1981 343 2.0 GLS
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
het kwam er op neer dat
a) de stekkerdoos was losgerot van de trekhaak
b) de bedrading naar de gallemiezen was
c) de stekkerdoos zelf vol water en roest zat
d) de trekhaak achteraf is gemonteerd en dus wel de goede draadkleuren gebruikt zijn, maar die waren willekeurig aangesloten
e) de te vervangen stekkerdoos zat vastgeschroefd met de verkeerde schroeven die dus compleet vastgerot zaten
al met al een behoorlijke poos bezig geweest MAARRR dan heb je ook wat; een hagelnieuwe stekkerdoos, nieuwe bedrading, twinny-load tooltje zodat de fiets achterop mee kan (da's voor een student echt onmisbaar!), mooie nieuwe schroefjes en de plaat waar de stekkerdoos op zit, zit weer netjes vastgelast aan de trekhaak
Beetje zwarte lak er overheen gespoten en het ziet er weer spic en span uit.
To do lijst:
- Complete koppeling vervangen (30 juni, staat al vast)
- Carburateur gangbaar maken, elke keer die trap op het gaspedaal om de gasklep open te rammen is behoorlijk irritant
- Klepspeling afstellen
- Ontsteking + CO afstellen, de auto loopt best mooi en goed maar voor m'n gevoel kan het nog n?t ietsje beter allemaal. Benzineverbruik is volgens mij ook aan de hoge kant.
Dan nog, in willekeurige volgorde; voorbandjes vernieuwen, radio monteren en plaatwerk hier en daar aanpakken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
gelukkig hebben we hier als "locals" wel wat euh... creatieve "oplossingen" daarvoor
Toplager is besteld (zelfde als in de 240, 740 en 940 dus volop verkrijgbaar), incl borgclip
Nu moet ik alleen nog een centreerpen hebben om de koppelingsplaat uit te lijnen zodra die vervangen wordt. Kan ik daar zelf iets voor maken? Ik heb begrepen dat de enige voorwaarde is dat die pen dezelfde diameter moet hebben als het gat (voor de prise-as) in de koppelingsplaat?
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;201972 schreef : woeps, onder de kap bezoek gehad van de gevreesde marter!
gelukkig hebben we hier als "locals" wel wat euh... creatieve "oplossingen" daarvoor
Toplager is besteld (zelfde als in de 240, 740 en 940 dus volop verkrijgbaar), incl borgclip
Nu moet ik alleen nog een centreerpen hebben om de koppelingsplaat uit te lijnen zodra die vervangen wordt. Kan ik daar zelf iets voor maken? Ik heb begrepen dat de enige voorwaarde is dat die pen dezelfde diameter moet hebben als het gat (voor de prise-as) in de koppelingsplaat?
Als je een beetje oplet kun je het ook doen met een verlengstuk van een ratel:)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Voor de "kritische momenten" is er een monteur aanwezig, dus ik hoop over een week te kunnen rondrijden met een nieuwe koppeling...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Was even weg, auto stond 10 min op een parkeerplaats, ik wil weer starten... gaat de startmotor nauwelijks rond! Omdat alle andere keren de startmotor netjes vlot rondging moest dat dus wel aan de bekabeling liggen. Kap open, wat aan de draden gemorreld, nog een keer geprobeerd en hoppa, lopen.
Eenmaal thuis even een betere inspectie gedaan, bleek de pluskabel naar de startmotor vrij los aan de pluspool te hangen. Maar de pluspool/-klem zelf was helemaal door gebarsten! Die ligt dus letterlijk in twee?n. Dat heb ik nog nooit gezien! Heeft iemand zoiets al eens eerder meegemaakt?
Nouja, zaterdag maar even een nieuwe klem erop zetten...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Iig, zaterdag maar gelijk twee nieuwe klemmen erop,