1981 343 2.0 GLS
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
kijk ik vandaag in de schuur voor een clublid hoe mijn modeljaar 1983 deurtjes er aan toe zijn, blijken die dingen in heel behoorlijke staat te zijn, kleur 150-5 te hebben en met een kleine aanpassing om te bouwen naar modeljaar 1981 deuren!
Volgens mij is het voldoende, om de houder van de deurgreep aan de binnenkant uit te boren (zit gepuntlast) en iets naar voren te plaatsen om daar weer vastgelast te worden.
Sterker nog, ik kwam erachter dat modeljaar 1983 portieren erop gebouwd zijn om geplaatst te worden in oudere types! Alle schroefgaten e.d. zijn gewoon aanwezig, maar meegespoten omdat ze nooit gebruikt zijn.
Leuke ontdekking

Edit: en belangrijker nog, ik bespaar mezelf weer een hoop tijd en geld (zoeken en aanschaf) en kan nu gewoon direct aan de slag

Oh, enne, als iemand nou foto's wil zien van het binnenwerk van de verschillende deuren omdat hij/zij ook een dergelijke wisseltruc wil uithalen, dan laat het maar horen.
Let wel; deuren van v??r modeljaar '83 ombouwen naar een modeljaar 1983 deur is meer werk! Vanwege andere "inspectieluikjes", raammechanisme en sluitwerk zul je dan echt moeten gaan slijpen, lassen en boren.
Al met al schiet je met al deze wetenschap dus weinig op, want modeljaar 1983 deuren zijn zo ongeveer op en dus nog zeldzamer dan de n?g oudere deurtjes. Alleen als je toevallig een goed stel deurtjes hebt staan (die ik een hele poos geleden voor een belachelijk lage prijs op de kop heb getikt) heb je dus iets aan deze tip.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;189134 schreef : hehe klopt, ik heb hier ook al een set MY83 deurtjes staan met de intentie om ze om te bouwen, maar bij de VKB ook een NOS eerder deurtje tegengekomen dat is wel minder werk natuurlijk:p
haha, ik heb 8 deuren voor een 345 dus misschien moet ik een volgende 343 met roestige deuren dan maar ombouwen naar 345...
Ohnee wacht, er komt geen 343 meer :nono:
Hooguit nog eens een 360 injectie, maar die moet dan wel heeel goed en heeeel mooi zijn

nouja, ik was er blij om toen ik er vanmiddag achter kwam! Ik zag alweer doemscenario's voor me over reizen naar Belgi? en zo...

Edit: de 343 had alweer een weekje stilgestaan "sinds Anjo" en draaide vandaag best lekker stationair met warme motor. Ik denk dat het lek in de pakking tussen het inlaatspruitstuk weer is dichtgeschimmeld o.i.d. :humor:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Heerlijk, die oude meuk (not) :snif:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
moet ik even de tellerset eruit schroeven zeker?
Het viel me wel op dat er achter de klokkenwinkel iets zachtjes tikt, en het tikken wordt sneller naarmate de snelheid van de auto stijgt.
Bij 80 km/h is er elke seconde een tikje te horen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
[youtube]9hvA0wWTIv4[/youtube]
... en ik heb het ding naar de garage gesleept zodat zij die pakking kunnen vervangen :no_comment:
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
volvofiel;189660 schreef : gisteravond schoot dit nummer door m'n hoofd
[youtube]9hvA0wWTIv4[/youtube]
... en ik heb het ding naar de garage gesleept zodat zij die pakking kunnen vervangen :no_comment:
Grappig, heb ook een nummer van CCR op de 8-track staan... :worship: