Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Er zit ook een soort racestoel in. Beetje lomp ding, alle beenruimte erachter verdwenen, daar moet ik maar een originele voor zoeken.
Nu heb ik ergens gelezen dat dit tevens het laatste productie jaar is en ben wel benieuwd wanneer nu precies de produktie gestopt is ... weet iemand dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De laatste 340 is gebouwd op 13 maart 1991. Ze zijn nog tot in 1992 op kenteken gezet.
Die stoel is wel heel grappig. Het lijkt me geen Scheel-stoel of iets dergelijks, het komt gewoon uit een andere auto (en dan van de passagierszijde van die auto, check het hendeltje aan de rugleuning).
Hij ziet er netjes uit! Wat roest betreft: aandachtspunt bij deze laatste bouwjaren is de motorkap, meer specifiek de rand boven grille en koplampen. Blijkbaar heeft men daar op het laatst de beschermzut niet meer gebruikt want er roest met de tijd doodleuk een gat in. Verder is het het ronduit waard om de frontbalk (dus het gedeelte waar je kentekenplaat aan hangt) vrij te houden van vuil en troep.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Gefeliciteerd Quinten. Daar kun je de komende 30, 40 jaar prima in rijden.
- V300 register
- Verbannen
-
Zo'n stoel hoeft niet moeilijk te zijn. De GL-specials zie je nog vrij regelmatig op de sloop.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;214583 schreef : Daar kun je de komende 30, 40 jaar prima in rijden.
dank je, een geruststellend vooruitzicht :nono:
Het is eigenlijk de bedoeling gelijk de zaag in de auto te zetten ... nouja figuurlijk dan ... benzinemotor eruit en een electromotor erin, de variomatic lijkt mij een ideale combi samen met een electromotor. Voor de vereiste onderdruk in de CVT zet ik er een aparte electrische vaccuumpomp in. Weet iemand welke onderdruk nodig is? Ik had deze pomp op het oog
.. die is voor EV's gemaakt voor de rembekrachtiging en zijn nu via een faillissementsveiling op Ebay terecht gekomen: levert 25 inch of Hg oftwel 0,85 Bar (zou dat kloppen??)
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;214582 schreef : Het lijkt me geen Scheel-stoel
het is overigens een ASS stoel
- V300 register
- Verbannen
-
Voor een elektrische 340 zou je ook genoeg kunnen hebben aan een enkele vaste overbrenging lijkt mij.
- V300 register
- Verbannen
-
In Apeldoorn zit een bedrijf dat al redelijk ver is met de ontwikkeling hier van voor de consumenten markt.
Zo kwam hun Colt mij vrijdag al driftend achterna over de rotonde

Ze hebben ook een G klasse voorzien van de iets zwaardere versie van die wielen met een piek koppel van 2500Nm :yummie:
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;214659 schreef :
Voor een elektrische 340 zou je ook genoeg kunnen hebben aan een enkele vaste overbrenging lijkt mij.
Als het een grote elektromotor is wel ja..maar ik gebruik een 30 Kw motor met een koppel van ongeveer 100 Nm ... dan is een vertraging wel nodig om voldoende te accelereren en een hogere versnelling voor een top boven de 100. Een grotere motor is niet veel duurder, maar vraagt weer een hoger voltage en dus weer meer accu's en om de investering in de hand te houden dus gekozen voor een kleinere motor en een 112 volt pakket (Lithium). De nieuwe renault Zoe heeft al een 65 Kw motor met 220 Nm ... en inderdaad een vaste overbrenging, die zowel de acceleratie als de topsnelheid aankan.
Maar nu ben ik er nog niet achter wat de onderdruk is waar de 340 mee werkt in de variomatic vanuit het spruitstuk...weet iemand welke onderdruk er heerst in de leidingen naar de rembekrachtiging en de variomatic??
- V300 register
- Verbannen
-
vario, afhankelijk van het aandrijfkoppel tussen de 0 en de 0,45. Sommige hebben een iets minder afgeregelde EMVK en dan komt ie maar aan 0,35
beste kun je denk ik de EMVK behouden en de vacuumpomp met een T-stuk aansluiten op de bekrachtiger en emvk.
probeer het wel zo te maken dat je de benzinemotor er makkelijk terug in kunt bouwen (dus geen essentiele bevestigingspunten wegzagen etc) want als concept is het in mijn idee gedoemd te mislukken :+