show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 14:24 #934046 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
[mod]heb de topictitel veranderd! mocht je het nog anders willen hebben, laat maar weten.[/mod]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 22:02 #934063 door V300 register
En ik maar denken dat er een interessante update was gekomen :P

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 10:28 #934072 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
Kunnen we als club ons hard maken voor vrijstelling van belasting voor een elektrisch aangedreven 340? Ik vind dat goed aansluiten bij het overheidsbeleid; hergebruik van goederen, schone brandstof.
Wellicht kunnen we helpen/ondersteunen met de procedure van goedkeuring, etc.?
Puntje voor de volgende ALV? of bestuursbesluit?

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 19:16 #934085 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!

Erik;219774 schreef : Kunnen we als club ons hard maken voor vrijstelling van belasting voor een elektrisch aangedreven 340? Ik vind dat goed aansluiten bij het overheidsbeleid; hergebruik van goederen, schone brandstof.
Wellicht kunnen we helpen/ondersteunen met de procedure van goedkeuring, etc.?
Puntje voor de volgende ALV? of bestuursbesluit?

100% electrisch is al vrijgesteld van mrb en herkeuring bij het RDW is verplicht. Beide wensen zijn al mogelijk, dus dat is eindelijk iets waar niet voor gevochten hoeft te worden.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 23:33 #934097 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
ok, dat is mooi. Ik ben zeer benieuwd naar de voortgang en het eindresultaat.

Ik vind dit een prachtig initiatief.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2013 12:40 #934099 door V300 register
Eigenlijk zou je zoiets moeten verliezen vlak voor een voetbalstadion bij een risico wedstrijd. Zie het voor me, Feyenoord Ajax, valt vlak voor dat stadion die as er onderuit. Kunnen ze je toch weinig maken als je hem even opraapt...

Sta je denk ik wel in de krant de volgende dag...

Ik denk dat je zit met de typegoedkeuring bij electrische 340. Wel te doen, maar lijkt me heel, heel erg duur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2013 10:40 #935328 door V300 register
zo, even weggeweest maar het geklus aan de elektrieke 340 Vario is wel doorgegaan ... laatste hoogtepunt was het verlies van de cardanas met een harde enthousiaste klap ... nog even geprobeerd een stalen cardanas erop te zetten maar het is a hell of a job om de trilingen eruit te krijgen... enfin, weer teruggegaan naar het originele ontwerp met de originele cardanas ...

de splinebus uit de koppelingsplaat gesloopt en op een bus gezet (hierboven zijn ze nog los) en aan de andere kant een spiebaan voor op de elektromotor ...

hierboven de uitdaging: de electromotor plus verlengde bus, het koppelingshuis, in zwart geverfd staal de adapterplaat en links een houten mock up om het geheel passend te maken, het moet allemaal heel precies anders blijft de aandrijving hevig trillen bij alle toerentallen..en de motor kan gemakkelijk 7000 toeren draaien (en dat bijna geluidloos!) ...

hierboven hangt het zaakje in de strop en kan terug in de motorruimte ...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2013 10:55 #935329 door V300 register
en zo zit de motor er weer in, gaat allemaal vrij makkelijk, dankzij de takel...

en nu kan de voorste accubak er weer in ... (komt er bovenop) ...

alle accu's erin en gekoppeld en de BMS aangesloten (echt iets om heel rustig te doen wat met al die draadjes en de accupolen zo dicht bij elkaar heb je heel kortsluiting - en las je de accu's onbedoeld aan elkaar...om maar te zwijgen over schokken en brandwonden...don't do this at home!) ...

hier nog een detail

overal afstandhouders gemaakt om te voorkomen dat de accu's van hun plaats komen als je door een kuil rijdt ... geeft een mooi vuurwerk waarschijnlijk bij kortsluiting ... wie zei dat elektrisch rijden helemaal veilig is??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2013 11:07 #935330 door V300 register
en vervolgens de elektronica en de hoog voltage kabels ..

dekseltje erop

en het is weer net een echte volvo ... in de neus nog een elektrische vaccuumpomp geinstalleerd

...al even een klein proefritje gemaakt ... en nog niets afgebroken! trillingen zijn er nog niet helemaal uit maar het is al een stuk beter ... nu een kwestie van verder uitlijnen met een meetklok en anders hup naar de sloop met dat ding, dan maar een andere auto met een cvt. Het originele plan was om te spelen met de vaccuumregeling in de CVT en daar ben ik nog niet eens aan toegekomen....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2013 11:12 #935331 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
als ik zo lees dat het aansluiten van de accu's zo gevaarlijk is...

wat gebeurt er als je onverhoopt een ongeval krijgt? Worden hulpverleners ge?lektrocuteerd?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC