show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2013 08:27 #934237 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1983 360 GLS sedan
Joost, je blijft me verbazen....proficiat hoor met het resultaat van je werk!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2013 08:50 #934238 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Gefeliciteerd! Prachtig, dat goud met bruin pluche vanbinnen :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2013 12:28 #934250 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1983 360 GLS sedan
Top werk :y: Veel fijne kilometers gewenst :V300:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2013 21:45 #934260 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Bedankt heren!
Vanmorgen dus maar meteen naar Bergeijk gereden. Is een retourtje van 320 kilometer dus best een gok, maarja, ik wilde de auto toch uitproberen.

Maar Wouter had gelijk; het ging vlekkeloos. De achtertrein is nu geheel vrij van rammeltjes en kraakjes, moest gewoon weer even bewegen denk ik. De 360 rijdt heerlijk. Lekker stabiel op de snelweg, en wat me vooral opviel is dat de auto erg stil is. Ik kwam tijdens de reparaties al het nodige extra aangebrachte isolatie tegen, maar dit heeft zeker effect. "Je hoort de motor niet eens" zou je bijna zeggen :)
Maarja, ik ben ook nog niet boven de 2500 tpm geweest. En dan rijd je toch al 100-110 km/h, wat ik een prima snelheid vind voor een auto die nog ingereden moet worden.

Was vanmorgen wel lachen trouwens, het was wat frisjes en ik ging al bijtijds op pad. Volgens de folders hebben de wat luxere modellen automatische stoelverwarming (themostatisch geregeld), maar die zijn vrijwel altijd al kapot.
Ik rij dus weg, wordt opeens m'n kont warm. Eventjes dacht ik dat ik "de boel niet onder controle had", maar het is dus gewoon de automatische stoelverwarming die nog werkt! Want toen het wat warmer werd, ging 'ie weer uit. Ongelooflijk dat dit nog werkt na 30 jaar (en 10 jaar stilstand).

Op de terugweg vanavond heb ik trouwens de memorabele stand van 66.666 km voorbij zien komen:
[img


Mijn vertrouwen in de 360 is na vandaag behoorlijk gegroeid. De motor trekt ook steeds beter en loopt nog mooier dan gisteren. Ik had serieus waar niet verwacht dat deze auto nog z? fijn zou rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2013 22:48 #934264 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1983 360 GLS sedan
Motor wordt ook lekker warm zie ik? Ik krijg m'n wijzer niet voorbij de helft hoe langzaam of hard ik ook rijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2013 22:52 #934266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Maar de temperatuurmeter staat erg hoog en ik
vond hem te hoog stationair draaien.
Zit er genoeg en kwalitatief goede koelvloeistof in?
Heb je er per ongeluk een winterthermostaat ingezet?
Heb je trouwens ook de centerkapjes van de velgen?
O ja, de speakers zitten er al in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2013 22:53 #934267 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
ligt aan het metertje, motor komt snel op temperatuur en blijft dan rotsvast rechts van het midden staan.
of je nou 110 rijdt of de motor een tijd stationair laat draaien, de meter blijft onveranderd. Is dus gewoon in orde.

die metertjes moet je sowieso niet vertrouwen, ze geven slechts een indicatie of de motor nog koud is, oververhit is of "iets er tussenin".
De motor draait gewoon netjes 1000 tpm hoor. Een tikje aan de hoge kant (zou 900-950 moeten zijn) maar wel lekker bij filerijden.

de meter van mijn 345 blijft altijd hangen op een derde, of het nou -15 is of +35 in de file in Zuid-Frankrijk. Ik ben dan ook vrij cynisch wat metertjes betreft :)

edit: velgen zijn tijdelijk en reken maar dat ik de vloeistoffen in de gaten houd! En per ongeluk verkeerde onderdelen monteren, alsjeblieft zeg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2013 22:58 #934269 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Wat een duivelse kilometerstand! In combinatie met de warme stoelen, het wat ver uitslaande metertje en je wens om ooit de Route 66 te rijden, zou je haast dingen gaan denken! :grr2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-08-2013 10:54 #934286 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Leuk verhaal Joost, en voor wat betreft de stoelverwarming; dat hadden 'onze' auto's toch maar mooi al toen.

Klinkt trouwens bekend wat je zegt over die kvs temperatuurmeter, bij mij blijft die meter ook net voor het midden hangen, alleen bij stationair draaien wil hij tot het midden klimmen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2013 11:33 #934289 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
over metertjes gesproken; zo te zien ben ik vergeten te melden dat de benzinemeter niet goed werkt. Of beter gezegd; de vlotter.
De meter komt heel langzaam omhoog (lampje knippert eerst zelfs even) en komt niet verder dan 1/3, ondanks dat de tank toch echt volgegooid is.

Gelukkig heeft Dafhobby nog een nieuwe tankvlotter voor de 360 B19A :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD