show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 343 2.0 GLS

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 17:30 #892110 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 343 2.0 GLS
Zit de uitlaat eronder?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 22:09 #892125 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 343 2.0 GLS
jep :)

Uitlaat eronder weg halen was makkelijk zeg! Drie rubbers verwijderd, uitlaatklemmetje verwijderd, zware moker op de einddemper => dat was stap 1

Boutjes (2x) van de middendemper losgedraaid, moker gepakt, tikje tegen de pot gegeven, KRAK afgebroken bij de voorpijp. Nou da's makkelijk! :D
Boutjes bij het spruitstuk gingen in 10 sec los, alleen die rotboutjes bij het koppelingshuis gingen moeilijk (en waren lastig te bereiken).

Nieuwe pijp eronder ging ook wel vlotjes. Totaal 4 uur bezig geweest, en dat was inclusief het maken + lassen van een nieuwe bevestigingsstrip voor/op de nieuwe demper.
De uitlaat is nu dus weer prima in orde!
Bedankt Laurens!

Foto's, want ik denk dat er nu wat van de stoel rollen van het lachen :humor:

de geplakte einddemper, die alweer lekte en bovendien behoorlijk krokant was. Ik heb 'm aan de carnavalsvereniging gedoneerd zodat zij hem kunnen gebruiken als mega-sambabal.


de middendemper veerde en kraakte ook zo lekker middenop!


en lekte bovendien een beetje


nou, de middendemper is dus nooit losgeweest van de voorpijp, want de voorpijp scheurde doormidden


en de verbinding tussen de middendemper en de voorpijp bestond uit....
een bierblikje en een hoop uitlaatcement ;D




tja, ik denk dat ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf te stellen dat deze uitlaat binnenkort misschien toch wel heel behoorlijk 'ontploft' was :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 22:54 #892128 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 343 2.0 GLS
blik bier you're beautiful.

Mooi om te horen dat je uitlaat weer in orde is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 23:58 #892129 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1981 343 2.0 GLS
hiervoor spaar ik van die euroshopper limonadeblikken. die zijn langer en hebben een grotere diameter, dat geeft een sportiever geluid





:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 01:30 #892131 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1981 343 2.0 GLS
Vette Schultenbrau auspuff :p
Dat was wel zo te zien wel erg hard nodig om die uitlaat te vervangen :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 10:15 #892140 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 343 2.0 GLS
Ja Chris hij was wel redelijk "ganz kaputt" :)

Vanmorgen testrondje gemaakt, en ik dacht 'wat dreunt er nou toch zo?'
Blijk ik te zijn vergeten om de twee boutjes waarmee de voorpijp aan het koppelingshuis zit terug te zetten, waardoor de bevestigingsplaatjes lekker tegen elkaar aan het rammelen waren.
Ik heb er net eentje ingedraaid, de andere past niet. Imitatie-uitlaat h?, daar zitten de schroefgaten altijd precies net niet goed ;D

Nouja, even testen vanmiddag op en neer naar Utrecht, als hij blijft dreunen boren we dat gat wel even uit zodat die rotbout er w?l in past :)

(en nu maar hopen dat het niet het subframe is...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 19:34 #892159 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 343 2.0 GLS
nou, het is dus wel het subframe :D
Gelukkig is het alleen bij scherpe bochten naar links, dus het houdt wel even zo. Eerstvolgende sleuteldag vulringen onder de motorrubbers :)

Anjo heeft me vanmiddag geleerd hoe ik de contactpunten kan vervangen en heeft meteen even diagnose gesteld v.w.b. matige koude start/stationair loop (spruitstukpakking, wat ik niet wist, en de klepspeling, wat ik al wel vermoedde).
Bedankt Anjo!

Nog twee weken schudden voor het stoplicht en dan maar weer eens een dagje uittrekken voor die pakking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2011 14:15 #892188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 343 2.0 GLS
Joost, je hebt aardig de smaak te pakken zeg! Chapeau!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 19:45 #892210 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 343 2.0 GLS
Dankje Stefan!

Ja, het is leuk om te doen maar sinds de aanschaf heb ik echt elk vrije uurtje erin gestopt. Ik was niet van plan om dat nog heel lang door te zetten... vandaar mijn "hoop" dat het na die pakking en klepspeling even klaar is, zodat ik ook weer andere dingen kan doen.

Kun je nagaan, het gras staat al een meter hoog, de vijver is erwtensoep geworden, ik kan de vloer niet meer zien vanwege al het stof en zand en ik eet al meer dan 6 weken magnetronmaaltijden.
(nee grapje, zo ver is het gelukkig nog niet :D)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 19:48 #892212 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 343 2.0 GLS
Vergeet de ongeopende stapel post niet achter de voordeur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD