show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1981 343 2.0 GLS
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2011 22:08 #894113
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 343 2.0 GLS
Goed bezig :y:
Heb je ook foto's?
Heb je ook foto's?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2011 15:30 #894143
door V300 register
We gaan toch nog wel een dagje kleppen stellen?
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2011 16:37 #894151
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 1981 343 2.0 GLS
dat was ik ook ooit van plan, maar alweer vergeten... ach, wat stil staat hoeft nog niet...

- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2011 16:38 #894152
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 1981 343 2.0 GLS
BTW, mooi dat je de 343 houdt! Ik zou dat ook gedaan hebben, maarja, soms moet je afscheid nemen.
Maar niet als je de grens van 10 auto's nog niet bereikt hebt, je hebt nog ruimte om te sparen!
gr.
Maar niet als je de grens van 10 auto's nog niet bereikt hebt, je hebt nog ruimte om te sparen!

gr.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2011 12:34 #894281
door 16673-dummy
Zeker, maar dat zal een sleuteldagje kleppen stellen worden! Voor die tijd ga ik eerst eens meten of de klepspeling uberhaupt bijgesteld moet worden (denk het wel). Eerst eens zien of ik in januari de koppeling kan vervangen.
Maar het roestgat in de bodem.
:humor:
De bodem is behoorlijk nat. De isolatiemat heeft alle vocht opgezogen maar voordat die weer droog is...
al dat vocht zorgt voor oppervlakteroest aan de rand bij de binnendorpel en de binnendorpel zelf. Het is geen rot (lijkt wel zo), maar komende zomer moet ik het wel even opschuren en primen/spuiten.
Het gat.
Aanpak: het gat uitslijpen (leuke woordspeling), plaatje inlassen waardoor de kriksteun verbonden wordt met de bodem, vervolgens alle roest wegslijpen (schoonslijpen), en een "deksel" erop lassen zodat de kriksteun zijn oorspronkelijke kracht weer heeft. Heb ik wel weer dubbel gelast plaatwerk en dat zal vroeg of laat voor ellende zorgen, maar ik ga de naden goed afkitten en de epoxyprimer en bodyschutz staan klaar dus wat dat betreft zit het wel goed.
Hopelijk vanavond meer foto's, maar dan zonder gaten
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 343 2.0 GLS
Lucluc;190814 schreef : We gaan toch nog wel een dagje kleppen stellen?
Zeker, maar dat zal een sleuteldagje kleppen stellen worden! Voor die tijd ga ik eerst eens meten of de klepspeling uberhaupt bijgesteld moet worden (denk het wel). Eerst eens zien of ik in januari de koppeling kan vervangen.
Maar het roestgat in de bodem.
:humor:
De bodem is behoorlijk nat. De isolatiemat heeft alle vocht opgezogen maar voordat die weer droog is...
al dat vocht zorgt voor oppervlakteroest aan de rand bij de binnendorpel en de binnendorpel zelf. Het is geen rot (lijkt wel zo), maar komende zomer moet ik het wel even opschuren en primen/spuiten.
Het gat.
Aanpak: het gat uitslijpen (leuke woordspeling), plaatje inlassen waardoor de kriksteun verbonden wordt met de bodem, vervolgens alle roest wegslijpen (schoonslijpen), en een "deksel" erop lassen zodat de kriksteun zijn oorspronkelijke kracht weer heeft. Heb ik wel weer dubbel gelast plaatwerk en dat zal vroeg of laat voor ellende zorgen, maar ik ga de naden goed afkitten en de epoxyprimer en bodyschutz staan klaar dus wat dat betreft zit het wel goed.
Hopelijk vanavond meer foto's, maar dan zonder gaten

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-12-2011 15:55 #894288
door V300 register
Heel herkenbaar plekkie
Bij m'n huidige daily zit daar een vierkante meter nieuwe plaat.... Was er bijna doorheen gezakt.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-12-2011 18:34 #894298
door V300 register
bekende plek
mijn Daf 44 (in 2007) had dat ook...

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2011 22:53 #894312
door 16673-dummy
helaas is het niet gelukt!
We werken nog steeds met een 230V elektrisch apparaatje, ging prima bij de 345 en de 460, maar dit keer was het echt een no-go.
De roest is weggeslepen en er ligt een plaatje op maat, maar het lasapparaat maakte gaten i.p.v. ze te vullen en de bodemcoating vloog om de haverklap in de fik, dus er wordt deze week eerst een MIG/MAG of TIG-apparaat gehaald
Hopelijk gaat het dan beter.
We werken nog steeds met een 230V elektrisch apparaatje, ging prima bij de 345 en de 460, maar dit keer was het echt een no-go.
De roest is weggeslepen en er ligt een plaatje op maat, maar het lasapparaat maakte gaten i.p.v. ze te vullen en de bodemcoating vloog om de haverklap in de fik, dus er wordt deze week eerst een MIG/MAG of TIG-apparaat gehaald

Hopelijk gaat het dan beter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 16:49 #894720
door 16673-dummy
... en het welbekende gevolg: er is geen tijd meer 
Januari zit compleet vol en februari komt ook al in die buurt, dus ik heb besloten om er geen haastwerk van te maken en de auto een half jaartje te stallen. Gelukkig wonen er zat boeren in de buurt dus een paar km verderop kan ik de auto een paar maanden kwijt.
In de tussentijd ga ik doen;
- Donorplaatwerk verzamelen
- Goed (!) lasapparaat aanschaffen
- Ogen open houden v.w.b. 343-onderdelen
- Donor deurtjes strak maken en spuiten
Eind juni haal ik de auto weer op. Ik krijg tegen die tijd ook zomervakantie (een lange ook, omdat ik de rest van het jaar geen vakantie heb) dus dan kan ik meteen aan de slag.
Voordelen:
- Ik kan rustig m'n gang gaan
- 343 staat droog
- 345 kan weer droog staan in de schuur
- Ik kan vas oefenen met lassen
Nadelen:
- 343 staat een half jaar volledig stil
Gezien het feit dat er een gezonde B19 in ligt, zal ik geen seconde wakker liggen van dat ene nadeel

Januari zit compleet vol en februari komt ook al in die buurt, dus ik heb besloten om er geen haastwerk van te maken en de auto een half jaartje te stallen. Gelukkig wonen er zat boeren in de buurt dus een paar km verderop kan ik de auto een paar maanden kwijt.
In de tussentijd ga ik doen;
- Donorplaatwerk verzamelen
- Goed (!) lasapparaat aanschaffen
- Ogen open houden v.w.b. 343-onderdelen
- Donor deurtjes strak maken en spuiten
Eind juni haal ik de auto weer op. Ik krijg tegen die tijd ook zomervakantie (een lange ook, omdat ik de rest van het jaar geen vakantie heb) dus dan kan ik meteen aan de slag.
Voordelen:
- Ik kan rustig m'n gang gaan
- 343 staat droog
- 345 kan weer droog staan in de schuur
- Ik kan vas oefenen met lassen
Nadelen:
- 343 staat een half jaar volledig stil
Gezien het feit dat er een gezonde B19 in ligt, zal ik geen seconde wakker liggen van dat ene nadeel

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2012 19:20 #894731
door V300 register
Heb je een vriendin ofzo? }

Moderators: Mark Smeets