver af is, en alles wat er tussen komt :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2014 17:11 #949002 door V300 register
De aanhanger is klaar!

Om het nog even samen te vatten, de aanhanger is kaal gemaakt, de roest weggeslepen, en in de zinkspray gezet. Verder heb ik hem gelakt in bijpassende kleuren bij de Volvo 340 en voorzien van oude toepasselijke stickers voor een leuk totaalplaatje. Het hout heb ik in de blanke lak gezet, want als dat er als nieuw uit zou zien zou het bagagewagentje aan karakter verliezen vind ik.

Bouwjaar 1967, iemand een idee wat Albert Berndes Lubbecke voor bedrijf was? Westf..... zou op zich Westfalia geweest kunnen zijn? Die ken ik wel van de VW campers.

Al met al een geslaagd project met dit bijna 50 jaar oude karretje vind ik zelf :yeah:
En de plannen er mee? In elk geval een keer achter de Amerikaan hangen met wat tuinstoelen en een koelbox richting een meeting :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2014 17:23 #949004 door V300 register
Een aanhanger fabriekje uit Westfalen denk ik ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2014 17:44 #949007 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
idd, L?bbecke is een stad/gemeente in de deelstaat Noordrijn-Westfalen (niet te verwarren met L?beck aan de noordkust!!)

Edit: die naam Berndes kwam me bekend voor, even googlen en idd, ALBE Berndes is een fabrikant van koppelingen.
Zou best kunnen dat je typeplaatje slaat op de koppeling c.q. onderstel en dat de opbouw gewoon een stukje huisvlijt is

www.albe-berndes.de/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-06-2014 17:54 #949008 door V300 register
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar als ik zie hoe netjes al het staal gevouwen is, en bovendien verzinkt en gelast, zou dat toch wel heel professioneel gedaan zijn.
Ik zal het bedrijf eens een mailtje sturen of ze toevallig iets van dit model bagagewagen afweten :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2016 20:05 #959812 door V300 register
Stoffig topic weer...

Zoals jullie misschien weten of niet weten is deze auto een tijdje bij een nieuw baasje geweest: mijn broer. Hij heeft nu een 440 gekocht, en ik kon weer met de 340 gaan rijden :w00t:
Er is tot nu dus een tijdje ook gewoon niks anders gebeurd met de 340 behalve het normale saaie onderhoud. Niet interessant genoeg om hier te delen vond ik... Nu ben ik echter weer lekker aan het klussen geweest :D

Mistlampen
Voor de oplettende kijker, inderdaad, de mistlampen hangen er al een paar jaar onder. Nu zijn ze echter pas aangesloten. Dit omdat ik eerder geen zekeringkast of relaiskast bij wilde bouwen op de 340. Nu heb ik leds in de behuizing van de mistlampen gemaakt, zodat dat gebeuren allemaal niet nodig is. Enkel een zweefzekering net voor de schakelaar. en een extra draadje naar de aanstekerverlichting. Nadeel is dat deze mistlampen nu voor niks anders geschikt zijn dan interessant doen uit esthetisch oogpunt.

Naast de mistlampen kwam ik per toeval (of eigenlijk niet echt natuurlijk) een GLT-voorspoiler tegen die slechts 1 jaar onder een auto had gezeten, hebbuh, hebbuh, hebbuh! Ook een GLT-grill en wintergrill mogen niet ontbreken. Zeker omdat ze anders toch maar in de garage liggen te liggen...

Tellerpaneeltje
Om deze nieuwe soort verlichting ook nog ooit af te kunnen zetten, als er politie voorbij rijdt of zo, moest er een extra schakelaar komen. Wat is nu een beter excuus voor het aanschaffen van een tellerpaneeltje? :D
Ik kon voor een leuk prijsje een gehavend exemplaar overnemen. De tellergaten zijn dichtgemaakt bij gebrek aan inspiratie, en zodoende had ik mooi plaats voor 2 extra schakelaars. 1 voor de ''mistlampen'', en nog eentje op reserve. De andere schakelaar is de dubbelwerkende van een achterruitenwisser, op die plaats wil ik een knop voor het handmatig aan en uit zetten van de binnenverlichting.

Op de plaats van de meters wil ik misschien nog een keer wat leuks maken met vacu?mmeters om de vario te monitoren. Volgens mij is dit best grappig met 1 meter aan de opschakelkant en 1 meter aan de geforceerde terugschakelkant van de EMVK.

Speakers achter
Om wat beter geluid te hebben in deze auto (lees: ik mis de Millionaire die dat al had), even speakers achter gemonteerd. Helaas had ik enkel de sedan-variant liggen maar dat kan natuurlijk nog altijd gewisseld worden. Op zich is het niet echt storend vind ik. Wat ik meer vind storen is de matige afwerking na het uitsnijden van de speakergaten. Hier moet ik nog een keer wat op verzinnen met schuimrubber o.i.d.

Extra binnenverlichting
Bij chique warenhuis de AC-tion hebben ze tegenwoordig van die leuke ''dagrijverlichting'' die je rond je koplamp kunt plakken. Je weet wel, dat uberlelijke sjonny-spul dat elke Golf IV in no-time tot een wannabe tupperware Golf VI kan maken, en dat slechts voor ?3,- per kant ;D

Heel leuk en prachtig allemaal, maar dat spul komt dus nooit op mijn 340... Riep ik heel hard. De volgende dag stond ik bij de AC-tion om een paar setjes te halen. Die dagrijlichten doen het namelijk ook erg leuk als extra kofferbakverlichting. Die vind ik bij de 300-serie met dat enkele lampje maar zeer matig verlicht, dus dit was een uitkomst. Bijkomend voordeel is dat je het niet tot nauwelijks zit zitten.

Ge?nspireerd door de enorme lichtopbrengst met zeer laag stroomverbruik ben ik ook onder de motorkap aan het klussen geweest. Deze foto is gemaakt in het pikkedonker zonder flits. Mocht er in het donker een keer iets aan de hand zijn onder de kap, dan is dit gewoon prettig. Al is het maar om olie te peilen of de reserveband los te maken.

Omdat ik toch bezig was heb ik ook de binnenkant van de auto maar meegepakt. Toch prettig vind ik, en de strips op zich zie je niet zitten. Nu enkel nog een knop in het tellerpaneeltje om deze verlichting ook met gesloten deuren handmatig aan te kunnen zetten (met de rest van de binnenverlichting)

Morgen nog maar eens een stuk of 10 van die dingen bijhalen voor de toekomst :yesyes:

Ten slotte nog van iemand een Mustang gekregen voor op de Vlovlo :yeah:

Plannen?
-Ergens heb ik nog gespoten bumpers liggen, eens kijken of ik die weer mooi rood krijg of anders opnieuw spuiten.
-Schuimrubber rond de speakers achter.
-Een leuk meter-systeempje bedenken voor bij de extra tellers.
-Bij Action nog een voorraadje dagrijlicht gaan halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2016 21:18 #959820 door V300 register
Retegoed idee die LED-verlichting. Dat gaat navolging krijgen!
:loser:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2016 16:42 #959905 door V300 register
Vandaag weer lekker bezig geweest aan de 340.
Als eerste het probleem van de natte vloerbedekking opgelost met alle beschreven tips; deurrubbers vervangen en de voorruit opnieuw afkitten. Dat is gedaan, en nu hopen dat het weer droog wordt en blijft.

Binnenverlichting
Verder heb ik om het helemaal compleet te maken n?g meer binnenverlichting gemaakt. Dit keer voor de achterpassagiers. Deze led-strip heb ik achter een randje onder aan de bestuurdersstoel geplakt. Op deze manier schijnt het licht naar beneden als de stoel normaal staat, maar als je achterin wilt stappen, en je dus de rugleuning naar voor klapt, schijnt het licht meer naar boven zodat je nog wat meer ziet.
Om dit systeem mooi compleet te maken is de binnenverlichting bovendien ook met de deuren dicht van binnenuit aan te zetten met een schakelaar, met de keuze tussen een schakelaar en een drukknop (hiervoor heb ik de schakelaar van een achterruitenwisser gebruikt). Nu zit ik echter nog te denken aan een vertragingsmodule...

Radio
Omdat ik toch lekker bezig was ook maar die afzichtelijke nieuwerwetse radio weggewerkt in het dashboardkastje. Op de plaats van de radio heb ik een originele gestoken, welke nu niet aangesloten is.

Bumpers
Eigenlijk zouden ze voor het mooie een keer opnieuw gespoten moeten worden, maar ik heb de gespoten bumpers maar eens van zolder gehaald. V??r zit hij er al op, en ik moet zeggen dat ik het geheel niet tegen vind vallen. Het staat gewoon dik! Van de week de achterbumper nog een keer :D

Voor de oplettende kijker, de motorkap is ook opnieuw gewrapt. In tegenstelling van wat Facebook en YouTube weten te vertellen vond ik het behoorlijk tegenvallen. Van veraf oogt het strak, maar in werkelijkheid zijn het allemaal kleine stukjes folie die overlappen :hmmz2:
Het startnummer van de laatste Elandrun, 902, heb ik wel in eren gehouden. Dat zelfde nummer heb ik opnieuw op de motorkap en achterruit aangebracht. Echter zou ik denk ik het liefste weer naar een nette rode motorkap gaan, dus als iemand wat weet te liggen, ik houd me aanbevolen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2016 11:59 #959927 door V300 register
Op zich kan je de voorruit alleen afkitten als je de ruit eruit haalt en alle oude kit grondig weghaalt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC