- Berichten: 18
1983 360 GLS sedan
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
maw ik moet eerst de trekhaak verwijderen, voordat de bumper eraf kan omdat de bouten er verkeerd om in zitten.
Maar geloof me nou maar, het was dikke tape en het chroom is onbeschadigd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
de vakantie is nog niet voorbij of het gedonder begint al :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Heb je alle fittingen er allemaal blindelings uitgehaald en ze per ongeluk verkeerd weer terug geplaatst?
Nou ja, leermomentje moet je maar weer denken.
Ik ben al blij dat ik de massa modificatie op mijn achterlichten heb zitten, je elke keer weer af moeten vragen of alles het wel doet is niet prettig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
inderdaad, per ongeluk de fittingen van richtingaanwijzer en remlicht omgewisseld
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;220726 schreef : waarom denk ik toch altijd veel te moeilijk?
inderdaad, per ongeluk de fittingen van richtingaanwijzer en remlicht omgewisseld
Och, als het dat maar is... Volgens mij m?g dat zelfs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Het was schitterend weer dus ik nam de auto maar eens mee voor het wekelijkse ritje; ik had een mooie route in m'n hoofd door het bos en over landweggetjes etc.
Het stikte alleen van de fietsers dus ik moest lange tijd erg rustig rijden met regelmatig remmen. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het pedaal veel verder moest intrappen voor er remwerking was. Hmm...
na een stukje 80 te hebben gereden werkte de rem weer prima.
De rembekrachtiger is goed en de vloeistof, slangen e.d. is net vervangen. De remblokken en -schijven had ik verder niets aan gedaan omdat ik toch de veerpoten wilde gaan aanpakken. Maar het lijkt me geen gek idee om hier op korte termijn toch maar mee aan de slag te gaan.
Ik zit echter alleen nog een beetje in over de vering. De schokbrekers aan de voorkant hebben hun beste tijd wel gehad. Achter zijn ze echt nog goed.
Maar de auto zakt door aan de achterkant:
De auto moet dus weer netjes waterpas komen te staan.
Nou zijn er wat opties;
- verlagingsveren monteren aan de voorkant
- extra stuk bladveer aan de achterkant
- hulpveren plaatsen
- koni load adjusters plaatsen
De auto veert nu echt te diep in, ook bij drempels. Dat mag dus best iets stugger, maar ik wil zo weinig mogelijk aan comfort inboeten. Ik wil nog steeds met 80 over de klinkerweggetjes kunnen rijden zonder te gaan stuiteren.
Wat is de beste optie?
(en ja, er ligt regelmatig belading achterin, ik schat zo'n 30 kg. En de tank is altijd minimaal half vol)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





