show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-05-2013 17:16 #931255
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
Ik heb al een aantal keer m'n snelheidsmeter met GPS vergeleken en met 195-50-15 bandjes is het verschil met GPS nihil. Ik haal zo'n 170 op lpg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-05-2013 17:34 #931256
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
bandenmaat op het filmpje was de zelfde maat.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2013 09:46 #931529
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
zo, motor met steunen gereed voor de landing...
heb geprobeerd zoveel mogelijk de originele motorsteunen te gebruiken, maar die blijken wel behoorlijk zacht ...
waardoor de motor niet de perfecte positie heeft die ik wenste ... nouja, eens kijken hoe dat uitpakt als de electromotor draait. Ook op de foto te zien de klauwkoppeling waarop een spline is gelast die dat op de originele cardanas past ...
... alleen mist hier nu een stukje. Daar wordt nu een stukje alu tussen gelast..hopelijk blijft de as voldoende in balans! Ook een leuke foto voor liefhebbers van een geheel roestvrije 340!
wat een ruimte is er over!
heb geprobeerd zoveel mogelijk de originele motorsteunen te gebruiken, maar die blijken wel behoorlijk zacht ...
waardoor de motor niet de perfecte positie heeft die ik wenste ... nouja, eens kijken hoe dat uitpakt als de electromotor draait. Ook op de foto te zien de klauwkoppeling waarop een spline is gelast die dat op de originele cardanas past ...
... alleen mist hier nu een stukje. Daar wordt nu een stukje alu tussen gelast..hopelijk blijft de as voldoende in balans! Ook een leuke foto voor liefhebbers van een geheel roestvrije 340!
wat een ruimte is er over!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
28-05-2013 10:03 #931530
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
Misschien nog wat plek voor extra accu's aan de voorzijde? Zo'n elektromotor weegt natuurlijk ook wat minder dan een compleet motorblok, dus er kunnen nog wel wat accu's bij?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2013 10:16 #931531
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
Applaus! Hou ons goed op de hoogte
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2013 11:00 #931536
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
Heel gaaf! BTW: er zijn PU motorsteunen te krijgen. Harder en stugger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2013 11:20 #931537
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
Naar mijn mening bespaar je jezelf een hoop problemen door de motor verder naar achteren te verplaatsen, ben je ook gelijk van die maffe steunen af, ik denk dat de motor nu ook meer gaat bewegen als je denkt. Misschien lukt het dan ook wel zonder verlengen van de cardanas, je kunt evt die van een 340handbak die is een cm of 10 langer en heeft hetzelfde spline patroon
Ik zou overigens de achterste steunen losschroeven van het subframe en op die 6 bevestigingsgaten wat nieuws maken, kun je de motor ook beter radiaal afsteunen.
Ik zou overigens de achterste steunen losschroeven van het subframe en op die 6 bevestigingsgaten wat nieuws maken, kun je de motor ook beter radiaal afsteunen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2013 13:14 #931544
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
Ziet er heel vet uit!
Ik kom regelmatig in het weekend in almere (Ouderlijk gezag dat daar woont) dus vind het wel leuk om eens langs te komen?!
Ik kom regelmatig in het weekend in almere (Ouderlijk gezag dat daar woont) dus vind het wel leuk om eens langs te komen?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2013 19:16 #931596
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
Wat Anjo zegt, volgens mij is er ruimte genoeg om de motor naar achteren te plaatsen. Met een handbak as en nieuwe motorsteunen maken bespaar je je achteraf een hoop werk (ivm de torsie van de as op de gelaste delen, torsie op de motorsteunen etc).
En voor de motor de ruimte voor de omvormer en accu's gebruiken.
En voor de motor de ruimte voor de omvormer en accu's gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2013 15:42 #931833
door V300 register
Dat valt nog aardig tegen...tussen stuurhuis en de selectiehandel is wel ruimte maar dan moet de tunnel er deels uitgeslepen worden (en weer dichtgezet) ... ook een hoop geklooi. Tegen de variomatic aan en de cardanas helemaal weglaten: past ook niet: Tunnel te klein en als je hem groter maakt kom je de stoelsteunen en de gordels tegen ... aanpassen van het laatste accepteert de RDW niet. Geldt ook voor het verlagen van het stuurhuis die nu in de weg zit om de electromotor verder naar achter te krijgen ... is ook vragen om problemen bij de RDW. Enfin, eerst maar eens gaan rijden en kijken wat er gebeurt. Maar de commentaren zijn correct: veel torsiekrachten gaan mij het leven nog moeilijk maken en voor de gewichtsverdeling is deze oplossing ook niet ideaal...
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
volgens mij is er ruimte genoeg om de motor naar achteren te plaatsen
Dat valt nog aardig tegen...tussen stuurhuis en de selectiehandel is wel ruimte maar dan moet de tunnel er deels uitgeslepen worden (en weer dichtgezet) ... ook een hoop geklooi. Tegen de variomatic aan en de cardanas helemaal weglaten: past ook niet: Tunnel te klein en als je hem groter maakt kom je de stoelsteunen en de gordels tegen ... aanpassen van het laatste accepteert de RDW niet. Geldt ook voor het verlagen van het stuurhuis die nu in de weg zit om de electromotor verder naar achter te krijgen ... is ook vragen om problemen bij de RDW. Enfin, eerst maar eens gaan rijden en kijken wat er gebeurt. Maar de commentaren zijn correct: veel torsiekrachten gaan mij het leven nog moeilijk maken en voor de gewichtsverdeling is deze oplossing ook niet ideaal...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets