show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2012 11:01 #902000 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340

Wouter76;196465 schreef : Gefeliciteerd met het lidmaatschap Arjen, welkom bij de club!

Laat ze het maar niet lezen op het 850 forum....;)

Daar word (zoals wel vaker bij andere Volvo clubs) de 300 serie niet echt gewaardeerd heb ik zo de indruk.:rolleyes:

Daarentegen heb ik juist wel wat met de 9, 8, 7 en 2 serie, de Volvo's uit vervlogen tijden die nog lekker vierkant en een oerdegelijke uitstraling hebben.

Dan ken je mij nog niet goed genoeg, het doet mij werkelijk helemaal niets wat een ander vind of denkt van stappen die ik neem, of dingen die ik doe:nono:
Sterker, zal op et andere forum wat reclame maken:y:

Mijn Blog op het andere forum:drool2:

www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40243.new.html#new

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2012 08:37 #902049 door V300 register
Haha, ik volg het 850 forum al best lang als een Ninja :p reageer bijna nooit...

Overigens, misschien hier niet de plek. Maar je hebt PB over m'n autosleutels :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2012 19:25 #902092 door V300 register

flyhart;196539 schreef : Haha, ik volg het 850 forum al best lang als een Ninja :p reageer bijna nooit...

Overigens, misschien hier niet de plek. Maar je hebt PB over m'n autosleutels :+

Ha, ninjaseer je daar onder dezelfde naam als hier? PB gehad, komt vanavond laat reactie op;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 12:29 #902351 door V300 register
Hopen dat er iemand online is die dit probleem kent.. Ik heb nu de 2e nieuwe pomp gemonteerd, maar ik loop weer tegen hetzelfde probleem. De motor raakt aan de kook.(uiteraard laat ik hem niet helemaal aan de kook komen) De eerste pomp was een meyle waterpomp, de nu gemonteerde is een Spidan.
De dikke slang bovenop de waterpomp wordt gloeiend heet, maar de onderste niet. Het lijkt er weer op dat hij gewoon niet pompt, monteer ik de oude weer terug, dan doet hij het meteen. Iemand een idee?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 12:55 #902354 door V300 register
Heb verder geen verstand van de 1.4 maar weet je zeker dat het de pomp is? Is er geen warmte sensor o.i.d. die blijft hangen waardoor hij zo warm wordt, mss de thermostaat?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-03-2012 15:30 #902358 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Arjen's nieuwe 340
En de interieur verwarming werkt die wel (word de retour vanaf de kachelradiator warm)?

En de retour slang van de carburateur, word ie ook warm met de nieuwe pomp?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 20:48 #902374 door V300 register
Hmm, stiekum had ik gehoopt dat we iwmand meer met dit bijltje had gehakt. Ik heb wekelijk alles geprobeerd, temp sensoren gewisseld, tijden ontluchten, met en zonder thermostaat, met de kachel aangesloten, en zonder. Als volgt: De bovenste slang op de waterpomp(waar de thermostaat in zit) werd gewoon warm, later dus ook heet:grr2: Maar de onderste bleef Koud(koel) door lang en veel te knijpen in die slang kreeg ik hem wel wat warmer, maar absoluut niet als de bovenste. Dien te gevolge bleef de onderzijde radiateur dus ook koel, en dus ook geen aanslaande van.
Dit is de 2e nieuwe pomp, kan bijna niet dat het dan toch nog aan de pomp ligt zou je zeggen. Na enkele uren waarin ik wel 5 keer het water afgetapt heb, besloten de oude pomp maar weer terug te monteren, wat denk je? Water erin(koelvloeistof) starten, warmdraaien en perfect.. Schiet mij maar lek:crazy1:
Maandag schroef ik de goede pomp van de sloper af, en die ga ik eens naast de nieuwe spidan pomp leggen, kijken of ik iets kan vinden..
Ik wou de pomp vervangen onder het mom van: dan is het maar goed. Heb er nu even de buik van vol, heb de oude pomp compleet gereinigd(ziet eruit als nieuw) en hij moet maar mooi blijven zitten:D
Maar ik ga hier nog wel wat dieper in duiken. Vind ik iets byzonders, dan meld ik het uiteraard.
Bijkomend voordeel is wel, dat ik alvast wat dingen heb geplaatst voor de stuurbekrachtiging(dubbele poelie en olie reservoir) En heb nog een nette nieuwe radio (kenwood) met handsfree en usb erop ingebouwd, bij deze radio kun je de verlichtings kleuren weizigen, nu past het heel mooi bij de overige dash verlichting:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 21:44 #902378 door V300 register
Snap er ook niets van enige wat ik kan bedenken is dat de capaciteit van de nieuw pompen veel kleiner is dan die van de oude.
Of de pomp kan niet voldoende druk leveren :te veel speling langs de waaier

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 21:50 #902379 door V300 register
Dat zou dan betekenen dat ik de 1e ben die bij 2 verschillende merken tegen hetzelfde probleem aan loopt? als de opbrengst te laag is, dan zullen er toch meer mensen zijn die hier tegenaan lopen? je zou zeggen: juist op dit forum;) anderzijds is dit wel een logische verklaring voor het probleem. maandag maar eens neuzen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 23:19 #902380 door V300 register
Vraag is hoe te testen: enige wat ik zo kan bedenken is een gevoelige manometer op de kachel uitgang en daar de druk te meten bij zeg 2500 toeren
dit bij de oude en de nieuwe pomp , neem aan dat de druk op alle uitgangen van de pomp de zelfde is en de weerstand van thermostaat + radiator moet een zeker drukverhoging geven

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC