Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Bij het vervangen van de hoedenplank, moest het 3e remlicht ook moven. Ik zat dus weer me het probleem dat mensen niet op tijd zagen dat ik aan het remmen was. Dat heb ik nu verholpen

Ten eerste, er waren 2 van de 4 lampjes kapot in de achterlichten. Deze zijn sinds ik de auto kocht kapot geweest, waardoor ik niet wist dat hier wel lampjes zaten! Het gaat om de 2 binnenste lampen, op de foto heb ik de rechter gemaakt terwijl de linker nog niet werkt. Aangezien de 2 buitenste lampjes tevens dienen als remlicht, had ik enkel remlicht wanneer ik de rem intrapte. Iemand die dat ene moment n?t miste, zag op deze manier niet duidelijk dat ik aan het remmen was...
Van half werk houd ik niet (hoewel, soms nodig), dus heb ik de remlichten meteen even ge-upgrade. Nu dienen de mistlampen ook als remlichten...
...maar de remlichten niet als mistlicht!
W?l gaat nu telkens als ik rem, het lampje van het mistlicht branden op het dashboard. Dit neem ik echter voor lief, omdat het niet stoort, en de zaak nu erg simpel te realiseren was

Sleutellampje
Verder heb ik ondertussen een batterij gekocht voor in de sleutel, dat ding is nu ook weer gemaakt

Het nut van dit lampje zie ik echter nog steeds niet in... Ik geloof niet dat dit het verschil kan maken tussen het zien en het niet-zien van de het deurslot :hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

- Floris Schropp
 - Nieuw lid
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

Fran?ois;203569 schreef : Probeer maar eens uit in een pikkedonkere garage!
Echt? Ik ga het vanavond eens uitproberen op de zolder

powerflux;203570 schreef : hoe heb je het gedaan? relaitje of parallel?
E?n extra draadje van het linkerremlicht, naar het linker mistachterlicht :yesyes: (parallel dus)
-Om het netjes te maken aan elke kant zo'n kabelschoentje met een extra lipje waar weer een kabelschoentje op kan.
-Om te zorgen dat het remlicht niet continu aanstaat wanneer je het mistachterlicht aanzet, 4x 1N4004 diodes (i.v.m. maximale stroom voor de diodes 4x) in parallel tussen de draad. Deze diodes moeten uiteraard doorlaten van het remlicht naar het mistlicht, en sperren van het mistlicht naar het remlicht.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

punkazz;203572 schreef : Is mistlamp dus even fel als remlicht...? Wist ik niet.
Het De reflector zorgt dat het iets feller is naar achter toe. Het remlicht verspreidt het licht iets meer, en het mistlicht bundelt het licht iets meer... De lampjes zijn echter allemaal 21watt.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

- V300 register
 - Verbannen
 - 

Als je de grote plas oversteekt naar het beloofde land, dan mag het wel :yesyes:
- V300 register
 - Verbannen
 - 

General Custom;203575 schreef : Als je de grote plas oversteekt naar het beloofde land, dan mag het wel :yesyes:
Ik hoef meestal maar een paar rivieren over te steken om in het beloofde land te komen.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Tja, ik denk dat mijn navigatiekompas intussen aan vervanging toe is, of zou een oliewissel en een nieuwe brijnaald nog enig effect hebben?
Maar goed, mistlampen zijn nu eenmaal niet als remlicht bedoeld... Geen idee of het ergens anders wel mag, maar ik denk het niet aangezien daar de Volvo 340 ook daar gewoon type goedgekeurd zal worden hoe hij hier is gekeurd.