Stevens '89 360 GL sedan
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Helaas had de auto een aanvaring gehad met een laadklep/vrachtwagen links, die de auto opgeduwd heeft aan de rechterkant tegen een lantarenpaal/biels aan. Aardig gebutst dus, rechter voorscherm was vervormd, rechter deur + rechter dorpel gedeukt en deurscharnieren RV verbogen, linker voorscherm+binnenscherm vervormd. En de motorkap was een stuk omgevouwen.
Los van die aanrijding/aanvaring nog een deuk in de linker achterdeur en een plekje op de linker wielkastrand achter. Nou dan heb ik het ergste wel opgesomd.. Helaas heb ik geen foto?s van alle schade want ben na een zoektocht naar plaatwerk eigenlijk direct enthousiast aan de gang gegaan met een slijptol en lasapparaat. Diep verscholen uit alle hoeken van de schuur kwam een rechterdeur, 2 voorschermen, motorkap, linker achterdeur en rechter voordeur, allen in de goede kleur. Vond ook nog een rechter achterdeur maar verkoos toch liever een deukje achter de stootstrip boven een ronde plek van ca 8cm roest aan de onderkant..
En of ik er zin in had! Eigenlijk nog nooit wat aan het lassen van plaatwerk gedaan dus dit was een leuke kans om eens wat te proberen.
Eerst maar eens aan de gang gegaan met het chassis, ca 20cm voorbalk,
plaatje rechts aan de achterkant van de dorpel,
gaatje linksvoor bij de vloer naast de dorpel, gaatje halverwege de dorpel en plaatje links voor aan de dorpel, maar daar alweer geen foto?s van het was al laat:p Het gaatje linksvoor bij de vloer kreeg nog een staartje, nadat ik het plaatje ingehecht had en al een stukje aflaste moest ik de toorts even schoonmaken; zag toen toevallig wat flikkeren in het hemeltje en direct de brug laten zaken om 2 kopjes water over de vlammen te gieten, volgende keer eerst maar even de vloerbedekking weghalen zeg maar?
De deuk in de rechter dorpel was dusdanig dat de verf losgesprongen was, de roest stond er al op. Toen besloten om ca 50cm uit te slijpen en een ander stuk erin te lassen
Wel zo gedaan zodat een set nieuwe dorpels monteren nog steeds een kwestie is van de oude losboren en de nieuwe erop lassen, denk ook dat dat op termijn wel gaat gebeuren.
De rechter voordeur was er slecht aan toe (de buis in de deur stond tegen de binnenste deurhuid aan!) en reeds vervangen zij het door een deur in een andere kleur.
De andere deur paste voor geen meter, na het reconstrueren van de scharnieren (grote hamer) paste hij steeds beter, na nog wat meer en harder hameren valt hij weer netjes in het slot en zo kon de deur met de goede kleur er gelijk in.
Vreemd genoeg paste het nieuwe rechter voorscherm direct, zonder poespas; en dat zou je in eerste instantie niet direct zeggen als je de oude zag die eraf kwam:
Linksvoor had ik nog wel het meeste werk aan het binnenscherm, dit was de schade:
Ander stuk in gelast
En afgewerkt
Alles samengebouwd, vlug voorgekeurd (maar goed ook, massadraadje+schroefje van de linker handle aan het stuur lagen los, dus geen groot licht) en APK?? Bijna, 2 gladde achterbandjes uitlaat die wat gungum nodig had, achterlicht met een gaatje en 2 ruitenwisserblaadjes die strepen trokken. Viel mee dus! En zo had Erik ook nog wat te doen he;)
Vandaag zou ik ?m meenemen en heb ik de blauwe ?91 340 achter gelaten, wel eerst het een en ander eruit geroofd voor de 360 natuurlijk.. Maargoed, hij staat voor de deur!
To do list? Ja natuurlijk,
Eerst een complete stage 0 waaronder alle vloeistoffen, D-riem, ontsteking, boutjes vh koppelstuk, brandstoffilters, injectoren ultrasoon reinigen, kleppen stellen, radiator vervangen etc.
Auto stottert lichtjes rond 100kmh en vermoed dat het na bovenstaande al minder zal zijn maar toch gaat het EGR en Pulsair er ook af.
carterventilatie reinigen
daarna motor en ontsteking afstellen
Bakolie+diffolie+diffpakking vervangen
Dan de zekeringenkast achter de accu vervangen (preventief)
Wassen en poetsen + rondom weer de GL stootstrips erop
de waren-ooit-chroomlook lijstjes van voor+achterruit en dakgootjes vervangen voor zwarte
zowieso die foeilelijke NL sticker eraf..
Andere voor+achterbumper
Sneeuwkapje erop, kwam nog een voorspoiler tegen in m?n box
Heb mistlampen liggen
Setje lichtmetaal
13P aanhangwagenstekker
Staat nog een B200FT en een B230 in de schuur voor als ik me tussen werken aan de turbo door verveel..
Ofwel; weer zat te doen:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Enne, welkom bij de 360-sedan-sub-club.
- V300 register
- Verbannen
-
Goed dat de auto een nieuw leven krijgt, en hij knapt al een aardig stuk op van dat plaatwerk.
de bougiekabels zitten er nog geen 5 maanden op, nieuw bij van Vliet vandaan, dus die zou je kunnen laten zitten. Die heb ik vervangen nadat ik met startproblemen bij een benzinestation gestrand was (bobinekabel had krak gedaan...).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Gaat erik die blauwe uit elkaar trekken? zou toch weer 1 auto schelen in z'n schuur!
- V300 register
- Verbannen
-
Oh ja, je had me gisteren gebeld zag ik gisteravond laat...wilde je ff met de auto langskomen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in eerste instantie dacht hij van niet, maar was al zo lekker bezig met slopen dat ik hem aardig overgehaald heb volgens mij:Dflyhart;200578 schreef : Gaat erik die blauwe uit elkaar trekken? zou toch weer 1 auto schelen in z'n schuur!
heb al een flinke doos met onderdelen bij Van Vliet meegenomen en ook al het een en ander van Ebay afgeplukt (o.a. een gloednieuwe radiateur!)punkazz;200579 schreef : Oh ja, je had me gisteren gebeld zag ik gisteravond laat...wilde je ff met de auto langskomen?
maare, ik weet niet of je dat sierlijstje voor je achterruit nog zoekt? hier ga ik de hoekstukjes afhalen omdat die toch zwart worden.
- V300 register
- Verbannen
-
en natuurlijk, veel plezier met de 360! ik ben benieuwd wat er binnenkort allemaal mee gaat gebeuren
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;200583 schreef : in eerste instantie dacht hij van niet, maar was al zo lekker bezig met slopen dat ik hem aardig overgehaald heb volgens mij:D
Twijfel is nog niet weg hoor :woops:
- V300 register
- Verbannen
-
Ja! 't hoekje is nog steeds zoek. Dus graag!AvdAkker;200583 schreef : maare, ik weet niet of je dat sierlijstje voor je achterruit nog zoekt? hier ga ik de hoekstukjes afhalen omdat die toch zwart worden.