show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2013 21:10 #934942 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1983 360 GLS sedan
Heb de bumper van mijn auto verwijderd zonder de trekhaak los te maken. Met een klein rateltje en dopie 12 geloof ik zonder verleng stuk kun je er net bij ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2013 21:46 #934945 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
bumpersteunen zitten per kant met 3 bouten vast, op zich niet zo'n probleem ware het niet dat een of andere dropsleutel bij de montage de bout aan de kant van de trekhaak er doorheen gestoken heeft, en daarna de trekhaak gemonteerd heeft...

maw ik moet eerst de trekhaak verwijderen, voordat de bumper eraf kan omdat de bouten er verkeerd om in zitten.

Maar geloof me nou maar, het was dikke tape en het chroom is onbeschadigd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2013 22:15 #934947 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
het eerste dringende karweitje heeft zich al weer aangediend; ik kreeg net de opmerking dat er helemaal niks meer klopt van de verlichting aan de achterzijde

de vakantie is nog niet voorbij of het gedonder begint al :no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-09-2013 22:54 #934951 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Maar Joost, nadat je de achterlicht units hebt terug gemonteerd heb je de verlichting toch wel eerst gecontroleerd? :yeah:

Heb je alle fittingen er allemaal blindelings uitgehaald en ze per ongeluk verkeerd weer terug geplaatst?

Nou ja, leermomentje moet je maar weer denken.

Ik ben al blij dat ik de massa modificatie op mijn achterlichten heb zitten, je elke keer weer af moeten vragen of alles het wel doet is niet prettig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2013 14:46 #934967 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
waarom denk ik toch altijd veel te moeilijk?

inderdaad, per ongeluk de fittingen van richtingaanwijzer en remlicht omgewisseld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2013 15:03 #934969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan

volvofiel;220726 schreef : waarom denk ik toch altijd veel te moeilijk?

inderdaad, per ongeluk de fittingen van richtingaanwijzer en remlicht omgewisseld


Och, als het dat maar is... Volgens mij m?g dat zelfs :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2013 19:38 #934977 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
klopt. Remlichten mogen naar achteren ook oranje uitstralen. De oude MB200 bussen hadden ook oranje remlichten :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2013 20:57 #934978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Klopt ja! Nu je het zegt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2013 11:39 #935141 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Gisteren had ik een vervelende ervaring met de remmen.
Het was schitterend weer dus ik nam de auto maar eens mee voor het wekelijkse ritje; ik had een mooie route in m'n hoofd door het bos en over landweggetjes etc.
Het stikte alleen van de fietsers dus ik moest lange tijd erg rustig rijden met regelmatig remmen. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het pedaal veel verder moest intrappen voor er remwerking was. Hmm...
na een stukje 80 te hebben gereden werkte de rem weer prima.

De rembekrachtiger is goed en de vloeistof, slangen e.d. is net vervangen. De remblokken en -schijven had ik verder niets aan gedaan omdat ik toch de veerpoten wilde gaan aanpakken. Maar het lijkt me geen gek idee om hier op korte termijn toch maar mee aan de slag te gaan.

Ik zit echter alleen nog een beetje in over de vering. De schokbrekers aan de voorkant hebben hun beste tijd wel gehad. Achter zijn ze echt nog goed.
Maar de auto zakt door aan de achterkant:
[img


[img


[img


[img


De auto moet dus weer netjes waterpas komen te staan.
Nou zijn er wat opties;
- verlagingsveren monteren aan de voorkant
- extra stuk bladveer aan de achterkant
- hulpveren plaatsen
- koni load adjusters plaatsen

De auto veert nu echt te diep in, ook bij drempels. Dat mag dus best iets stugger, maar ik wil zo weinig mogelijk aan comfort inboeten. Ik wil nog steeds met 80 over de klinkerweggetjes kunnen rijden zonder te gaan stuiteren.

Wat is de beste optie?

(en ja, er ligt regelmatig belading achterin, ik schat zo'n 30 kg. En de tank is altijd minimaal half vol)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2013 11:44 #935142 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Als je Koni load adjuster hebt liggen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD