1983 360 GLS sedan
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;220088 schreef : goed onderhoud helpt beter, al die goedjes en middeltjes vertrouw ik niet zo.
Beide kan natuurlijk ook he
Ik hou wel van die ''baat het niet dan schaadt het niet''-middeltjes. Soms werkt het en soms ook niet. Zolang het spul maar geen kwaad kan natuurlijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

zal zien dat ik vrijdag even een stukje typ voor de volvoice
(ik krijg trouwens wel leuke reacties op het bluemotion embleempje op de achterklep)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik had namelijk elke keer als ik met de 360 reed, zondagsrijders voor me die 70 reden i.p.v. 80, 50 i.p.v. 60 etc.
...blijkt de teller akelig precies te zijn

Nu maar hopen dat er geen bekeuringen op de mat vallen, ik ben sowieso al 3x door een trajectcontrole gereden met 110 op de teller terwijl je daar 100 mag (=bekeuring dus)
van de 345 ben ik nog gewend om rustig 95 op de teller te rijden waar je 80 mag, dan reed je op de gps namelijk 85 km/h = geen bekeuring. Moet ik met de 360 maar niet meer doen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
geen merkbare verandering te zien aan de peilstok
Wel bokt de auto lichtjes bij constante snelheid op 2.000 tpm (niet in z'n 5), op de sleuteldag maar eens kijken of het aan de benzinetoevoer ligt of aan de ontsteking.
Ik denk het laatste. Er is geen valse lucht en het benzinefiltertje ziet er nog prima uit.
Laatst de auto compleet getectyleerd (gingen wel een paar bussen in). Stoelverwarming werkt nog steeds en de auto bevalt me echt prima.
To do voor op de sleuteldag 21-9 in Ermelo:
- Olie bak + diff verversen
- oorzaak van het zeer lichte bokken/inhouden vinden
- koppeling afstellen
Verder nog:
- Roest rond de nummerplaat aanpakken, het is erger dan ik dacht en elke keer als ik de achterklep dichtgooi verlies ik weer een stukje achterkant
Hopelijk komend weekend slijpen en lassen, vanaf maandag begint de studie weer en is het voorbij met de vrije tijd.
Ik kijk het olieverbruik nog even aan, als de auto inderdaad geen tot zeer weinig olie verbruikt wordt het maar eens tijd om een volgende stap te zetten!
In september staan er nog de nodige ritten op het programma, dus ik verwacht over een maandje een goed zicht te hebben op het olieverbruik.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dit was me echt een doorn in het oog, de gaten vielen er al in dus achterliggers keken zo tegen de draadboom in de auto aan :+
Morgen begint de studie weer, dus ik heb het laatste weekend van m'n vakantie nuttig besteed.
Hele rand eruit gejast
reparatieplaatwerk gebruikt, wel zo makkelijk
lasnaadjes glad geslepen en een toefje strijkkit om alles goed af te werken
netjes matzwart gespoten en de achterbumper weer terug in positie gebracht en vastgeschroefd
bij het rechter achterlicht zitten nog wat oppervlakkige roestplekjes, links boven de nummerplaat nog twee gaten. Dat is wel echt laswerk maar voor een later moment, heb ik nu geen tijd meer voor.
tijdje terug ook nog de bandjes gewisseld trouwens, vond het toch iets te vroeg voor winterbanden
Zo, ik kijk terug op een vakantie die goed besteed en gevuld was; ik heb geen dag stilgezeten. Ik was ?f aan het (vakantie)werk, ?f met de 360 bezig en het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.
Nu maar eens een jaartje rijden met wellicht tussendoor nog wat karweitjes, ik heb nog wel een paar plekjes "in het vizier" maar ik vrees dat ik het te druk ga krijgen met andere zaken. Het zal dus even moeten wachten.
De auto gaat vanavond weer de garage in en zal verder een rustig jaar tegemoet zien. Als ik in juli/augustus hopelijk ben afgestudeerd zien we wel hoe het met de 360 verder gaat.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Kon je niet beter voor de zekerheid de achterbumper er ook afhalen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
was me veel te veel werk, dus dan maar zo.
het lassen spettert wel een beetje maar het is goede tape hoor.
maar dank voor de complimenten!