Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Een andere Volvo radio is nog een betere optie, ten minste als er iets is dat aan mijn smaak voldoet
 Zijn er ook analoge radio's (daarmee bedoel ik zoiets zonder display, maar met zo'n rood streepje dat langs nummertjes beweegt) die aansluitingen hebben voor 4 speakers?    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

volvofiel;202568 schreef : afstandsbediening erbij, gaat gewoon door het kastje heen hoor
Werkt dat ook tot de kofferbak? Dan hoeft het dashboardkastje niet verbouwd te worden
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Vandaag heb ik voor de verandering de halve auto weer eens gesloopt. De toerenteller en buitentemperatuurmeter haperden namelijk ontzettend! Dit bleek aan een kapotte printplaat te liggen
Nu had ik nog een goede printplaat liggen van mijn basis klokkenset die ik verbouwd heb tot klok:
Nu werken ?lle tellers weer perfect! En bovendien, heb ik alle lampjes vervangen waar ik nu fatsoenlijk bij kon. Na een jaar werkt het lampje van de lichtschakelaar dus ook weer

Helaas kan natuurlijk niet alles gewoon goed gaan... De bajonetaansluiting van de kilometerteller is beschadigd, deze werkt nog maar is verzwakt. Helaas is dit enorm veel werk om te vervangen, dus heb ik het met tape gemaakt. Wanneer de auto uit elkaar gaat voor lassen en spuiten, kan ik dit ook wel eens aanpakken
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Vandaag waren alle ontstekingsdelen binnen gekomen, natuurlijk heb ik het beste spul uit de handel gekocht. Veel kans zal het monteren dus niet zo'n probleem zijn...
Bougies
NGK ZGR5B, deze zijn net iets duurder dan de ''verkeerde'' bougies die ik eerst had meegekregen (NGK BPR6ES), maar hebben weinig verschil volgens de verkoper. Deze zijn puur voor Volvo, en de andere zijn meer universeel. Wat wel apart is is dat de afstand tussen de elektroden 0,8mm moet zijn, en bij alle 4 de bougies maar 0,7mm is. Zou dit een probleem zijn?
Verdelerkap
Hier heeft men weinig keuze in, alleen aluminium contactpunten. De rotor heeft echter een messing plaatje :wtf2:
Bougiekabels
Van Beru, zoals mij hier op het forum is aangeraden. Ze zien er degelijk uit, ?n hebben zo'n lang rubber over de bougie. Hier heb ik wel vertrouwen in :yesyes:
Alleen ??n vraagje: de bobinekabel, waar gaat die naar toe? (de bobine d?h :+ maar waar zit dat ding?) Het kabeltje verdwijnt tussen de koelslang en een vacuumslang, waar hij heen gaat kan ik echter niet zien :wtf2:
Als iemand mij advies kan geven over de bobinekabel, dan kan het er morgen in yeehaa!Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt, want de huidige bougiekabels zien groen i.p.v. zwart
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Je kunt de bougies zelf afstellen naar 0,8 mm door de elektrode (beun alert) met de voelermaat voorzichtig iets omhoog te duwen.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

)Ik had ook altijd weinig keus, totdat ik opeens een keer een setje FACET of whatever in m'n handen geduwd kreeg met messing puntjes, het bestond dus blijkbaar toch.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Bedankt! Ik ga er morgen even naar kijken.
@ Steven
Moet ik eens in de gaten houden dan, maar als hij maar 5000km meegaat maakt het toch niet zoveel uit. Voor mij is dat 1,5 tot 2 jaar op zijn minst

@ iedereen
Moet ik bij het vervangen van de verdelerkap ook nog een nieuwe pakking er tussen zetten? Of zit hier geen pakking tussen?
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Het grootste verschil tussen de BPR6ES en de ZGR5B dat je zo kunt zien is dat van de laatste de elektroden een stukje verder naar buiten steken.
- 16673-dummy
 - Nieuw lid
 - 

Juist als je een buitengestalde auto hebt die weinig rijdt, heb je goed spul nodig (met koperen contacten).
Edit: wo, Wouter typt sneller! Volgens mij heeft mijn moeders 460 1.7 ook ZGR5B erin zitten.
- V300 register
 - Verbannen
 - 

Gelukkig komt de auto binnenkort wel droog te staan, dus dat scheelt :groovy: