show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2014 22:23 #947231 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

Keesdaf66;228412 schreef : Lekker bezig!
Ik heb ook een heel klein karretje, maar dat is de absolute tegenhanger qua uiterlijk:)

:pics:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2014 11:43 #947290 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Ik vind de kleur goed passen bij het 'vintage' van dit karretje. Dit zou bijvoorbeeld ook prima staan achter de Daf 44 uit 1969 van mijn vader.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2014 20:25 #947403 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Zag dat je hem wilde verkopen?
Misschien is dit wat voor je?
Hij voldoet aan je beschrijving "Amerikaan of cabrio ofzo".
link.marktplaats.nl/800569118

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2014 20:28 #947404 door V300 register
LOL. Een beetje chintzy mag best maar dit is toch wel zo'n draak van een auto, ze zien er allemaal uit alsof General Motors een zooi van die veredelde Ascona's bij een sociale werkplaats heeft neergezet, samen met een figuurzaag en wat tentzeil.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2014 20:58 #947406 door V300 register
Hij staat inderdaad te koop. Hij hoeft niet per se weg, maar voor de liefhebber mag de auto gaan. Mijn 340 is een prima auto, dus tot er iemand voor komt blijf ik er gewoon lekker zelf in rijden ;)

De Cavalier had ik inderdaad gezien, maar dat is niet wat ik wil... Het is een beetje de Toyota Aygo van de VS uit die tijd, de goedkope stadsauto voor langs je Caprice. Mijn oog was gevallen op Chrysler, een LeBaren cabrio is wel erg leuk, of eventueel de opvolger, de Sebring convertible. Toch net dat beetje meer auto (V6, leer, mooier afgewerkt, wat groter,...) dan de Cavalier.
Tegenhangers van de Lebaron zou ik zeggen dat dat de Camaro en Mustang zijn,natuurlijk retegaaf, maar maar minder luxe en stukken duurder door het imago.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2014 21:23 #947407 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Ik heb een zwak voor foute auto's; mustangs uit de jaren '80, monte carlo's, caprice classics, lincoln towncars, dat soort meuk.
Maar die cavelier lijkt idd net een omgebeunde Ascona C.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2014 21:51 #947409 door V300 register
Ik heb dezelfde zwak voor auto's Alex :D
Bij mij zijn het vooral de grote luxe deinende landjachten die de voorkeur krijgen, liefst van Amerikaanse makelij.
Zo ben ik ook bij de Volvo 340 terecht gekomen, want eigenlijk heeft zo'n wagen belachelijk veel overeenkomsten met een Amerikaan. Denk aan de traditionele opzet, de soepele vering, achterwielaandrijving, bladvering, karakter, luxenivo, en compromisloze sedan tegen beter weten in, om maar wat te noemen.
Eerlijk is eerlijk, eigenlijk rijdt een 340 (zeker de gle) veel fijner dan de Amerikanen waar ik tot nu toe in heb mogen rijden, zeker de bocht om.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-05-2014 22:38 #947419 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Hahaha ja zo heb ik ook wat amerikanen gereden bij een vorige werkgever, Caprice classic....graag 250 meter voor de bocht beginnen met hoepelen s.v.p anders haal je de bocht niet.

En dan die koppelomvormer, dikke V8, rem los ietsje gas en de eerste paar meter denk je, wauw dat gaat van kiet!

Maar dat is maar van korte duur, hoewel het geluid van zo'n stampende V8 (liefst big-block)... ik vind het ??n van de mooiste motorgeluiden die er zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2014 23:19 #947421 door V300 register
Inderdaad Wouter!
Niemand zal zeggen dat ze geweldig rijden, maar het all-over gevoel en beleving zijn gewoon geweldig. Een V8 is natuurlijk het mooiste, maar met de huidige brandstofprijzen helaas vrij onbetaalbaar... Ik herinner me het verbruik van een Eldorado uit eind jaren 70. Een 8.2 liter V8 die met rustig rijden schommelde tussen 1/2 en 1/3 op benzine :snif:
Geweldige wagens verder, maar ik denk dat een V6 van rond de 3 liter naar europese begrippen ook al behoorlijk is :D En met 1/10 toch een stuk bereikbaarder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2014 22:40 #948916 door V300 register
Lang geleden...

Intussen staat er een Camaro voor de deur. De 340 GLE Millionaire blijft als dagelijkse auto, en de GL Special gaat naar mijn broer, want hij gaat zijn rijbewijs halen. In principe geen autoliefhebber, maar de 340 vindt hij wel erg leuk! Daarnaast snijdt het mes aan 2 kanten, want hij heeft een gratis auto, en ik blijf fleetowner van de 340 :D

Een laatste accessoire worden meegespoten rode bumpers, omdat ik ze kon krijgen voor weinig:

Verder de aanhanger, bijna klaar!

Intussen zijn de spatbordjes ook geverfd (glans zwart), en zit het imperiaal er weer op. Het is binnenkort weer spatbordjes monteren, en gaan met dat ding! Nu zijn de plannen wel enigszins veranderd. Met de Camaro hebben we nu dus de amerikanenmeetings ontdekt, dus dan is zo'n aanhangertje best wel handig om mee te nemen voor een tafel, wat stoelen, en wat proviand :yeah:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC