Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
het zou me niets verbazen als het w?l is toegestaan om de motor op het dak te schroeven en d.m.v. wormwielen door het interieur heen de wielen aan te drijven....
in ieder geval veel succes met de ombouw, ik ben benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
accubak er bovenop (v??r 10 accus en achter 22...dit ook om de gewichtsverdeling van de originele 340 te benaderen)...bovenop deze bak komt de componentenbak met alle electronica en zekering e.d.
even de kap er weer op om te meten hoeveel er nog onder de motorkap aan ruimte over is...20 cm...de componentenbak is 12,5 hoog dus nog mooi ruimte voor koeling tussen de accus en de componentenbak. gelukkig is de orignele ventilator elektrisch dus die kan weer terug..de radiator heb ik niet meer nodig
apart gootje voor de dikke accukabel naar de achterruimte..op deze foto's ook goed te zien de open profielen van de bodemplaat waar de benzine leiding en de vaccuumslangen doorheen lopen...helaas geen ruimte voor de accukabels daarin..was wel een mooi oplossing geweest. hier ook goed de verlengde aandrijfas te zien...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Dan moet je wel gaan oppassen met je draadlengte.
Ik neem aan dat er nog balancers op de accu's komen?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ga je voor de rembekrachtiger een aparte vacu?m pomp aansluiten? Of ga je over op een ouder type remcilinder die geen bekrachtiger (nodig) heeft?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
ja ik heb op ebay een elektrische vaccuumpomp gekocht van een failliets elektrische autobouwer in de VS ... achteraf te duur, ze zijn ook van Hella te koop voor minder. Nouja, mijn pomp is voor een Ford bestelbus, dus de capaciteit zit wel goed denk ik. Moet nog wel een schakeling maken dat hij alleen op hogere snelheden inschakelt, anders draait de pomp voortdurend...zonde van de stroom (en daar heb ik al niet veel van aan boord ..)RubenJ;218279 schreef : Nice, zeker goed bezig!
Ga je voor de rembekrachtiger een aparte vacu?m pomp aansluiten?
ik ga er voor nu even vanuit dat de variomatic met de centrifugaalgewichtjes ook wel van verhouding wijzigt tijdens het rijden ...
- V300 register
- Verbannen
-