Stevens '89 360 GL sedan
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
bericht nummer 40
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=200795&postcount=40
eerste foto rechts onderin; is dat grijze potje nou het brandstoffilter?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;200795 schreef : (...)
ook gelijk maar even een stukje wezen toeren, eerst kwam hij amper/niet boven de 3500rpm, nu sjort hij moeiteloos naar de 6000; trekt goed, rijd goed, reageert goed op 't gas etc. wat een paar nieuwe onderdeeltjes al niet kunnen doen:)
Hmmm..? Dan is er toch iets gebeurd in de tijd tussen dat ik hem had en jij hem hebt gekregen. Ik trapte hem af en toe flink op zijn staart omdat ik zelf het gevoel had dat het motortje gewoon te veel lui was geweest. Heb ik toch ook toch minstens wel de 5500 rpm gehaald... (als hij warm was)
- V300 register
- Verbannen
-

Weer goed bezig Anjo.Dat olielekken aan de dop zal wel over zijn nu je de carterontluchting gereinigd hebt.Ik had daar in het begin ook wat last van maar dat kwam ook deels omdat het blok al meer dan 3 jaar stil stond!
Je staat er overigens versteld van hoeveel je in die kofferbak kunt proppen!:woops:
Overigens....de kabelbomen werden voor zover ik weet niet in Born gemaakt maar bij de Licom in Brunssum.En wat daar werkt o jee ojee.Meestal van die figuren die ze wel alle 7 hebben,maar dan dan in ploegendienst en niet op n rijtje!Nix te nadele van die mensen hoor maar of je die zo'n werk moet laten doen?:hmmz:
In mijn laatste eigen vrachtauto zat ook een kabelboom met fouten(kwam ook daar vandaan).Massa connectors niet vastgeknepen en meer van dat soort dingen.Dat is bij de meeste auto's al niet prettig maar als er dan ook nog met can-bus gewerkt wordt,dan drijft het je tot waanzin!Verlichting die spontaan aan gaat of nog erger.....uit(en liefst s'nachts),allerlei foutmeldingen tot in het motormanagement toe.Uiteindelijk hebben ze toen het grootste gedeelte van de kabelbomen uitgewisseld en toen was het probleem verholpen.Toen was ik wel 1,5 jaar en bijna 300000 km vol ergernis verder.:flame::flame::flame::flame:
De kabelboom die er uit gekomenn is hebben ze nog doorgemeten.Er liep tussen bepaalde connectoren stroom terwijl ze niet in verbinden met elkaar zouden moeten staan!:wtf2:Ga maar zoeken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Hoe heb je dat eigenlijk gedaan met die carterontluchting?
Box eraf gehaald en een nachtje in WD40 laten weken o.i.d.? En moeten er dan nog nieuwe rubbers in de "gaten" in het blok als je het spul weer terugbouwt?
Ik moet het nl. ook nog eens doen bij de 345 en 343, maar er is schijnbaar niemand die precies weet wat je allemaal aantreft.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
-
Bijkomend voordeel.....ze zijn spotgoedkoop.Heb laatst meen ik iets van ?11,50 betaald voor 4 ngk's!
Fff over die carterontluchting.Nee WD 40 werkt absoluut niet!(ik vind het rotzooi maar da's mijn mening)
Je kunt het beste een goede motorreiniger gebruiken. In een bak doen en daar de hele blok inleggen.en als het kan een paar dagen,vooral als ie erg smerig is.
De rubbers waar die in vast zit wil je niet vervangen want die lopen door tot in het oliecarter.Vaak zit boven op de carterontluchting een soort zeefje in de slang.Ook dit gaat vaker dicht zitten.Als je pech hebt zit t helemaal dicht en moet je de gaatjes open boren.Je kunt dat zeefje ook weglaten.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vanmorgen weer even aan het klooien geweest, eerst aan de Spacewagon van m'n ouders, eerst een tijdje terug al een lekke koppelingscilinder, toen de master en slave gereviseerd en dat werkte weer prima. paar weken later begon de koppeling door te slippen, ik had vrije-tijd te weinig en t ding moest snel weer rijden want ze wilden op vakantie met de caravan dus bij de garage laten vervangen. begon hij op de heenweg met caravan erachter w??r te slippen, nou zal wel; ik zei dat er allicht wat vuil/vettigheid op de plaat gezeten kan hebben want t was snel over. op de terugweg w??r slippen en bijna continue. toch maar geadviseerd om 'm aan de kant te zetten bij de eerste de beste pomp, toen ben ik ze met de 360 tegemoet gereden en vanaf de A28 de caravan achter de 360 gehangen en ik in de spacewagon rustig naar huis. vanmorgen toch maar gaan kijken, misschien hadden ze aan de pedaalafstelling zitten klooien; dus ik verstellen en nog steeds doorslippen. toen hele pedaalbediening losgegooid (dus pedaal niet intrappen = cylinder helemaal terug), in z'n 2 vanaf de startmotor weggereden en nog steeds doorslippen zodra ik gas gaf. nou moe, kan niet anders of er moet hydrauliekdruk in de leiding blijven zitten, draai het ontluchtingsnippel los en komt een hele straal olie uit. dat kan niet missen! nippel weer dicht, pedaal afstellen en proefrijden; niet meer slippen:) bleek dat op de gemarkeerde afstelling precies de cylinder iets bediend was en daardoor het poortje naar het resevoir al afsloot, in de garage hebben ze bij het vullen natuurlijk druk op de leiding gezet en aangezien de poort naar het resevoir geblokkeerd door de foute pedaalafstelling was bleef de druk op de leiding staan:) toch maar even gebeld met de Mitsubishi dealer en toen bleek dat een monteur de koppeling zelf vervangen had en een stagelopertje de laatste dingetjes afgemaakt had, waaronder vullen+afstellen.. chef werkplaats vroeg hoelang ik ermee bezig was geweest; niet precies bijgehouden maar ik zei ca 1uur zoeken en half uurtje oplossen; krijgen nu naast veel spijtbetuigingen/sorry's van de dealer 2x werkplaatstariefuur (a ?62,50 per uur) teruggestort, dat is nou aardig!
vlak voordat ik klaar was kwamen de nieuwe tools binnen, dus gelijk maar aan de gang gegaan met kleppen stellen. die lui van Haisma scheeps-&industriemotoren B.V. hebben er nog een Penta vlagje bij gegeven ook, lache!
en kleppendeksel weer vastgeschroefd met nieuwe vernikkelde dopmoertjes, die had m'n pa toevallig liggen. ze zijn normaal M6 maar met S13 dus ziet er wat groter uit, vind het wel wat hebben.
vanmiddag nog even verder
- V300 register
- Verbannen
-
past die tang er ook in?