Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
- V300 register
- Verbannen
-
Keesdaf66;228412 schreef : Lekker bezig!
Ik heb ook een heel klein karretje, maar dat is de absolute tegenhanger qua uiterlijk:)
:pics:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Misschien is dit wat voor je?
Hij voldoet aan je beschrijving "Amerikaan of cabrio ofzo".
link.marktplaats.nl/800569118
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De Cavalier had ik inderdaad gezien, maar dat is niet wat ik wil... Het is een beetje de Toyota Aygo van de VS uit die tijd, de goedkope stadsauto voor langs je Caprice. Mijn oog was gevallen op Chrysler, een LeBaren cabrio is wel erg leuk, of eventueel de opvolger, de Sebring convertible. Toch net dat beetje meer auto (V6, leer, mooier afgewerkt, wat groter,...) dan de Cavalier.
Tegenhangers van de Lebaron zou ik zeggen dat dat de Camaro en Mustang zijn,natuurlijk retegaaf, maar maar minder luxe en stukken duurder door het imago.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Maar die cavelier lijkt idd net een omgebeunde Ascona C.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Bij mij zijn het vooral de grote luxe deinende landjachten die de voorkeur krijgen, liefst van Amerikaanse makelij.
Zo ben ik ook bij de Volvo 340 terecht gekomen, want eigenlijk heeft zo'n wagen belachelijk veel overeenkomsten met een Amerikaan. Denk aan de traditionele opzet, de soepele vering, achterwielaandrijving, bladvering, karakter, luxenivo, en compromisloze sedan tegen beter weten in, om maar wat te noemen.
Eerlijk is eerlijk, eigenlijk rijdt een 340 (zeker de gle) veel fijner dan de Amerikanen waar ik tot nu toe in heb mogen rijden, zeker de bocht om.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
En dan die koppelomvormer, dikke V8, rem los ietsje gas en de eerste paar meter denk je, wauw dat gaat van kiet!
Maar dat is maar van korte duur, hoewel het geluid van zo'n stampende V8 (liefst big-block)... ik vind het ??n van de mooiste motorgeluiden die er zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niemand zal zeggen dat ze geweldig rijden, maar het all-over gevoel en beleving zijn gewoon geweldig. Een V8 is natuurlijk het mooiste, maar met de huidige brandstofprijzen helaas vrij onbetaalbaar... Ik herinner me het verbruik van een Eldorado uit eind jaren 70. Een 8.2 liter V8 die met rustig rijden schommelde tussen 1/2 en 1/3 op benzine :snif:
Geweldige wagens verder, maar ik denk dat een V6 van rond de 3 liter naar europese begrippen ook al behoorlijk is
En met 1/10 toch een stuk bereikbaarder. Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Intussen staat er een Camaro voor de deur. De 340 GLE Millionaire blijft als dagelijkse auto, en de GL Special gaat naar mijn broer, want hij gaat zijn rijbewijs halen. In principe geen autoliefhebber, maar de 340 vindt hij wel erg leuk! Daarnaast snijdt het mes aan 2 kanten, want hij heeft een gratis auto, en ik blijf fleetowner van de 340

Een laatste accessoire worden meegespoten rode bumpers, omdat ik ze kon krijgen voor weinig:
Verder de aanhanger, bijna klaar!
Intussen zijn de spatbordjes ook geverfd (glans zwart), en zit het imperiaal er weer op. Het is binnenkort weer spatbordjes monteren, en gaan met dat ding! Nu zijn de plannen wel enigszins veranderd. Met de Camaro hebben we nu dus de amerikanenmeetings ontdekt, dus dan is zo'n aanhangertje best wel handig om mee te nemen voor een tafel, wat stoelen, en wat proviand :yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





