show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2013 15:26 #925467 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Een 343 als pekelbak gebruiken en verwachten dat dat langer als een jaar goed gaat is nu ook niet echt realistisch

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-03-2013 15:43 #925468 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

AvdAkker;213326 schreef : Een 343 als pekelbak gebruiken en verwachten dat dat langer als een jaar goed gaat is nu ook niet echt realistisch

eens, heb ik ook al eens gezegd.

Maar laten we eerlijk zijn jongens, deze auto was ook gewoon al een wrak toen Bart hem kocht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2013 15:46 #925469 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

AvdAkker;213326 schreef : Een 343 als pekelbak gebruiken en verwachten dat dat langer als een jaar goed gaat is nu ook niet echt realistisch

Ik zeg ook niet dat ik altijd realistisch ben, ik ben ook maar een mens. Maar eens komt de tijd om weer even realistisch te worden...
Ik moet zeggen dat ik bovendien ook de kwaliteit van de 343 verkeerd heb ingeschat. Ten opzichte van een 340 is dat toch een stuk minder heb ik het idee...

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2013 15:55 #925470 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
dat klopt. een 343 is aanzienlijk (ouder, simpeler, lichter?) qua ontwerp.

maar misschien is jouw 1.7 ook wel heel erg goed? ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2013 22:51 #925484 door V300 register
Die 1.7 van mij heeft de tand des tijds inderdaad goed weten te doorstaan. Natuurlijk heeft hij wel de standaard roestprobleempjes, maar ook niet extreem volgens mij.
Het verschil tussen de Millionaire en de 343 wordt dan ook wel heel groot natuurlijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2013 16:34 #925512 door V300 register

v0lv0freak;213327 schreef : eens, heb ik ook al eens gezegd.

Maar laten we eerlijk zijn jongens, deze auto was ook gewoon al een wrak toen Bart hem kocht.

achterstallig onderhoud en een matige carosserie, eens.
een wrak? mwoah.. vind ik wat overdreven :lol:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2013 21:42 #925538 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

v0lv0freak;213327 schreef : eens, heb ik ook al eens gezegd.

Geef eens een definitie van wrak?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2013 21:54 #925539 door V300 register

Erik;213398 schreef : Geef eens een definitie van wrak?

Voor de wet:

In gevallen waarin motorrijtuigen op meer dan twee wielen, die rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeren, niet zijn voorzien van een bij deze motorrijtuigen behorend kenteken als bedoeld in artikel 36, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 of een geldig kentekenbewijs als bedoeld in artikel 36, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994 , worden deze aangemerkt als autowrakken.

Bron: wetten.overheid.nl/BWBR0006219/geldigheidsdatum_15-03-2013

Algemeen:

[Wrak]

Wrak, bn. en bijw. (-ker, -st), niet gaaf, met gebreken, beschadigd, verminkt; (fig.) het staat - met hem, zijne zaken gaan slecht. *-, o. (-ken), stukken van een gestrand schip; beschadigd en onbruikbaar schip; (fig.) overblijfselen van iets.

Bron: www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01_01/cali003nieu01_01_0026.php

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2013 08:06 #925541 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Voorbalk van de 343 keihard op een paar kleine gaatjes na. Waar vind je een 343 met een voorbalk in die staat?
Achterwielranden, bladveerophanging, voorfront Achterfront, langsbalken, groot gedeelte van de dorpels, binnenschermen, bodemplaat, kriksteunen, paravaan, veerschotels, accubak, onder zekeringskast, bodemplaat binnenzijde auto keihard door laswerk of van nature.

Het enkele gat is een standaardgat waardoor de carrosserie door montagefabriek gesleurd kon worden en daarnaast kan linksonder het laswerk aangevuld worden. Daar zat van de vorige, vorige eigenaar al laswerk wat slecht was gedaan. Daar heb ik dusdanig iets aan verbeterd dat het voor de APK goed was. Ik moest de auto opknappen, APK-waardig maken en dus niet restaureren. Dan was een paar duizend euro duurder geweest.

Ik irriteer me behoorlijk aan dit soort discussies. Mensen willen goedkoop een auto, ik werk me uit de naad daarvoor, loop mogelijk gezondheidschade op door lasdampen, asbest oid., bied nog aan om te helpen bij problemen en dan krijg je deze discussies van "buitenstaanders".

Ik heb die auto verkocht als zijnde het zusje van exact dezelfde maar dan in schakel. Het lijkt er nu meer op dat zusje de straat op wordt geschopt of achteloos door pekel misbruikt moet worden in plaats van liefdevol en barmhartig verder te worden verzorgt en gered voor een nieuw en mooi leven (kan ze haar broertje ook nog eens tegenkomen.......). Dat een dergelijke auto na zo veel jaren nog in deze staat is kan ook als zeer positief gezien worden.

En hoeveel van deze Volvo 343 in deze kleur en deze uitvoering en dit jaartal zijn er nog in Nederland. Laten we ons optrekken en spiegelen aan heren zoals Jean-Luc, Anjo, Robbert-Jan-Veraa, die niet zo zeer kijken naar investering en opbrengst, maar meer naar voldoening, genot, trots en een missie hebben. Ieder op zijn eigen wijze en zeer leerzaam.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2013 08:33 #925544 door V300 register
Erik, hier hebben we het al uitgebreid over gehad. Laat het rusten alsjeblieft... Doe ik ook.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat je zelf je gezondheid in gevaar brengt. Als je dat niet wilt moet je maatregelen nemen (een afzuiger of mondkapje of zo?). Mensen zullen het echt niet erg vinden om daar een paar euro extra voor te betalen bij een lasklus.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC