show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2014 23:13 #943946
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Aanhanger
Aangezien ik nu een trekhaak onder de auto heb hangen, ook een aanhanger aangeschaft. Een historische aanhanger zelfs, bouwjaar 1967.
Het wagentje is niet zo groot, 150x80x40cm, en met een imperiaal er op. Een leuk ding vind ik, en het rijdt bovendien prima! Ik heb er zelfs even mee ingehaald aan 110km/h, en het ding ligt als een huis achter de auto.
Wat wil ik er mee? Opknappen natuurlijk!
-Houten imperiaal schuren en opnieuw in de lak zetten
-Donkerblauwe lak opschuren, en een keer opnieuw lakken (de kleur ben ik nog niet zo goed over uit, misschien is Volvo blauw wel leuk? )
-Kentekenplaat een keer netjes in een houdertje vastmaken
-Reserveband zoeken om er op te zetten. Nu zit er een gat in de voorkant waar deze heeft gezeten, maar de reserveband zat er niet meer bij.
Aangezien ik nu een trekhaak onder de auto heb hangen, ook een aanhanger aangeschaft. Een historische aanhanger zelfs, bouwjaar 1967.
Het wagentje is niet zo groot, 150x80x40cm, en met een imperiaal er op. Een leuk ding vind ik, en het rijdt bovendien prima! Ik heb er zelfs even mee ingehaald aan 110km/h, en het ding ligt als een huis achter de auto.
Wat wil ik er mee? Opknappen natuurlijk!
-Houten imperiaal schuren en opnieuw in de lak zetten
-Donkerblauwe lak opschuren, en een keer opnieuw lakken (de kleur ben ik nog niet zo goed over uit, misschien is Volvo blauw wel leuk? )
-Kentekenplaat een keer netjes in een houdertje vastmaken
-Reserveband zoeken om er op te zetten. Nu zit er een gat in de voorkant waar deze heeft gezeten, maar de reserveband zat er niet meer bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2014 14:44 #946861
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Restauratie van de aanhanger
Ik ben begonnen met het opknappen/restaureren van de aanhanger. Een lichte restauratie of een zware opknapbeurt, vul maar in!
Eerst heb ik alles uit elkaar geschroefd, behalve de as, omdat dat onpraktisch zou zijn. Hiervan heb ik helaas geen foto's... Wel van de stap er na, verf afkrabben! Met de glaskrabber en roterende stalborstel ben ik alles kaal aan het maken tot op het plaatmateriaal.
Vervolgens alles weer netjes in de zink:
En de bodem opnieuw in de bitumen gezet!
Momenteel ben ik bezig alles te zinksprayen, en komende week kan er een kleurtje op
Ik ben begonnen met het opknappen/restaureren van de aanhanger. Een lichte restauratie of een zware opknapbeurt, vul maar in!
Eerst heb ik alles uit elkaar geschroefd, behalve de as, omdat dat onpraktisch zou zijn. Hiervan heb ik helaas geen foto's... Wel van de stap er na, verf afkrabben! Met de glaskrabber en roterende stalborstel ben ik alles kaal aan het maken tot op het plaatmateriaal.
Vervolgens alles weer netjes in de zink:
En de bodem opnieuw in de bitumen gezet!
Momenteel ben ik bezig alles te zinksprayen, en komende week kan er een kleurtje op
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-04-2014 15:11 #946862
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Mooie klus zo, zeker met dit weer, lekker buiten aan de slag, ben benieuwd naar het eindresultaat!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2014 15:23 #946863
door V300 register
Dat is zeker!
Ik ben ongeveer halverwegen nu. Het deksel en 2 zijkanten moeten nog in de zinkprimer gezet worden, waarna de complete aanhanger in de grondverf kan. Daarna komen de leuke dingen, in kleur rollen (Engels rood lijkt me wel leuk), het imperial schuren en lakken, en vervolgens de binnenkant bekleden met vloerbedekking
Ik ben ongeveer halverwegen nu. Het deksel en 2 zijkanten moeten nog in de zinkprimer gezet worden, waarna de complete aanhanger in de grondverf kan. Daarna komen de leuke dingen, in kleur rollen (Engels rood lijkt me wel leuk), het imperial schuren en lakken, en vervolgens de binnenkant bekleden met vloerbedekking
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2014 16:23 #946864
door V300 register
British Racing Green! Met striping
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2014 23:01 #946877
door V300 register
Of dukes of hazzard! :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-04-2014 13:08 #946947
door V300 register
Ik zou hem in dezelfde kleur als je auto proberen te krijgen, staat wel netjes dan denk ik.
En ik zou DD-lak overwegen, dat is een tweecomponenten lak en dus wat beter bestand tegen opspattende meuk.
...En die transportdeken in je achterbak, komt verdacht bekend voor...
En ik zou DD-lak overwegen, dat is een tweecomponenten lak en dus wat beter bestand tegen opspattende meuk.
...En die transportdeken in je achterbak, komt verdacht bekend voor...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-04-2014 13:28 #946948
door V300 register
In dezelfde kleur als de auto, hmmm, das natuurlijk ook wel ?rg leuk! Met zijknippers van een Volvo 440 als zijverlichting of zo. Leuk idee :yeah:
De deken is inderdaad nog steeds de deken die je me meegegeven hebt toen ik de uitlaat kwam halen
De deken is inderdaad nog steeds de deken die je me meegegeven hebt toen ik de uitlaat kwam halen
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
23-04-2014 20:38 #946955
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Zou er vooral vlammen op zetten!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2014 17:49 #947030
door V300 register
Zink
De hele bak staat nu in de zink:
Al met al was dit v???????l werk, maar, nu kan hij er ook weer goed tegen! De bak is nu namelijk weer volledig in de zink gezet, en de bodem met bitumen behandeld.
Volgende klussen staan nog op de planning:
-Nieuwe spatborden kopen en monteren
-De bak in de grondlak, en daarna in kleur
-Dissel en wielen verven
-Imperial opmaken en monteren
-De binnenkant bekleden met tapijt
De hele bak staat nu in de zink:
Al met al was dit v???????l werk, maar, nu kan hij er ook weer goed tegen! De bak is nu namelijk weer volledig in de zink gezet, en de bodem met bitumen behandeld.
Volgende klussen staan nog op de planning:
-Nieuwe spatborden kopen en monteren
-De bak in de grondlak, en daarna in kleur
-Dissel en wielen verven
-Imperial opmaken en monteren
-De binnenkant bekleden met tapijt
Moderators: Mark Smeets