show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2012 18:05 #911245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
toch vind ik eigenlijk dat je voor het mooie nog een 5e remlicht zou moeten hebben :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2012 20:23 #911252 door V300 register
Vandaag heb ik met Erik de remmen achter onder handen genomen... De staat was echt om te huilen, kwamen we achter :cry2:
Handremkabels die vastzaten in hun buitenmantel, een verkeerd uitgesleten trommel, en remvoeringen die vervangen moesten worden... Gelukkig wist Erik er raad mee, en hij heeft mij ook nog kunnen leren hoe het in elkaar zit. Nu lopen de remmen niet meer aan, en rijdt de auto nog beter dan eerst :DSuper!!! Nuttig, leerzaam en bovendien erg gezellig :y:

@Wouter: Daar had ik ook al aan gedacht! Een beetje dit effect:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 20:29 #911253 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Hey kijk, verstandige zet om iemand erbij te zoeken die er verstand van heeft ;)

Weer wat nieuws geleerd dus. En de volgende keer kun je het zelf! :)

PS +10 voor die Buick Grand National ! Een van de mooiste Amerikanen ooit :D

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 20:57 #911255 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Lijkt een gepimpte Regal te zijn... leuk ding, hoor...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2012 21:14 #911258 door V300 register
Inderdaad ?cht een mooie Amerikaan zo'n Grand National, en hij schijnt nog supersnel te zijn ook :wtf:

@ Alex: een Grand National of een GNX is eigenlijk ook een gepimpte Regal! Alles in glans zwart, en een flinke turbo er op zijn het grootste verschil :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2012 09:43 #914235 door V300 register
Op vakantie naar de Ardennen

Met een vriend ben ik dus naar de Ardennen (Malmedy) geweest, met de Volvo als vervoer. Helaas is kamperen niks voor luxepaarden, en na 2 nachten niet slapen en zere botten, ben ik teruggekomen. De tent mocht dan een enorme tegenvaller zijn, maar de rest was echt ontzettend leuk en gezellig!

Nu zitten we hier op een autoforum, dus ook maar een extra woordje over de Volvo. Ze heeft zich goed gehouden, ook al moest ze het ten tijde van de terugreis bij op een haar na 40 graden door de heuvels rijden. Nergens last van! Het enige probleem wat er aan zit te komen is een kapot wiellager linksvoor denk ik. Er klinkt een scherpe piep met een snelheidsafhankelijke frequentie tot de 50km/h. Daarboven kan hij best zoemen of zo, maar dat hoor ik niet door de wind. Overigens komt dit probleem enkel voor na een eindje rijden, en het gaat soms weer weg door een scherpe bocht naar links...

In de heuvels had de auto het af en toe wel moeilijk. Op snelwegen tussen de vrachtwagens met 50km/h naar boven was geen uitzondering, en op landweggetjes in zijn 1 was ook aan de orde van de dag. Het was een uitdaging :D

Foto's

Alles uitgepakt:

Het uitzicht van boven aan de berg:

Ze hebben goed bier en kriek, en nog een goed formaat ook ;)

In Malmedy kwamen we dit tegen. Een oude Volvo garage met buiten enkele wrakken, en binnen een paar zeer mooie auto's!
(nog wat extra foto's in dit topic )

Op de camping kwam nog een leuke camper:

Onweer in een tent is iets minder :(

Met de Volvo door de heuvels:

Helling 6% naar beneden:

Op de terugweg nog even van de snelweg af voor iets drinken... De Volvo 340 een keer terug in zijn geboorteplaats :}

Voor de liefhebbers nog een filmpje van de reis terug:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2012 16:32 #914243 door 16673-dummy
h?, die helling heb ik ook gereden een paar weken terug! In de buurt van Luik toch? Zaten wel serieuze gaten in de weg daar :)

Die piep kan ook je rem zijn, verstopte remslangen e.d.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2012 16:34 #914244 door V300 register

volvofiel;204184 schreef : h?, die helling heb ik ook gereden een paar weken terug! In de buurt van Luik toch? Zaten wel serieuze gaten in de weg daar :)

Die piep kan ook je rem zijn, verstopte remslangen e.d.

Volgens mij komt half Nederland daar langs richting het zuiden, maar wel toffe weg inderdaad! vooral als het wat rustiger is

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2012 16:35 #914245 door 16673-dummy
ja nou, ik was wel blij dat ik goed op de kaart had gekeken voor we Luik passeerden, wat een doolhof daarzo! Links, meteen weer rechts, meteen weer een andere weg, direct weer afslaan etc.
Kortom=> een grote puinhoop, doe mij de Duitse 3 maar hier om de hoek :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2012 16:46 #914246 door V300 register
Dat was inderdaad in de buurt van Luik! Hoewel, de verkeersramp bij Luik heb ik speciaal ontweken, en ik ben over Maastricht terug gereden :D

Over de wegen kan ik eigenlijk maar ??n ding zeggen: je hebt goede maar ook heel slechte... Vooral als je een stukje van de dorpen weggaat, kan het zomaar zijn dat de weg ineens ergens ophoudt :wtf2: Je kunt dit vervelend vinden, maar ook uitdagend natuurlijk :D
(Hoewel, toen ik moest keren op een grindweg op een helling van rond de 40 graden, werd het wel h??l ''uitdagend'' :+)

Goed om te weten dat het ook de rem kan zijn bij het wiel, ik zal de auto eens opkrikken om al eens een keer te kijken en voelen ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC