show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 18:07 #923669 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Is het een lid of heb je hem geattendeerd op dit forum?
Jammer dat je het zo snel opgeeft...
Niets met Erik overlegd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2013 19:31 #923677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

powerflux;211464 schreef : Mooi kleurtje heeft die sedan ;)

Goed dat je een beter doel voor de 343 hebt gevonden. Een (semi)project binnen je kunnen is een stuk fijner om te hebben dan iets waar je (net) geen grip op krijgt.

Ja, dit is wel echt de beste optie voor de 343, gelukkig. De sloop ging het sowieso niet worden, maar iemand die hem op wil knappen is natuurlijk altijd mooier dan gebruik voor onderdelen :)

Alex;211468 schreef : Is het een lid of heb je hem geattendeerd op dit forum?
Jammer dat je het zo snel opgeeft...
Niets met Erik overlegd?

Ik heb hem een gratis lidmaatschap aangeboden, maar daar is hij nog niet echt op in gegaan. Ik ga hem zeker wijzen op de club en het forum.

Nouja, snel opgeeft, voor jou misschien wel, voor mij valt dat best mee. Ik heb zo ongeveer alles gedaan wat ik zelf kon doen aan de auto. Als er een nieuwe koppakking op moet of de de versnellingsbak moet vervangen worden o.i.d. zie ik mezelf dat nog niet zo 1 2 3 doen...
Bovendien zien mijn ouders mijn gesleutel echt niet meer zitten :hmmz2:

Over de verkoop nu heb ik inderdaad niks met Erik overlegd, het is immers mijn auto nu. Wel heb ik Erik een e-mail gestuurd dat de 343 wordt verkocht aan iemand die hem op gaat knappen. Leek me wel zo netjes...

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 19:43 #923679 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Goed opgelost.
Had iets meer verwacht van dit 343 avontuur, maar je hebt in feite alles gedaan wat in je macht lag.
Helaas mocht het niet baten.

Succes met het vinden van een andere winterbak!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 22:40 #923701 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

General Custom;211477 schreef : Ik heb hem een gratis lidmaatschap aangeboden, maar daar is hij nog niet echt op in gegaan. Ik ga hem zeker wijzen op de club en het forum.

Nouja, snel opgeeft, voor jou misschien wel, voor mij valt dat best mee. Ik heb zo ongeveer alles gedaan wat ik zelf kon doen aan de auto. Als er een nieuwe koppakking op moet of de de versnellingsbak moet vervangen worden o.i.d. zie ik mezelf dat nog niet zo 1 2 3 doen...
Bovendien zien mijn ouders mijn gesleutel echt niet meer zitten :hmmz2:

Ik begon al een echte monteur in je te zien. Dat met die Renault 21 carb., jouw ontdekking van een kapotte membraam, jouw analyse van het probleem. Ik zag je over een jaar al samen met iemand van de club de carberateurcursus verzorgen..........Misschien moet je jezelf nog wat meer vertrouwen en doe vooral wat je echt leuk vind.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2013 10:01 #923709 door V300 register
Bedankt Erik :D
Echte monteur zal ik denk ik nooit worden, maar een beetje hobbyen is natuurlijk wel leuk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2013 10:05 #923710 door V300 register
Helaas vandaag een email in mijn mailbox dat de koper de auto niet meer wil... Zijn vrouw was het er niet mee eens :hmmz: De 343 blijft dus nog even bij mij.

Maar die koper heeft wel iets zinnigs gezegd. De koppakking, zou die niet kapot kunnen zijn? De ontsteking staat ondertussen namelijk goed, en hij krijgt genoeg benzine. Het is me al wel opgevallen dat de auto behoorlijk (wit) rookt, en de uitlaatgassen niet naar onverbrande benzine ruiken. Bovendien liggen er wel eens spetters achter de uitlaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2013 10:21 #923711 door V300 register
Wat zijn je problemen met koppakking vervangen?
Als je zelf vast het voorbereidend werk doet en onderdelen klaarlegt wil ik best even langskomen om de kop terug te monteren en bouten aan te halen en dergelijke ;)

Ontstekingslamp kan ik ook meenemen eventueel, en een werkplaatshandboek :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2013 10:39 #923712 door V300 register

Erik;211501 schreef : Ik begon al een echte monteur in je te zien. Dat met die Renault 21 carb., jouw ontdekking van een kapotte membraam, jouw analyse van het probleem. Ik zag je over een jaar al samen met iemand van de club de carberateurcursus verzorgen..........Misschien moet je jezelf nog wat meer vertrouwen en doe vooral wat je echt leuk vind.

met n beetje hulp komen we allemaal n heel eind

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2013 10:47 #923713 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

General Custom;211510 schreef : Helaas vandaag een email in mijn mailbox dat de koper de auto niet meer wil... Zijn vrouw was het er niet mee eens :hmmz: De 343 blijft dus nog even bij mij.

Maar die koper heeft wel iets zinnigs gezegd. De koppakking, zou die niet kapot kunnen zijn? De ontsteking staat ondertussen namelijk goed, en hij krijgt genoeg benzine. Het is me al wel opgevallen dat de auto behoorlijk (wit) rookt, en de uitlaatgassen niet naar onverbrande benzine ruiken. Bovendien liggen er wel eens spetters achter de uitlaat.

zolang de auto niet volledig goed is afgesteld en je geen duidelijke symptomen van een lekke kop hebt, is het waanzin om dit soort operaties te gaan uitvoeren.

doe nou eerst eens die stage 0 tuning
(hoe vaak hebben we dit nou al gezegd? :hmmz:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2013 10:50 #923714 door V300 register

Jos360;211511 schreef : Wat zijn je problemen met koppakking vervangen?

Het probleem is dat het een vrij ingewikkelde operatie wordt, en natuurlijk geen zekerheid geeft dat bijvoorbeeld de kop niet is gescheurd o.i.d.
Ik denk dat als dit het probleem is, dat er een ander (werkend) motorblok in komt van een latere 340. Dan weet ik zeker dat hij weer werkt, en bovendien ben ik dan van de onderhoudsgevoeligheid van contactpuntenontsteking af...

Bedankt dat je aanbiedt om te helpen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC