show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2013 10:54 #923715 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

volvofiel;211513 schreef : zolang de auto niet volledig goed is afgesteld en je geen duidelijke symptomen van een lekke kop hebt, is het waanzin om dit soort operaties te gaan uitvoeren.

doe nou eerst eens die stage 0 tuning
(hoe vaak hebben we dit nou al gezegd? :hmmz:)

Net zo vaak als jouw koppelingspedaal afstellen? :hmmz:

I k kon het niet laten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2013 10:54 #923716 door V300 register

volvofiel;211513 schreef : zolang de auto niet volledig goed is afgesteld en je geen duidelijke symptomen van een lekke kop hebt, is het waanzin om dit soort operaties te gaan uitvoeren.

doe nou eerst eens die stage 0 tuning
(hoe vaak hebben we dit nou al gezegd? :hmmz:)

Dat heb ik wel ongeveer gehad denk ik.
De ontsteking is nu zo goed mogelijk afgesteld (de afstelling van de ontstekingshoek is vrij grof), en hij krijgt genoeg benzine...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2013 12:24 #923717 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

Jos360;211515 schreef : Net zo vaak als jouw koppelingspedaal afstellen? :hmmz:

I k kon het niet laten.

Ja precies!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2013 22:14 #925424 door V300 register
Eh, Bart, door lekke band geen vertrouwen meer in de 343???

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-03-2013 07:27 #925434 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic

Lucluc;213282 schreef : Eh, Bart, door lekke band geen vertrouwen meer in de 343???

Waar baseer je dat op? Ik heb alleen gelezen dat de achterklep is losgeroest..

edit: ik zie het al, advertentie op onze site :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2013 08:37 #925438 door V300 register
Combinatie van factoren eigenlijk. Voor mijn gevoel valt de 343 stukje bij beetje uit elkaar, en moet ik maar hopen dat ik morgen alle onderdelen nog heb... Dat is niet zo, maar voor mijn gevoel wel. Als ik dan met deze wagen ga rijden, rijd ik niet op mijn gemak. De lekke band draagt daar ook aan bij (ik denk dat 4 nieuwe geen overbodige luxe is).
De advertentie is zo ongeveer letterlijk gekopieerd, niet echt volledig meer inderdaad. Ik zal er wat aan doen ;)

Het plan was eigenlijk om met de 343 naar school te gaan tot eind juni (dan ben ik klaar), en daarna wilde ik de auto aan mijn broer geven als eerste auto.
Mijn broer vindt de 343 echt een leuk wagentje, maar zegt terecht dat hij wel een auto wil die het doet. Daar kan ik zeker inkomen, en ik denk helaas niet dat deze 343 dan geschikt is... Jammer aan de ene kant want het blijft een leuke en bijzondere auto, maar aan de andere kant sta ik echt tegen mijn zin te sleutelen.

Nu heb ik dus besloten de geldkraan voor de 343 toch dicht te draaien, en de 340 Millionaire te restaureren zoals ik eigenlijk al een jaar geleden van plan was.
Dat er nog eens een 300-serie bij komt sluit ik niet uit... Waarschijnlijk weer een 1.7.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2013 10:31 #925454 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
euh, tja, ik had in het begin ook mijn gevoel dat mijn 345 een onuitputtelijke bron van pech was, maar na heel wat uurtjes, eurootjes en hulp ben ik er toch al mooi 2x volledig probleemloos mee naar Zuid-Frankrijk geweest.

De betrouwbaarheid van een auto staat of valt met het onderhoud, niet het type/merk dat je hebt.
Maar goed, als de motivatie en wil er niet meer is...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2013 10:44 #925456 door V300 register
Het is natuurlijk geen kwestie van gevoel. Ik geef toe: ik praat ook tegen mijn auto en bij een nieuwe apk krijgt ie ook een dashboardklopje, maar het is natuurlijk onzin. Misschien helpt bidden tot een hogere macht ook voor sommigen. Is spontaan de carburateur schoon en zitten er nieuwe bougies in. Ik zal het eens proberen. :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-03-2013 13:52 #925463 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's Volvo 343 DL Special Variomatic
Je ziet dit zo vaak, een wat oudere auto, denken dat die je overal gaat brengen met minimaal onderhoud en er moet vooral niets kapot gaan.

Gebeurt dit wel dan gauw weer op zoek naar een andere tweedehands auto, want die gaat je wel brengen wat je er van verwacht...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2013 14:47 #925466 door V300 register

Wouter76;213322 schreef : Je ziet dit zo vaak, een wat oudere auto, denken dat die je overal gaat brengen met minimaal onderhoud en er moet vooral niets kapot gaan.

Gebeurt dit wel dan gauw weer op zoek naar een andere tweedehands auto, want die gaat je wel brengen wat je er van verwacht...

Dat is totaal niet het geval, maar je moet wel realistisch blijven...

Wat meer onderhoud is voor mij geen probleem, maar dan moet de basis wel goed zijn. Voor iemand met veel ervaring die zin heeft in een project zal deze auto dan ook geen probleem zijn (wel veel werk), maar ik heb niet veel ervaring en aan zin ontbreekt het momenteel ook.
Ik kan nu dus 2 dingen doen, een hoop geld in een kansloos project pompen, of proberen iemand te vinden die de auto beter kan gebruiken...

Voor mij zelf geldt dat ik graag dingen vervang. Dat doe ik bij de 340 Millionaire. Is iets een beetje versleten, dan nieuw of gereviseerd bestellen. Schroeven kan immers iedereen...
Bij deze 343 is dat (vooral financieel) intussen echt onhaalbaar geworden.

Maar, ik moedig iedereen aan die deze auto als zijn project wil. Dus Wouter, als jij het wel ziet zitten?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC