show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2012 16:30 #910611 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
De auto rijdt ondertussen perfect! Hij lijkt ook een stuk meer vermogen te hebben, dus misschien deed die geoxideerde bougiekabel zelfs nog minder dan ik dacht... Maar nu werkt het allemaal goed, en dat is het belangrijkst :D

Eerst de bougies. De oude waren wat wit aan de elektroden, dus misschien mag hij wat rijker afgesteld worden. Gek genoeg was de voorste wel mooi koffiebruin :S


Verdelerkap en rotor mochten ook onderhand wel eens vervangen worden:




Iets zegt me dat hier een keerring lekt :( Hij heeft nog nooit problemen veroorzaakt, dus dit doe ik nog wel eens een keer. Heel erg lekt hij overigens ook niet, want ik heb geen merkbaar olieverbruik ;)


De slang er onder oogt ook niet meer zo fris... Hier stroomt verder niks door geloof ik, maar ik ga het binnenkort toch vervangen door een net exemplaar.


En ten slotte de bougiekabels er netjes op, en alles netjes afwerken. Voor dat laatste heb ik op de sloop wat van die klemmetjes bijgehaald, zodat het echt netjes is:




Dat kan er dus ook weer even tegen. Nog even en ik heb een nieuwe 340 :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2012 21:30 #910615 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Heb je het asje waar de rotor op komt van een beetje vet voorzien. Anders wens ik je succes als de rotor er weer af moet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2012 21:43 #910616 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ehhhm, nee Erik... Kan zo'n ding zo vast gaan zitten dan?
Tussen de vorige zat volgens mij ook geen vet, ten minste niks van gezien. Heel soepel ging de oude er dan ook niet af, maar ik heb hem er voorzichtig afgewrikt met een schroevendraaier.

De nieuwe rotor heb ik er opgezet met een hamer en een houten blokje tegen beschadiging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2012 08:13 #910626 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;202960 schreef : Ehhhm, nee Erik... Kan zo'n ding zo vast gaan zitten dan?
Tussen de vorige zat volgens mij ook geen vet, ten minste niks van gezien. Heel soepel ging de oude er dan ook niet af, maar ik heb hem er voorzichtig afgewrikt met een schroevendraaier.

De nieuwe rotor heb ik er opgezet met een hamer en een houten blokje tegen beschadiging.


dat vind ik al behoorlijk vast. normaal is dat je 2 vingers en een duim kunt gebruiken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2012 10:38 #910631 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dat zal dan het verschil zijn tussen vet gebruiken of niet :D

Met 2 vingers en een duim ging in dit geval echt niet lukken, maar op deze manier met een hamer en een blokje hout voorzichtig dat ding er op tikken gaat prima!
Volgende keer (lees over 2 jaar of zo), als het weer vervangen moet worden, ga ik in elk geval wel wat vet gebruiken ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2012 23:00 #910673 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
witte aanslag op de bougies betekent dat er ietsje olie verbrandt wordt in die cilinder. Waarschijnlijk je klepsteelrubbers die wat verduurd zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2012 23:55 #910679 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Bedankt Wouter!

Echter, ik had al even gezocht op internet m.b.t. de kleur van de bougies, voor ik op de volgende site uitkwam: www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark...faqread.asp?mode=nml

Volgens deze link is grijs ook gewoon ok?, wat bevestigt wordt door de eerste afbeelding:

Dit is echt precies hoe mijn bougies eruit zagen.
Het verbruik van olie zal dus wel meevallen, vooral omdat ik echt nog nooit een verbruik heb kunnen waarnemen. En, zolang iets niet waarneembaar is, is het er niet natuurlijk :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2012 00:32 #910681 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
ok dit telt inderdaad niet als aanslag. soms heb je echt witte korsten die je eraf kunt breken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2012 00:36 #910682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ik zal morgen of zo wel eens een foto maken van de bougies. Het is inderdaad meer een verkleuring dan aanslag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2012 17:13 #910692 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Hoedenplank speakers

De hoedenplank met speakers zit er in :D Maar wat een gekl**t zeg!

Om de hoedenplank er uit te halen, moet je de rugleuning van de achterbank er uithalen. Ok?, niet zo'n probleem zou je zeggen, maar die zit dus met een 20-tal moeren vast. Hier kun je enkel fatsoenlijk bij door in de kofferbak te gaan zitten, die hier vervolgens eigenlijk te klein voor is...
Toen had ik de moertjes dus los, maar de bank niet :S Er bleken n?g 2 moeren bij de veerpoten te zitten. Hiervoor moest dus de bekleding van de zijkanten uit de kofferbak, met 7 drukdingetjes dus dat is niet zo'n punt... Dacht ik, want ook de afdekkapjes van de achterlichten moesten er uit...
Ook gedaan, maar h?, het werkt nog steeds niet! Nog 2 boutjes aan de zijkanten, te bereiken door de bekleding van de rugleuning weg te duwen...
Toen had ik ?lk boutje, moertje, en schroefje er uit! Dan m?et het toch wel lukken? Nee hoor :cry: De zitting moest er ook nog uit, lekker buiten verhouding, zit deze enkel in 2 uitsparingen geschoven, en kun je deze er dus zo uitpakken :wtf2:

Anyway, na een halve dag werk was de nieuwe hoedenplank een feit:


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD