Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Eerst de bougies. De oude waren wat wit aan de elektroden, dus misschien mag hij wat rijker afgesteld worden. Gek genoeg was de voorste wel mooi koffiebruin :S
Verdelerkap en rotor mochten ook onderhand wel eens vervangen worden:
Iets zegt me dat hier een keerring lekt
De slang er onder oogt ook niet meer zo fris... Hier stroomt verder niks door geloof ik, maar ik ga het binnenkort toch vervangen door een net exemplaar.
En ten slotte de bougiekabels er netjes op, en alles netjes afwerken. Voor dat laatste heb ik op de sloop wat van die klemmetjes bijgehaald, zodat het echt netjes is:
Dat kan er dus ook weer even tegen. Nog even en ik heb een nieuwe 340
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
 - Nieuw lid
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

Tussen de vorige zat volgens mij ook geen vet, ten minste niks van gezien. Heel soepel ging de oude er dan ook niet af, maar ik heb hem er voorzichtig afgewrikt met een schroevendraaier.
De nieuwe rotor heb ik er opgezet met een hamer en een houten blokje tegen beschadiging.
- Floris Schropp
 - Nieuw lid
 - 

General Custom;202960 schreef : Ehhhm, nee Erik... Kan zo'n ding zo vast gaan zitten dan?
Tussen de vorige zat volgens mij ook geen vet, ten minste niks van gezien. Heel soepel ging de oude er dan ook niet af, maar ik heb hem er voorzichtig afgewrikt met een schroevendraaier.
De nieuwe rotor heb ik er opgezet met een hamer en een houten blokje tegen beschadiging.
dat vind ik al behoorlijk vast. normaal is dat je 2 vingers en een duim kunt gebruiken
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Met 2 vingers en een duim ging in dit geval echt niet lukken, maar op deze manier met een hamer en een blokje hout voorzichtig dat ding er op tikken gaat prima!
Volgende keer (lees over 2 jaar of zo), als het weer vervangen moet worden, ga ik in elk geval wel wat vet gebruiken
- V300 register
 - Verbannen
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

Echter, ik had al even gezocht op internet m.b.t. de kleur van de bougies, voor ik op de volgende site uitkwam: www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark...faqread.asp?mode=nml
Volgens deze link is grijs ook gewoon ok?, wat bevestigt wordt door de eerste afbeelding:
Dit is echt precies hoe mijn bougies eruit zagen.
Het verbruik van olie zal dus wel meevallen, vooral omdat ik echt nog nooit een verbruik heb kunnen waarnemen. En, zolang iets niet waarneembaar is, is het er niet natuurlijk
- V300 register
 - Verbannen
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

De hoedenplank met speakers zit er in
 Maar wat een gekl**t zeg!Om de hoedenplank er uit te halen, moet je de rugleuning van de achterbank er uithalen. Ok?, niet zo'n probleem zou je zeggen, maar die zit dus met een 20-tal moeren vast. Hier kun je enkel fatsoenlijk bij door in de kofferbak te gaan zitten, die hier vervolgens eigenlijk te klein voor is...
Toen had ik de moertjes dus los, maar de bank niet :S Er bleken n?g 2 moeren bij de veerpoten te zitten. Hiervoor moest dus de bekleding van de zijkanten uit de kofferbak, met 7 drukdingetjes dus dat is niet zo'n punt... Dacht ik, want ook de afdekkapjes van de achterlichten moesten er uit...
Ook gedaan, maar h?, het werkt nog steeds niet! Nog 2 boutjes aan de zijkanten, te bereiken door de bekleding van de rugleuning weg te duwen...
Toen had ik ?lk boutje, moertje, en schroefje er uit! Dan m?et het toch wel lukken? Nee hoor
Anyway, na een halve dag werk was de nieuwe hoedenplank een feit: