show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2012 17:46 #910246 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Een radio in het dashboardkastje is wel een goed idee! Veel zal zo'n ding niet kosten op de sloop :)

Een andere Volvo radio is nog een betere optie, ten minste als er iets is dat aan mijn smaak voldoet :D Zijn er ook analoge radio's (daarmee bedoel ik zoiets zonder display, maar met zo'n rood streepje dat langs nummertjes beweegt) die aansluitingen hebben voor 4 speakers?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2012 17:47 #910247 door V300 register

volvofiel;202568 schreef : afstandsbediening erbij, gaat gewoon door het kastje heen hoor :)

Werkt dat ook tot de kofferbak? Dan hoeft het dashboardkastje niet verbouwd te worden :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2012 23:06 #910563 door V300 register
Tellerbak

Vandaag heb ik voor de verandering de halve auto weer eens gesloopt. De toerenteller en buitentemperatuurmeter haperden namelijk ontzettend! Dit bleek aan een kapotte printplaat te liggen :( Ik had een kortsluiting, ?n een kapotte verbinding!

Nu had ik nog een goede printplaat liggen van mijn basis klokkenset die ik verbouwd heb tot klok:

Nu werken ?lle tellers weer perfect! En bovendien, heb ik alle lampjes vervangen waar ik nu fatsoenlijk bij kon. Na een jaar werkt het lampje van de lichtschakelaar dus ook weer :D
Helaas kan natuurlijk niet alles gewoon goed gaan... De bajonetaansluiting van de kilometerteller is beschadigd, deze werkt nog maar is verzwakt. Helaas is dit enorm veel werk om te vervangen, dus heb ik het met tape gemaakt. Wanneer de auto uit elkaar gaat voor lassen en spuiten, kan ik dit ook wel eens aanpakken :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2012 11:30 #910570 door V300 register
Ontstekingsdelen

Vandaag waren alle ontstekingsdelen binnen gekomen, natuurlijk heb ik het beste spul uit de handel gekocht. Veel kans zal het monteren dus niet zo'n probleem zijn...

Bougies
NGK ZGR5B, deze zijn net iets duurder dan de ''verkeerde'' bougies die ik eerst had meegekregen (NGK BPR6ES), maar hebben weinig verschil volgens de verkoper. Deze zijn puur voor Volvo, en de andere zijn meer universeel. Wat wel apart is is dat de afstand tussen de elektroden 0,8mm moet zijn, en bij alle 4 de bougies maar 0,7mm is. Zou dit een probleem zijn?

Verdelerkap
Hier heeft men weinig keuze in, alleen aluminium contactpunten. De rotor heeft echter een messing plaatje :wtf2:

Bougiekabels
Van Beru, zoals mij hier op het forum is aangeraden. Ze zien er degelijk uit, ?n hebben zo'n lang rubber over de bougie. Hier heb ik wel vertrouwen in :yesyes:
Alleen ??n vraagje: de bobinekabel, waar gaat die naar toe? (de bobine d?h :+ maar waar zit dat ding?) Het kabeltje verdwijnt tussen de koelslang en een vacuumslang, waar hij heen gaat kan ik echter niet zien :wtf2:

Als iemand mij advies kan geven over de bobinekabel, dan kan het er morgen in yeehaa!Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt, want de huidige bougiekabels zien groen i.p.v. zwart :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2012 11:52 #910571 door V300 register
Als het goed is zit je bobine tegen het schutbord, aan bestuurderszijde.

Je kunt de bougies zelf afstellen naar 0,8 mm door de elektrode (beun alert) met de voelermaat voorzichtig iets omhoog te duwen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2012 12:24 #910572 door V300 register
Messing op alu: ga er maar vanuit dat je de verdeelkap veel eerder moet vervangen dan de rotor, waardoor je alsnog de rotor ook mee moet vervangen. Check 'm maar eens na 5000km...(wat in jouw geval een eeuwigheid duurt ;) :D)

Ik had ook altijd weinig keus, totdat ik opeens een keer een setje FACET of whatever in m'n handen geduwd kreeg met messing puntjes, het bestond dus blijkbaar toch.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2012 21:42 #910588 door V300 register
@ Niels
Bedankt! Ik ga er morgen even naar kijken.

@ Steven
Moet ik eens in de gaten houden dan, maar als hij maar 5000km meegaat maakt het toch niet zoveel uit. Voor mij is dat 1,5 tot 2 jaar op zijn minst :D

@ iedereen
Moet ik bij het vervangen van de verdelerkap ook nog een nieuwe pakking er tussen zetten? Of zit hier geen pakking tussen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2012 21:49 #910590 door V300 register
mooi spul. Bij de 1700 heb je inderdaad niet veel keus wat betreft verdelerkappen. Jammer is dat.

Het grootste verschil tussen de BPR6ES en de ZGR5B dat je zo kunt zien is dat van de laatste de elektroden een stukje verder naar buiten steken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 21:50 #910591 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dat is juist het vervelende bij die aluminium delen, die gaan oxideren. Al helemaal als de auto veel buiten staat te staan.

Juist als je een buitengestalde auto hebt die weinig rijdt, heb je goed spul nodig (met koperen contacten).

Edit: wo, Wouter typt sneller! Volgens mij heeft mijn moeders 460 1.7 ook ZGR5B erin zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2012 21:55 #910592 door V300 register
Tja, als je geen keus hebt dan is het natuurlijk zo klaar... Ik ben benieuwd wat er nu op zit :D

Gelukkig komt de auto binnenkort wel droog te staan, dus dat scheelt :groovy:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC